599 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Øv bøv bussemand... :o( Øv bøv bussemand... :o(

Jeg har gået et stykke tid og tumlet med ideen om at tage en ny uddannelse og faldt for den nye pædagogiske assistent uddannelse... men men men...

har lige fået svar på en masse spørgsmål idag og jeg kan IKKE få voksenelevløn fordi jeg ikke har et års erfaring indenfor det pædagogiske område... JAMEN!!!

Jeg har allerede en uddannelse (frisør) Dvs at hvis jeg nu vælger at vil tage denne uddannelse, så skal jeg enten halvere min indkomst eller bruge et helt år på ufaglært arbejde for at kunne blive faglært bagefter....

Jeg synes da at man burde belønne folk der gider tage en uddannelse, især indenfor flaskehals områderne!

Ved ikk hvordan de kan forvente at et voksent menneske skal over leve for ca 5000 udbetalt hver mdr når man har mand og hus (og tænk hvis man havde børn)

BØVL!!

Bare lige et surt opstød over uddannelsessystemet...sry...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv bøv bussemand... :o(
  • #1   2. feb 2009 Altså et års arbejde er jo ikke spildt, men derimod en kærkommen udfordring til at se om det virkelig er noget man vil...

Stod det til mig skulle alle der ønsker en uddannelse som pædagog, lærer osv....havde minimum et års erfaring, så kunne det være man ikke "tabte" så mange efter endt uddannelse

• #2   2. feb 2009 Cecilie, der er desværre rigtig mange nyuddannede lærere der får et kæmpe chock når de kommer ud i den virkelige verden og en del falder hurtigt fra...

• #3   2. feb 2009 Man er jo i prkatik i lange perioder under uddannelsen, så dér har man jo osse rig lejlighed til at se om det er noget for én... men jeg ved hvad jeg vil med det og ved at det er noget jeg vil gennemføre, så derfor irriterer det min blindtarm at man ikke kan tage en uddannelse uden at skulle skydes tilbage til stenalderen rent økonomisk! Her hvor jeg bor er der mangle på pædagoger...

• #4   2. feb 2009 jamen hvis du virkelig ved du vil det, så er det år vel til at overkomme ?

• #5   2. feb 2009 Tja... jeg er bare så træt af at man ikke bare kan tage den uddannelse uden alt muligt udenom snak... det år betyder meget dér hvor jeg er i mit liv lige nu desværre... og derfor blive enden på dette at jeg ikke tager uddannelsen og det irriterer mig at det skal være på dén baggrund... der er jo et helt års praktik indlagt i selve uddannelsen, så kan ikke rigtigt se hvorfor det er nødvendigt med det andet... det er jo ikke nødvendigt for at komme ind på uddannelsen, men åbenbart nødvendigt hvis man vil leve imens man tager den...

• #6   2. feb 2009 Cecilie, et års job som vikar, så ved man godt om man kan "klare" lærer gerningen, eller hvad vi skal kalde det.

Der bruges en del vikarer på skolerne og de er som regel ikke uddannet, så den med kompetence synes jeg ikke holder her.

Klart det ville være at foretrække at en uddannet lærer kunne tage sig af vikartimerne, men det er desværre ønsketænkning

• #7   2. feb 2009 Vi sidder i forvejen rimelig stramt i det, da min mand osse er på lærling løn, så det er sådan set mig der forsørger os lige pt...

• #8   2. feb 2009 Nu er det her så ikke noget med lærer at gøre... det er en assistent uddannelse indenfor pædagog området... det der før i tiden hed medhjælper... der er ansat mange ufaglærte i disse jobs pt, men de vil gerne have folk ud med den nye uddannelse... det bliver bare desværre ikke mig...

• #9   2. feb 2009 Ja jeg har så levet for 4000 udbetalt i mdr med hus, hunde bil osv.
    Kan da godt forstå at det er frustrende, men hvis det virkeligt er noget du drømmer om så må i jo indrette jeres liv efter det

• #10   2. feb 2009 Beanmor... det er en ny uddannelse der er blevet udvidet fra den gamle PGU... så det er en fornyelse af medhjælper uddannelsen... den er bredere og man kan bruge den til flere ting

• #11   2. feb 2009 Charlotte H... desværre er vores liv lidt planlagt et par år ud i fremtiden rent økonomisk fordi vi skal bygge hus til næste år, så jeg kan ikke bare halvere min indkomst... heller ikke med de udgifter vi har på nuværende tidspunkt, det er vores rådighedsbeløb simpelthen ikke til...

• #13   2. feb 2009 Ja det kunne jeg godt... men som sagt så er det i år jeg skal igang, ellers bliver det ikke før engang når jeg har fået børn og så er jeg bange for at jeg ikke kommer videre med det... jeg er lige pt i et job jeg er ved at kaste op over hver dag, så jeg trænger bare til noget godt at se frem til i den nærmeste fremtid og det var liiiige det lyspunkt jeg manglede... men desværre:o) Lidt typisk at man først finder ud af hvad man vil når man ikke rigtig har mulighederne for at gennemføre det ;oP

• #14   2. feb 2009 Beanmor... som jeg har fået fortalt er der mange der råber på disse nye assistenter da de har mere brede kompetncer end de alm medhjælpere og de ufaglærte der går nu

• #15   2. feb 2009 Kan godt se det er svært for andre at se det frustrerende i min situation, når man ikke kender den... men det er bare ret komliceret... som sagt er det hele det med lønnen og det ekstra år det forhindrer mig i at tage uddannelsen...

• #16   2. feb 2009 Nej syntes bestemt ikke at det er svært at forstå at det er frustrende og kan godt se at hvis i skal til at bygge nyt hus at det så bliver svært :o( det er da rigtig ærgeligt

• #17   2. feb 2009 Ja jeg synes det er ærgeligt at det er pengene der skal afgøre om man kan komme til noget man gerne vil... Men sådan er det jo med mange ting:o)

Kommentér på:
Øv bøv bussemand... :o(

Annonce