{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

har nogle samvittighedsspørgsmål {{forumTopicSubject}}

Se jeg flytter jo fra morten og vi har aftalt jeg skal have Joey, morten kommer stadig til at se Joey fra tid til anden da det er noget han ønsker og Joey er egentlig hans hund...

her er så spørgsmål 1: er det dumt at lade Joey se morten? tænker på om hunden bliver forvirret eller kommer til at lide afsavn over at se ham i tide og utide? og kan en hund overhovedet savne?

2: vi flytter fra en 2'er på 54 til en 1'er på 23, kan det have indflydelse på om Joey bliver stresset og føler sig indelukket?

3: vi bor på 3.sal, er det forsvarligt at lade ham gå op og ned af trapperne? han er 1 1/2 år?

4: om fredagen skal jeg afsted omkring kl 7 og kommer først hjem kl 5 - han kan sagtens være alene hjemme, men synes det er lang tid selv om det kun er den ene dag - burde jeg overveje at finde en hundelufter?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har nogle samvittighedsspørgsmål
  • #1   29. jan 2009 1: Nej, det er ikke synd! Jeg boede sammen med en veninde i næsten 2 år og min hund var meget glad for hende. Vi ser hende fra tid til anden og hunden er glad, når hun er der, men sørger ikke, når hun er væk. På samme måde som min hund er meget glad for mine forældre og er glad, når vi er der, men ingen savn, når vi ikke er der. Hunde lever i nu'et, så jeg ville ikke være nervøs for at lade Joey se Morten.

2: Det tror jeg ikke. Jeg startede ud i rækkehus med have med min hund og bor nu i en lille lejlighed på 2. sal - ingen problemer! Bare hunden er velstimuleret i sin hverdag.

3: Mine går på anden sal flere gange hver dag og måske sker der noget ved det. Man kan aldrig være sikker. Du kan jo bære ham, når han ikke er beskidt og lade ham gå, når han er mudret. På den måde aflaster du ham en del. Han er en lille hund og i den alder bør han ikke tage skade.

4: Ja, det er lang tid, men 1 gang om uden sy's jeg det er ok. Du kan evt. give ham et ben den dag, som han kan fornøje sig med nogle timer, så han ikke bare skal ligge i kurven 10 timer i streg. Hvis du kan arrangere en hundelufter, ville jeg foretrække en, som kom ved 14-15 tiden og blev til du kom hjem, så han ikke skal forlades flere gange på en dag.

• #2   29. jan 2009 Jeg kan svare på spørgsmål 1, men det kommer jo osse an på hunden. Da min datter flyttede, tog hun Emma med, men da hun boede henne om hjørnet så jeg hende tit.... og passede hende osse ind imellem... og hende var der intet at mærke på. Hun var så osse god til at indpasse sig. Da vi overtog hende som 5-årig, ville hun ikke engang med dem, der kom og afleverede hende, hun havde det jo godt nok hos os...
    Det er lidt værre med Luka... han er en rigtig mor-fis og min datter siger, når hun passer ham, kan hun se at han savner sin mor....

• #4   29. jan 2009 Joey har været alene hjemme op til 12 timer, han har aldrig ødelagt noget, og eftersom han jo bruger kattebakke pga hans blærefejl, så skal han heller ikke holde sig...

Han er typen der ligger sig til at sove når vi går, vågner og siger hej når vi kommer hjem, kommer ud og får tisset og sover så igen..

• #5   29. jan 2009 Hvis han oven i købet kan og er vandt til at forette sin nødtørft indenfor, synes jeg bare du skal lade ham være alene. Et oksekraftben når du går (der er ikke meget kød på (pil evt. marven ud, så han ikke får dårlig mave) og det kan han ikke gnave i stykker og komme til skade på) og så skulle den være hjemme!

• #6   29. jan 2009 Hvilken aktivering skal jeg tilbyde ham? alm. lydighedstræning som vi gør nu? eller noget mindbreaker eller andre forslag?

• #7   29. jan 2009 Jeg aktiverer mine hunde meget på gå-turene - alm. lydighed, hoppe op på ting, løbe rundt om ting mv.

Desuden er aktiveringsbolde og anden hjerneaktivitet godt.

Kun fantasien sætter grænser! :o)

• #8   29. jan 2009 Du har fået nogle gode og meget brugbare svar, så jeg vil undlade med atkomme med flere råd- de ville alligevel bare ligne de andre du har fået.

• #9   29. jan 2009 Nå, jamen det er bare hvad vi gør nu så =) er bare så bange for han bliver understimuleret når jeg skal være alene med ham..

Men må håbe jeg kan finde nogle gode legekammerater han kan hygge lidt med

• #10   29. jan 2009 mine personlige erfaring lige ang. punkt 1 er at det ikke er uden problemer at xen ser hunden

ikke for hunden men for fremtidig forhold for jer begge, og med at komme vidre smiley

men ja mine dårlige erfaringer behøver jo ikke være en gentagelse for andre - pøj pøj med det *ss*

• #12   29. jan 2009 Theo

hi hi ja elelrs så er hun sku en vat arm smiley

• #14   29. jan 2009 Buddy ser min ex - nogle gange længere end en weekend af gangen. Han hygger sig meget både hos mig og hos ham og han har det rigtig godt med det.

Det er ikke noget problem for os i forhold til nye forhold - vi har begge nye kærester.

Kommentér på:
har nogle samvittighedsspørgsmål

Annonce