{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

til "Gør det selv" folk {{forumTopicSubject}}

Vi har et spisebord med stole til som er af egetræ (mener jeg) og sæbebehandlet. Det er ikke så lyst mere som da vi købte det. Jeg kunne godt tænke mig at male det med hvid maling og så med noget lak så det er let at holde... nogen der har prøvet at gøre sådan noget før eller nogle der har nogle råd til hvordan jeg kan gøre det, hvis jeg altså kan male det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  til "Gør det selv" folk
  • #1   12. jan 2009 Først skal sæbebehandlingen fjernes med trærens. Så skal du slibe møblerne. Derpå grunde, mellemslibe og slutte af med mindst 4 gange hvid lak.

• #2   12. jan 2009 Det er et stort arbekde. Især stolene med mange små hjørner og krummelurer.

• #3   12. jan 2009 Vi malede vores med noget oliebaseret maling med ekstremt høj glans. Det var noget rigtig l... at male med, da det nemt løb, hvilket betød at vi kun kunne give helt tynde lag, så de skulle have MANGE gange og genbehandlingstiden var forholdsvis lang. Men flot blev det til sidst. Helt blank overflade og det virker meget robust.

God arbejdslyst smiley
    /Marianne

• #4   12. jan 2009 hmm øv. troede bare lige jeg kunne vaske det ned og evt med noget træ rens og så sprøjtemale stolene og male bordet og til sidst lak... hmmm så ender det nok med jeg prøver at sælge det på det tidspunkt... og køber noget der er hvis i forvejen... syntes det er så sart når det er sæbebehandlet. en våd farvet serviet har bla. smidtet af og efterladt en plet..

• #5   12. jan 2009 jeg vaskede mit af med salmiakvand og rent vand, sleb det med rystepudser, og så fik det 3 lag maling glans 50 med en lakrulle. Du skal endelig ikke lakere oven på, det prøvede vi det lignede noget der var løgn, så det blev slebet igen og så fik det en ommaling, og det står rigtig flot stadigvæk, det er nok 3 år siden det blev ordnet

• #6   12. jan 2009 Okay det lyder alligevel som noget af et projekt... det må jeg lige overveje hvad jeg vil... og om jeg kan finde ud af det. Kunne bare godt tænke mig et bor som var letter at holde. er træt af at det altid skal have en dug på for at se ordentlig ud... vil gerne have det hvidt med noget glans.

Kommentér på:
til "Gør det selv" folk

Annonce