616 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Sofus overfaldet! Sofus overfaldet!

Hej kære hg'ere!
Jeg har brug for endnu et godt råd fra jer.
Vi har været ude og rejse og imens har min mor boet i vores hus og passe Sofus..Det er sådanset også gået fint indtil i fredags.. Sofus og min mor er ude og gå tur og går forbi en have med en schæfer i. Schæferen tænder totalt af hopper og springer og gør og går amok, men mor trækker i Sofus og skynder sig at gå videre.. så er der 10 sekunders stilhed hvor schæferen er nede i den anden ende af dens have også kommer den bare galloperende og springer over både hæk og hegn ud til Sofus min mor råber HELT vildt men den ryger hen over lille Sofus og bider ham ca midt på ryggen (vi har opdaget et sår efter vi er kommet hjem; min mir koncentrerer sig om om han er udskadt i knogler og kan gå normalt osv... Så kommer ejeren ud og råber og skriger, men intet hjælper før han er nået hen til sin hund og får fat i den.. Han spørger godt nok om der er sket noget men min mor siger bare at det håber hun ikke og skynder sig at gå. Hun er simpelthen i chok og græd helt vildt da hun fortalte os om episoden... Hvad syntes i vi skal gøre ved det?! På den ene side gider vi ikke være uvenner med hele nabolaget; på den anden side føler jeg en pligt til at hævne at min hund er blevet overfaldet af hans skod køter...HVAD SIGER I?!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sofus overfaldet!
  • #1   23. dec 2008 Og lige et lille P.S. Manden (ejeren) er politimand og har et "politihunde foreningens" klistremærke i hans bil... Jeg ved dog ikke om det er fordi han syntes det er et smart "klistermærke" eller om hunden rent faktisk ER polithund, men det har jeg nu svært ved at tro...

Jeg har fået anbefalet at melde det...Men er det e god ide?!Og hvordan skal jeg bevise det osv?!

• #2   23. dec 2008 hvorfor skal du hævne det, hvis jerres hund er okay er det da godt nok han spurgte da om der var sket noget og hvis jeres hund var kommet til skade ja så skal mandes hundeforsikring jo dække længere er den ikke

• #3   23. dec 2008 Der er ingen hunde der er skodhunde kun ejere! Det hans ansvar at sørge for hunden ikke kan komme ud af haven. Synes du skal tage en snak med ham først om at det altså ikke dur at hans hund kan komme ud af haven og at det må han sikre for hvis noget lign. sker igen vil du anmelde det

• #4   23. dec 2008 Steffen>> Tjah kan den gøre det en gang kan den vel gøre det igen... måske bider den en hund/barn for alvor "næste gang"... DERFOR

• #5   23. dec 2008 Trine>>> Det har du ret i... INGEN tvivl om det er EJEREN den er gal med...!

• #6   23. dec 2008 Rita: hvorfor hævne dig, du kan vel snakke med manden om hegnet som de andre skriver.

ser ingen grund til at gå på hævn tugt og skabe ravage

• #7   23. dec 2008 Først, så vil jeg sige at det var da rigtig synd for Sofus! Håber han er allright.
    Ikke for at gnide salt i såret, eller give hunden ret til at gøre som den gør syntes jeg der er en ting som hundejer man skal være opmærksom på. Ofte når man ser en anden hund komme løbende imod en, trækker man ofte hunden til sig. Det syntes jeg er dybt forkert. På den måde skal hunden både tænke på hvorfor den får det kraftige træk, om det er fordi den løbende hund er farlig og at den slet ikke når at få kigget eller læst den anden hunds signaler. Så når schæferen kommer løbende imod Sofus, som sikkert udsender nogle signaler om at den beskytter din mor fordi den egentlig ikke helt ved hvordan den anden hund er, modtager schæferen Sofus som truende og nervøs. Jeg siger ikke at det giver den ret til at angribe din fine hund, men at man lige skal tænke en ekstra gang over det. Nu ved jeg jo heller intet om schæferens temperament, så skal nok lade være med at udtale mig mere på det område.
    Jeg har også selv været udenfor en lignende "ulykke". Denne gang var det min egen schæfer der var "den onde". Jeg stod udenfor og snakkede med en nabo der havde sin lille hidsige puddel med. En puddel som både er sur på de fleste mennesker, og hunde. Ved et uheld kommer min far til at lukke Luffe ud, som spæner ned til mig. Naboen trækker den stakkels puddel helt op i halsbåndet så den knap kunne få vejret, og pudlen hidser sig selvfølgelig op, da den ikke kunne læse hvordan Luffe ham susende. I den situation, fordi jeg stod et meter væk, tror Luffe det er mig pudlen hidser sig op over, og kommer hen for at "beskytte" mig. Og inden jeg når at kaste mig i halsbåndet på ham, har han nevet det bette pjevs i halen. Detvar selvfølgelig rigtig synd for damen og hunden, men på en eller anden måde mener jeg at Luffe jo gjorde det for at beskytte mig. Han bed den slet ikke hårdt, men viste den blot at den skulle altså ikke stå og true hans menneske.
    Ved ikke helt om det bare er mig der er gal på den (;

• #9   23. dec 2008 OK ok.. hævn er måske et ikke så velvalgt ord... Men det er jo min lille søn der er blevet overfaldet af et "stor monster" men jeg ikke har være hjemme til at passe på ham...
    Højere hegn tror jeg ikke på.. Det der er nu er ca. 1 meter og 60 også er hækken ihvertfald 1meter og 80...Og det kom den over med tilløb nede fra den anden ende af haven!

• #10   23. dec 2008 synes også hævn er en dårig ide.. ville helt klart snakke med ejeren af hunden..
    Vi har selv en dobermann som har lavet udfald overfor andre hunde,og kommet til at bide,ville blive pisse sur hvis de hævnede sig på mig i stedet for at komme hen og snakke med mig om det..

• #11   23. dec 2008 rita: det lyder temmeligt vildt at den skulle være sprunget over så højt et hegn. sikker på der ikke er et smut hul. synes hvertfald i skal få ejeren til at gå hegnet igennem

• #12   23. dec 2008 Trine>>> JA det er min mor ret sikker på... For hun var selv noget overrasket over det... hun sagde den kom nede fra den anden ende af haven med FULD fart også nærmest "fløj" den over... det kan godt være benene har ramt hækken og bare er "gået igennem" men den har været over de 1.60 hvor hegnet går til... Jeg er selv 167 og det er går man ca til næsen (har været henne og måle)...

• #13   23. dec 2008 Ok og hvis jeg så går hen til ham..Hvad siger jeg så?!
    Øhh hør her din hund er "fløjet" ud over dit hegn og været i ryggen på min Sofus mens min mor gik med ham..... øhh og hvad så??!?

• #14   23. dec 2008 ja så må han sørge for et bedre hegn så det ikke gentager sig. det hans ansvar.
    Synes altså bare det lyder helt vildt.

• #15   23. dec 2008 Trine>>> det gør det også.. INGEN tvivl om det.. og min mor troede da heller ALDRIG den kom over, men hun skyndte sig alligevel videre fordi den gøede helt vildt og fordi hun i forvejen var/er bange for schæfere....

• #16   23. dec 2008 okay. det sku trist. Schæfere er nogen dejlige hunde i de rette hænder. Men i nødt til at snakke med ham om at han må lave hegnet større så. Tror ikke du vil få meget ud af at anmelde

• #17   23. dec 2008 Meld det til politiet og forsikring (hvis hunden har været til dyrlæge).

Ejeren er nødt til at gøre noget ved at hunden er i stand til at hoppe ud over det hegn

• #18   23. dec 2008 Sofus har IKKE været ved dr. dyr det eneste fysiske tegn er et sår på ryggen, som ser pænt ud..Det er alt.. (men hvordan han i fremtiden reagerer på andre hunde, feks. som kommer løbende imod ham, vides ikke endnu).Det skete i fredags og vi kom hjem her natten mellem søndag og mandag"

• #19   23. dec 2008 Trine>>> er alle hunde ikke det??! (mere eller mindre selvfølgelig)

• #20   23. dec 2008 Rita: jo det er de. bliver bare ramt på et ømt punkt når det gælder schæfere. hehe. er nemlig opvokset med dem. Når jeg engang flytter i hus og har tid og økonomi til det så skal jeg have en schæfer. og tusind andre hunde. hehe.

• Lise J
    Lise J Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 169
    #21   23. dec 2008 dyrlæge der kan give rapport som bevis, og politi anmeldelse!!!!!!
    Hunden er ikke politihund hvis den gør sådan noget...

• #22   23. dec 2008 Lise>> det regner jeg heller ikke med... Hælder også til teorien om at det "blot" er ejren der syntes det er et "fint klistremærke" at have i bagruden af sin bil..men jeg ved 100% at han er politimand!

• Lise J
    Lise J Tilmeldt:
    nov 2008

#23   23. dec 2008 vile anmelde det... en politimand burde kende konsekvenserne af at have sådan en hund.... Har nærlæst hundeloven mange gange, og det er slemt, især hvis han er betjent

• #24   23. dec 2008 Helt nøjagtig hvad han laver ved politiet ved jeg ikke...(kender dem ikke som sådan).. Men han har ihvertfald uniformen og kører på job i den..!

• Lise J
    Lise J Tilmeldt:
    nov 2008

#25   23. dec 2008 puha... skid hul i uvenskab, han skal frem for alle overholde loven

• #26   23. dec 2008 Jamen - han overholder da loven ?

Spørger pænt om skade er sket - havde mor nu sagt ja - er jeg sikker på næste ord fra ham, havde været at tilbyde at betale evt. dyrlæge.

Uheld sker. Shit happens.

selvfølgelig er det ikke godt - men synes det kører noget op i en spiral her.

Det er jo ikke sikkert manden vidste hunden kunne komme over det hegn. Næste gang du går forbi, er der måske lagt ½ meter på.

Er han politimand - og måske endda hundefører, så er han givet selv MEGET interesseret i at der er orden i tingene.

Jeg kan ikke se, hvorfor hunden ikke skulle være politihund ?

Den kan da godt både være trænet op i spor/ forsvarsarbejds, samt passe på sin have.

en hund er en hund.

• #27   23. dec 2008 Din mor skulle nok have været omkring dyrlægen, selvfølgelig for at tjekke hunde, fordi et hundbid kan udvikle sig ekstrem hurtig, selv det mindste lille hul, kan gør mega skade. Men samtidig så har du noget dokumentation i forbindelse anmeldelsen til politiet. Perle blev også overfaldet for et par mdr siden, hvor det endte med 6 bidehuller, og jeg anmeldte det til politiet, og de var utrolig samarbejdesvillig og tog det alvorlig. Så jeg synes helt klart det skal meldes, jeg ringede også til ejeren og fortalte at jeg havde meldt det til politiet, da jeg endelig fandt ham...
    Håber at jeres hund er okay igen, det er det som er vigtigst.

• #28   23. dec 2008 Det er da træls for Sofus og jer.

Jeg ville gå omkring dyrlægen, da det nemt og hurtigt kan udvikle sig, og nu kommer jo en masse helligdage og en week-end.

Tal med manden, han lyder som en der er ked af det, og hvis han er en ansvarlig hundeejer betaler han også jeres regning.

Held og lykke, men få Sofus tjekket, jeg vil ikke kunne bære tanken, hvis han bliver syg pga det julen over.

• #29   23. dec 2008 Lise>> men hvad får jeg ud af at melde det...??! Altså jeg vil jo aller helst have at der bliver bygget et kæmpe planeværk på 3 meter så det aldrig sker igen hverken for Sofus andre hunde eller evt børn (mennesker)... Det er jo egentlig der jeg gerne vil hen!

• #30   23. dec 2008 Jeg er ret sikker på der heldigvis ikke er sket Sofus noget... han viser ingen tegn på noget som helst fysisk, og kun et "tilfælde" at jeg fandt det sår på ryggen da jeg nussede ham... min mor havde kigget ham igennem og intet opdaget... Så skal vi til dr dyr er det kun for en evt. dokumentation til politiet... Men jeg er jo ikke som sådan interesseret i at rode politi og alt muligt ind i det... Jeg vil bare gøre at for at det ALDRIG sker igen hverken for os eller andre!

• #31   23. dec 2008 Et lille bid kan udvikle sig http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=33907

• #32   23. dec 2008 Om vedkommende er politimand eller ej er sagen uvedkommende (der er jo en hulens masse civile medlemmer af politihundeforeningen, så sandsynligvis er han det) - hvis du ønsker at han skal have at vide, at der skete skade og at du ønsker han skal forhindre det en anden gang, så må han jo have det at vide.

Og jeg er sikker på, at han er et reelt menneske ligesom alle andre - så tag dog en fredelig snak med ham..

Hvorfor dog starte med at gå til politiet??

Kommentér på:
Sofus overfaldet!

Annonce