{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

Hund + opkast = Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen

Jeg har i flere dage døjet med min hund går og brækker alt maden og vandet op igen.. jeg har undret mig meget over hvad det er der gør det, og så idag hørte jeg han stod og drak af en spand i gården.. ergo må det være det ham ikke kan tåle.. nu tømte og fjernede jeg spanden og alt andet med vand i rundt omkring, men hvad kan jeg gøre ved hunden ? jeg kan jo ikke blive sur på ham, for det er jo ikke bevist, men fordi han ikke kan tåle det.. Men nu når han går og brækker sig sådan, hvad hjælper mod det.. er der noget jeg kan gi ham ? Virker Cola på samme måde på en hund som på mennesker ? og må han overhovedet få det ? (har ikke givet ham noget endnu, bare rolig)

Det er mildt sagt Pain in the ass han går og gør det, men håber på det stopper nu.. men der går jo nok lige en dags tid eller mere med brækturer.. så derfor ville det være rart og gi ham et eller andet så det stoppede.. han giver intet signal til det, så det kommer bare pludseligt..

Håber i forstår mit vulapyk og håber i kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund + opkast = Hjælp!
  • #1   20. dec 2008 I flere dage?
    Det er altså ikke normalt.... Ingen cola men søg dyrlæge!!

• #2   20. dec 2008 har hørt om folk der giver hunden A38 for at få styr på maven smiley
    Altså hos hunden ik smiley

• #3   20. dec 2008 A38-udkogte ris,og kogt kylling eller torsk,det er godt til mavser

• #4   20. dec 2008 Zoolac, skånekost og et kald til dyrlægen. Zoolac hjælper med at genoprette balancen i maven og kan købes på apoteker og ved dyrlægen

• #5   20. dec 2008 Dr. Dyr for en sikkerheds skyld hvis det har stået på i flere dage ligefrem og indtil da faste.

En fastedag (med mad IKKE vand) og langsom opstart med skånekost er som regel det bedste hvis hunden kaster op eller har diarré.

INGEN cola da hunde ikke kan tåle koffein.

• #6   20. dec 2008 Jeg ville tage den til dyrlæge. Min hvalp gjorde det også og den havde en mave infektion. Og den var MEGET dehydreret netop fordi den kaster alt væsken op igen, den fik et drop ind og fik sprøjtet 60ml væske ind.. Av av, men det hjalp (med hjælp fra en masse piller og sprøjter) og den er nu helt rask.. Så afsted med jer...

• #7   20. dec 2008 Har snakket med dyrlægen for et stykke tid siden (1½ uge ca) hvor han gav mig en recept på nogle opkastningspiller, men dem måtte han kun få i forbindelse med noget eksem for at holde det hele i sig.. og nu er eksemen ovre og nu ved jeg ikke om jeg skulle købe de piller der.. skulle kun gi ham dem hvis det blev rigtig slemt.. hmm.. han fortalte at når han har den alder han har spiser de meget underligt og derfor kan blive lidt syge.. men det er jo bare irriterende og gå og tørre bræk op 2-3 gange om dagen.. og hunden bliver skide bange når han gør det, og jeg har på ingen måde skældt ham ud, for ved jo han ikke kan gøre for det.. men alligevel ved han jo det ikke er så godt det han laver.. det er jo herre synd for ham.. men så må jeg prøve som i skriver, med nogle ris, kylling og noget A38 i mindre mængder for at få styr på ham.. det er bare lige de kommende dage håber jeg, for nu er det lorte vand jo fjernet..

• #8   20. dec 2008 Hvis han har en maveinfektion må du ikke give ham kvalmestillende !!

• #9   20. dec 2008 Hunde plejer at drikke af vandpytter og andet stillestående, snasket vand uden at brække sig af den grund. Jeg ville lige ringe til dyrlægen igen - så kan du jo også høre, om dyrlægen synes, du skal købe de der piller, eller vil se hunden igen.

• #10   20. dec 2008 Ring til en anden dyrlæge.

Men ellers... giv kogt afkølet vand, zoolac, ingen mad eller guf i et døgn, så 6 små måltider om dagen af meget udkogt ris og kylling (kog gerne 2-4 timer) over 2-3 dage, det plejer at virke.

Kommentér på:
Hund + opkast = Hjælp!

Annonce