Hader min dansklære! {{forumTopicSubject}}
Argh.. Må af med noget vrede.
Jeg går i 8. klasse nu. og i starten af 8. klasse fik vi en ny lære, som hedder Hanne.
Hun er nok i begyndelsen af 50'erne, og lige siden vi fik hende har hun svinet hver og én til fra min klasse. Inklusiv mig.
3 der har gået i klassen ligesiden 0. er flyttet skole pga. hende.
hun er SÅ sarkastisk, og har den sorteste humor.
hun flipper over INGENTING! Arghh.. Ved snar ikke hvad jeg skal gøre mere, hun driver mig så meget til vanvid.
Eks. så har vi haft et langt projekt om noveller, og vi skulle så nu her til sidst, skrive vores egen novelle.
Vi alle troede så at vores novelle skulle afleveres i vores mappe, som vi har brugt hele forløbet, for vi havde nemlig fået at vide at vi skulle aflevere den også.
Men hun VILLE have vores novelle i vores afleveringsmappe fra SIDSTE år, som vi alle ikke troede vi skulle bruge mere.
Hun råbte og skreg af os, og at vi var da alle sammen dumme fordi vi ikke havde den mappe, og hun ville ALDRIG høre tale om at den skulle afleveres i den anden mappe, så ville hun ikke tage imod noget!
Efter hun så havde snakket med nogle andre lærere, som havde sagt at den altså skulle afleveres i vores "novelle-mappe" fik vi lov.
Dagen efter vi havde afleveret skulle vi så bruge den (:s?) men vi havde den jo ikke.
Jeg gik så pænt over for at spørge om vi måtte låne papirene til en novelle vi er igang med, for hun havde jo mine, som lå i mappen.
Hun kiggede så på mig og så råbte hun direkte ned i hovedet på mig "LOUISE! Hvor PLEJER tingene at ligge NÅR MAN IKKE HAR SINE TING I ORDEN?!".
Jeg blev nærmest helt bange for hende, og spurgte så "i din skuffe?".
"JA!" sagde hun så.
Men altså, man går jo ikke ovber og roder ovre i lærerens skuffe uden at have fået lov? Tænkte jeg jo, forstår i ikke det?
Det var bare et eksempel.
Den anden dag havde hun også taget min gode veninde ud på gangen og sagt til hende "Marlene, vil du ikke godt flytte skole? jeg gider ikke se på dig mere!"
Lyder usædvanligt, men det er sandt nok.
Endnu et eksempel.
I engelsk for tiden er vi igang med at skrive en anmeldelse til filmen "Bend it like Beckham", og den skal afleveres i morgen. Jeg ville så lige spørge Hanne, om vi havde en ekstra gang til det, eller om vi skulle lave gramatik i dag. Jeg spurgte hende så "Hanne? har vi en ekstra gang til at lave Bend it like beckham, eller?"
Jeg fik så svaret "Gider du godt vente med at spørge til jeg er kommet ind i klassen og fortæller dig HVAD I SKAL?".
Kunne så ikke tie stille og sagde så "slap dog af" og gik igen.
Hun har også tit i pauserne hvis vi er kommet for lige at spørge om noget, sagt "Jeg får snart sygdomme (hun nævner forskellige sygdomme hele tiden) af at I BØRN hele tiden spørger mig om noget! GIDER I IKKE GODT GÅ?".
Jeg Kan ikke KLARE hende mere.
Og så har jeg lige fået min første standpunkts karakter, og alle mine lærere har givet mig gode karaktere, og jeg klarer mig også godt.
Men i næsten alle fag, jeg har Hanne til (og hvor jeg ligger som en af de bedste i klassen) har hun givet mig 4!
Er SÅ rasende. Hun er SÅ forfærdelig!
Hvad gør man? Tror snart ikke jeg kan holde min kæ** overfor hende mere. Og nu skal i ikke tro at jeg er flabet. For er MEGET genert. Især overfor lærere. Men det her vil jeg ikke finde mig i!
Sorry. Jeg skulle altså bare ud med det. Er SÅ gal!
Tak fordi du ville læse det
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.432
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 105 Svar: 155
Der blev klaget over hende i går.
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
jul 2008
Det er kun i hendes timer det går sådan, fordi hun tager os på den måde
jul 2008
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.432
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Hvor er det dog forfærdeligt med sådan en lærer..
Jeg havde også en musiklærer i folkeskolen som jeg kom til at spørge om hun ikke kunne lade være med at synge så højt når hun ikke kunne melodien ordentligt.
- Jeg sad så på inspektørens kontor faktisk resten af årets musiktimer....
det er svært at være teenager, man bliver ikke taget seriøst nok af "de voksne" på skolen fordi de tror man "spiller voksen" når man føler sig uretfærdigt behandlet..
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.903
For mig at høre, så lyder det som om, at jeres lærer er ved at gå ned med stress. Ikke fordi det skal være nogen undskyldning for hende. Men hun lyder ikke til at være i sit es. Jeg synes i skal snakke med de andre forældre i din klasse, og høre om alle har samme opfattelse af læreren, og hvis alle har det, så bør forældrene snakke sammen, om hvem af dem, der skal tage kontakt til skolebestyrelsen, og inspektøren. For det kan ikke være rigtigt at det skal ødelægge jeres lyst til at gå i skole
nov 2005
Men det skal ikke handle om, hvad folk svare, men om, hvad der skal gøres for at denne lærer ikke lader sine personlige problemer ud over eleverne.
jul 2008
Tak til alle jer andre for svarene =)
nov 2005
jeg synes ikke dette virker som at ville hjælpe pigen:-), og det læser jeg som meget negativt...
jul 2008
nov 2005
jeg citerede det første som du skriver. Om det ikke skal forståes som du skriver, det kan jeg jo ikke gøre så meget ved. men når du starter med at skrive sådan, så tror jeg heller ikke jeg ville ønske din råd.
Om det at vi jo ikke kender sagens begge sider, der giver jeg dig ret, derfor råder jeg til, at kontakte andre, for at høre, om de har samme oplevelse af læreren.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.993
Rolig nu..... det er det off topic er her for.......der er jo trods alt andet end hunde i vores verden........ og desuden er det jo helt frivilligt at læse det.......man Kunne jo gå en tur med sin hund i stedet for .....:O)
Hader min dansklære!