517 visninger
|
Oprettet:
julekonfekt {{forumTopicSubject}}
skal ud at lave konfekt hvad er jeres favorit af hjemmelavet konfekt har marsipan blød nougat nødder farve har lige læst om baley kugler de lyder lækre men kom med jeres bud bla. havregrynskugler og andet det er min tur iår og er næsten blank.
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 275 Svar: 3.186
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 4 Emner: 36 Svar: 126
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Tager hakkede hasselnøder og sukker, sukkeret skal lige smelte på panden ligesom til brune kartofler, så kommer jeg de hakkede nødder i og rører godt rundt, så det hele bliver varmet.
Hælder nøddekrokanten op på bagepapir
Tager blød nougat som jeg varmer let i micro eller vandbad (man kan også bare røre det til det bliver blødt) blander nøddemix i og hælder det i små forme eller på et stukke bagepapir som kommes i køleskabet til det er stift. Skær ti tern og overtræk med mørk chokolade.
Nøddemixet kan også bruges sammen med marcipan, eller bare som drys på marcipanstykker med chokoladeovertræk.
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 275 Svar: 3.186
Jeg brugte det der kokosfyld og så havde jeg gang i chokoladesmelteren :o) Både med hvid chokolade og almindelig lys chokolade.
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 1.716
Det er figner der bliver hakket i enten en blender eller en kødhakke, så skal de lægges i lidt rom. Fignerne blandes med marcipan og hvis det skal være lidt ekstre lækkert så blander man knust daim i også.. det rulles så til en slank pølse, der skal man bruge lidt flormelis så det ikke klistre så meget. man smelter en masse mørk chokolade og pensler så pølsen så den er helt dækket og så kommer man valnødder på toppen ladet det hele tørre lidt og så skærer man det i skiver, det er nok klogt at komme lidt madpapir imellem når det skal opbevares.
Det smager fantastisk og er et kæmpe hit i vores familie....
jul 2005
jul 2005
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 1.716
julekonfekt