{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

julebag - opskrifter {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået den dejlige opgave at stå for hjemmebagen til juleaften.

Sidste år bagte jeg 4 forskellige slags, heriblandt vanilliekranse som jeg ikke var helt tilfredse med i smagen.

Er der nogen der har "den bedste" opskrift på vanilliekranse, de skal være smørbagte og med kraftig smag af vanilie.

Ingen links til div. opskriftsider med mindre i har prøvet dem

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  julebag - opskrifter
  • #1   13. dec 2008 øjeblik - jeg har en mega god opdkrift.............

• #2   13. dec 2008 100 g smuttede hakkede mandler
    1 stang vanilie
    350 g smør
    350 g mel
    120 g kartoffelmel
    250 g sukker
    1 æg
    smør og mel smuldres sammen og alt æltes let sammen - hviler et par timer - køres gennen kødmaskinen og formes til kranse der bages v. 200 grader ca 7 min

• #3   13. dec 2008 Super lækre sprøde kokos-kranse

400 g mel
    200 g kokosmel
    400 g smør
    300 g sukker
    1 æg
    1 tskf vanilie
    alt æltes sammen og køres gennem kødmaskinen og formes til kranse af ca 8 cm lange stykker
    bages v. 200 grader i ca 5 min

• #4   13. dec 2008 LN - Tak, den må lige prøves, har aldrig prøvet med kartoffelmel i

• #5   13. dec 2008 god fornøjelse og velbekomme

husk at mandlerne skal hakkes meget fint.

de er bare super-lækre !

• #6   13. dec 2008 jeg er ik snob-ligger bare flot make-up *

der er 2 forskellige opskrifter på vaniliekranse på alletiderskogebog.dk .
    hvilken én af dem vil du anbefale?? - hvilken én af dem er bedst ??

• #7   13. dec 2008 Der står netop at du kun skal anbefale nogle du har prøvet *S*

• #8   26. dec 2008 LN - Jeg fik lavet din opskrift, og de blev rigtigt fine og smagte godt, men du kunne nu godt lige ha "advaret" mig om hvor mange der blev ud af en omgang.

"grådig" som jeg er doblede jeg opskriften, og da jeg i min største røreskål ikke kunne ha det hele og måtte smide det ud på bordet, tænkte jeg, hold da helt op der bliver mange småkager her.

Ca. halvdelen af dejen er nu i fryseren til en anden god gang.

• #9   26. dec 2008 ÅHHHH - undskyld da
    men så prøv at lave nogle som du IKKE former til kranse men bager som stænger og så dypper den ene ende i chokolade når de er bagte - muns de bliver også gode

• #10   26. dec 2008 jeg laver dem aldrig som kranse, har ikke maskinen til det, så de bliver bare lavet som runde småkager.

Jeg kan godt se at jeg fik skrevet det lidt "hårdt", det var ikke ment sådan, det var med et glimt i øjet.

Nu har jeg dej i fryseren, så kan jeg jo hurtigt lige lave lidt hjemmebagte småkager til mine gæster, det er jo slet ikke så skidt endda ;o)

Kommentér på:
julebag - opskrifter

Annonce