Dyr i julegave {{forumTopicSubject}}
er det kun mig der ryster på hovedet at ideen om at give veninde eller kærsten kat, hund, eller hvad man nu finder på, uden om persons viden.
Kan forstå hvis mor og far går ned og køber er marsvin eller sådan noget til deres børn, og tænkt det godt igennem, også kan risiker at børne nok bliver træt af den så det ender med at de passer den.
kan ikke forstille mig hvor mange killinger der bare bliver smidt væk, begrund af hvad min megning ikke er en plan der er tænkt igennem. og så er det noget person der skal måske ha i de kommende 20 år ikke har været ude og vælge om temp. passer til person. eller de enlig ikke vil ha en, eller kun til den ikke er sød at kigge på. det er en udgift man giver folk, de skal både ha mad, bakke osv, og ikke sikkeret de bliver raske i hele deres liv så dyrlægeregning skal også med.
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.135
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
skam jer dem der gør det!!! det er levende væsener, de kan ik bare byttes
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.753
Og det er for mig ligemeget om det er gennemtænkt eller ej, julen er bare ikke tiden til at anskaffe et nyt dyr
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
Men ja jeg syntes måske også hellere man så skal give et slags "gavekort" hvor man så snakker med personen om de virkelig vil have hund (de kan være personen har snakket om hund før).
Så kan personen også selv komme med og vælge den hund de gerne vil have.
Men det kunne være sjovt hvis nogle som måske har fået et kæledyr i julegave, vil fortælle
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.753
Jeg havde det dog fået det at vide, og havde selv valgt ham i hans kuld, så det var ikke nogen hemmelighed..
Men jeg ville aldrig tage et dyr hjem midt i juletravlheden..
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 26 Emner: 16 Svar: 280
TØJDYR, for hulan da selvfølgelig
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.758
Har selv fået en hundehvalp i gave af en veninde - efter min gamle hund døde. Jeg kunne dog ikke enes med denne hund og ville ikke have den og ville derfor levere den tilbage til min veninde, som dog ikke ville have den.
Den blev solgt til en anden familie, og der håber jeg den har det godt i dag.
Jeg vil have lov til helt selv at vælge de dyr jeg skal have. De skal passe både i udseende og sind til mig - og det er der ingen andre der kan vælge for mig.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 246
Jeg har givet min far 3 racekaniner til udstiliing i fødselsgave fordi han havde drømt om at starte op med det.
Jeg kan også sagtens finde på at ønske mig en hund mere af min mand, synes ikke der er noget galt i det.
Jeg synes dog det er en meget dårlig ide at købe et dyr til en som ikke har snakket om at de ønsket sig det overhovde.
nov 2007
Følger: 58 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 230 Svar: 894
snakker man det grundigt igennem.
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Men kun hvis det bliver gjort på denne måde :
At man f.eks giver personen der skal ha' dyret et billede af dyret, et kort eller måske en bamse og at man så henter dyret EFTER jul...
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
tænk hvis de slet ikke ønsker en hund, eller en hund af den race eller en hvalp af det kuld eller lige den hvalp af det kuld.
et dyr er alt for personligt et valg til at andre kan tage det for én.
og ja jeg synes selvfølgelig det er noget andet at give sinde børn et dyr, da man jo så selv står med ansvaret, jeg kunne da godt på et tidspunkt finde på at give min søn en skildpadde eller min datter en kanin, men så ville det jo også være mig der stod for dem
Dyr i julegave