{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Langt ude !!!
  • #1   2. dec 2008 Man kan jo kun ryste på hovedet og håbe at det er i kampens hede at det skældsord er røget ud, og at det ikke er kotume at slynge det ud.

Men Ali, det at linke til sådan noget, ses det ikke som udhængning? Det mener jeg altså, så du kan ende op med at være den der bliver frosset.

• #2   2. dec 2008 <b>*Chesten da Besten rider på hesten i Vesten *</b>
    Så længe tråden er offentlig, så er det ikke udhængning - tilgengæld er det de to andre i tråden, der risikerer en frysning, da de bryder HG's reglement, ved at bruge racistiske ord!

• #3   2. dec 2008 Ok, jeg troede ikke man måtte linke til grupper. Slet ikke for at vise noget negativt. Men man bliver jo klogere smiley

Og ja, det er lige til en frysning. Ville bare være synd, hvis Ali endte op med at være den der blev frosset.

• #4   2. dec 2008 Så længe gruppen ikke er låst, tror jeg ikke at det er et problem, for alle kan jo alligevel gå ind og læse.

• #5   2. dec 2008 Jeg kan da kun håbe på, at admin ser den tråd der linkes til og giver dem en ordentlig tur i fryseren , for ikke at tale ordentligt..

• #6   2. dec 2008 <b>Ali A</b>
    Du kan jo prøve selv at linke tråden til en hjælpeadmin.
    Så kan du vidst være sikker på at der sker noget, og håbe på at de begge ryger i fryseren.

• #7   2. dec 2008 ja jeg ville også sende den tråd til admin.

• #8   2. dec 2008 Måske bør du så slette dit eget indlæg, Ali, da det er imod reglementet at bruge skældsord - uanset om du er dansk eller ej....

• #9   2. dec 2008 Jeg kan ikke se der står noget der er så forfærdeligt at man behøver fremhæve det med en tråd.

Jeg går ikke i coma over sproget herinde, det er ikke værre end det man møder på gaden.

• #10   2. dec 2008 Så vidt jeg er informeret bruger indvandere ofte ordet Perker om sig selv.. Min egen kæreste som er sydamerikaner kan finde på at sige " husk nu jeg er perker så jeg forstår ikke hvad du mener"..JEg omtaler ikke mig selv som kælling..
    i mine øjne opfanger en indvander ikke ordet negativt når det er dem selv der siger det - men kalder vi muhammed for perker farer han i flint - korrekt??

• #11   2. dec 2008 Man skal da ihvertfald huske at det går begge veje...... - men jeg kan nu heller ikk hidse op over sproget herinde, - det må stå for folks egen regning...

• #12   2. dec 2008 Søster - tja lidt ligesom at "alle danske piger er ludere" - men vi kn..... dem gerne alligevel.....

Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt, som skrevet i den anden tråd....

• #13   2. dec 2008 Chine - du er alt for hurtig, klokken er ikke engang 9!!! ;o)

• #16   2. dec 2008 Ja jeg synes det er utroligt, at en sådan tråd får lov at stå der er direkte racistiske ytringer i tråden, som ingen steder hører hjemme!

Hvis folk skriver sød hund i en annonce bliver de straks frosset, eller i værste fald slettet .

Må give Ali A ret - det er langt ude, at tale på den måde, og dybest set irrelevant, hvilken befolkningsgruppe, der er ejer af en sådan hund for det er da forhåbentlig situationen man reagerer på, og ikke personerne bag!

/ Trine

• #17   2. dec 2008 Hvorfor skal de fryses, hvis Ali ikk skal? - Hans sprog er da mindst ligeså grimt, - eller omtalen om de pågældende personer.....

Chine - ja, men tosset er du jo....**lol**

• #18   2. dec 2008 Folk kan kalde mig for hvad de lyster............det rager mig en papfis.

Men de får ikke den succes at få mig ned på det plan, så det er ikke mig der sidder og er den latterlige i sidste ende ;o)

• #20   2. dec 2008 Hvis det er mig i skriver til så synes jeg heller ikke, at det er god tone at omtale andre som kællinger, men vil nu helst kaldes for kælling end perker måske fordi jeg kan opføre mig som en kælling til tider, og det ord dækker min opførelse og ikke min hudfarve eller tilhørsforhold. Men sådan er vi så forskellige.

• #21   2. dec 2008 Chine..........Hellere en kælling end en dame, det lyder så keeeeeeeeedeligt ;o)

• #22   2. dec 2008 Kælling siger intet om dit tilhørsforhold, eller hudfarve, men både mand / kvinde kan opføre sig som en kælling hvilket en hvilken som helst nationalitet også kan.

• #23   2. dec 2008 slap nu af. !

jeg giver mette fuldstændig ret. jeg er sq ved at være træt af at så snart man siger noget om nogen med en anden hudfarve, jamen så er man jo iiiii og ååååå så racistisk. men jaja vi danskere må godt blive kaldt kællinger.

hmmmm

• #24   2. dec 2008 men ja det er forkert af hende at starte tråden ud med sådanne ordvalg ! helt sikkert. men når der så bliver svaret igen, men ord som kælling, så må de siges at være lige gode om det.

• #25   2. dec 2008 Uanset hvad orderne dækker over, så er de skældsord, og burde ikke blive brugt her, - men når de nu gør, kan det ikke nytte at nogen må og andre ikke må....

• #26   2. dec 2008 Det bringer nu heller ikke noget i kog ved mig .. det var nok skrevet i kampens hede smiley

• #27   2. dec 2008 Igen hvis det er mig i skriver til - så siger jeg ingen steder, at man gerne må sige det ene frem for det andet, men derimod, at det ene ord er racistisk, og det andet nedsættende...

Men hvis alle talte pænt var der jo ingen, der fik grund til, at skrive nedsættenden til hinanden fordi man var gal over et ordvalg.

• #28   2. dec 2008 Ploski- det er ikke dig jeg skriver til smiley det er bare mere generelt,
    du har ret for disse ordvalg skulle slet ikke havet brugt fra start. men som Julie også siger så er det sq heller ikke noget der kan bringe mit pis i kog.

jeg kan godt forstå at ord som "perker" ikke skal bruges her, men når nogen af dem selv omtaler dem selv sådan. desuden tror jeg ikke at når nogen snakker sammen at der så bliver brugt "af anden etnisk herkomst" eller 2.generations indvandrer, nej så er det jo det ord, i hvertfald jeg og alle jeg kender bruger. også når en indvandrer selv er tilstede.

• #29   2. dec 2008 måske er det bare hvor jeg kommer fra at indvandrer selv er "med på den" eller selv synes at det er normalt. smiley det vækker i hvertfald ikke noget ondt i nogen her hvor jeg bor smiley

• #30   2. dec 2008 At man vælger, at benytte et racistisk udtryk om sig selv retfærdiggører ikke i min verden, at andre også gør det. Tror der er mange årsager til, at nogle grupper omtaler sig selv med nedsættende ord.

Synes bare, at alle skal tale pænt til hinanden, og lade være med, at provokere hinanden.

• #31   2. dec 2008 ja menlig.

dem indvandrer kender er sq lige så danske som mig selv næsten, de har alle deres traditioner og vi har vores, og der hvor jeg bor støder det dem ikke at man kanlder dem "perker".´ så derfor er min opfattelse af ordet ikke så nagativt som jeg godt kan se at det er i andres øjne. men jeg mener det ikke negativt.

dem indvandrer (det er ikke så mange 3 stk. ) jeg kender ved at jeg stemmer DF og at jeg står 100 % inde for det. det accepterer de og vi laver lidt sjov med det.
    han spørger om ham må være medlem og jeg siger æææææææ nej det tror jeg sq ikke lige smiley altså de er sq bare så dejlige og de accepterer det fuldt ud, ligesom jeg accepterer deres tro, og han er så araber og hvis jeg er i tvivl om noget så spørger jeg sq bare lige ud.. hvorfor dælen går din mor ikke med burka og din søster ikke med tørklæde ? altså ting jeg har tænkt over spørger jeg dem om. og jeg elsker dem sq for den måde de er på, så lige frem. og det synes jeg bare er så fedt, det er jeg bare så glad for at de er sådan, dem jeg kender altså smiley der bliver ikke lagt fingrer imellem og han kommer da også med nogen lidt "stikkende" spørgsmål og sådan til mig smiley og så griner vi sammen af det.

• #32   2. dec 2008 Jeg var godt sur igår nat, derfor skrev jeg "kællinger"..

Jeg har levet i jeres land siden spæd. "Perker", når det kommer fra en dansker, er et racistisk ord og det samme med "kartoffel", når det kommer fra en P..

Jeg er gift og har barn med en dansker og har masser af danske venner og kollegaer. De synes også at Danmark er blevet et racistisk land..

Hvorfor skal vi nedgøre folk? Hvad er det vi prøver på at bevise?
    Hvornår holder det her op? Når terroristerne kommer og bomber os? Vores skoler, med vores børn?
    Hvem er det der egentlig mister noget hvis det sker?
    Hvornår lære vi holde vores kæft?

Jeg er en rigtig muslim, og de der bomber uskyldige mennesker kommer direkte i helvede, om så det er muslimer, jøder, kristne eller hvad fanden de er !
    Terrorister er derfor IKKE muslimer..

Jeg vil ikke komme med flere kommentare hvad ang. disse emner.. vil tænke godt og grundigt over tingene de næste par dage om sittet her stadig er noget for mig..

Synes stadig at det er langt ude alt det her..

OUT..

• #33   2. dec 2008 Ali - forstår udmærket dit synspunkt, men mener samtidig at det gælder begge veje. Det er lige så stødende at være dansker og blive kaldt alt muligt af ikke- danskere, som det er at være ikke-dansker og blive kaldt alt muligt af danskere...

Nu bor jeg selv i Århus omrpdet, og mener at det er forkasteligt den måde ikke-danskerne styrer området i Gellerup, kaster sten mod ambulancer, politi og brandvæsen, - alle mennesker som forsøger at hjælpe uanset hudfarve, tro, osv., - dem lægger de fælder for - blot for at angribe dem når de kommer for at hjælpe......
    Jeg må tilstå at jeg godt forstår at danskerne er blevet racistiske, - og jeg har nok selv en del racistiske holdninger...
    Jeg mener at de som kan finde ud af at opføre sig ordentligt, som arbejder, betaler skat, og bidrager til det danske samfund - de skal være mere end velkomne..... Men de som ikke kan, som ikke sætter pris på det DK kan tilbyde, som mener at vi alle er ludere og andet skidtfolk, som ødelægger vores skoler, angriber vores redningsvæsen, er kriminelle osv osv, - De burde få størrelse 45 ud af landet - med det samme!

• #34   2. dec 2008 Okay - staveplade ønskes...

• #35   2. dec 2008 At kalde nogen kællinger, er stødende - og det er heller ikke iorden herinde. (det mener jeg osse står i brugerreglerne)

Man behøver jo ikke kun at bruge racistiske vendinger for at lave stødende indlæg.

Og nej, ingen af delene er mere iorden end den anden... så skal ret være ret, og skal nogen klappes over nallerne, så må det være allesammen.

• #37   2. dec 2008 Simba. jeg har det ligesom dig. jeg har også en del holdninger som nok ligger til den dårlige side hvad angår indvandrer men det er ærgeligt at dem der som du siger kaster stem mod redningsmandskab osv osv osv skal ødelægge det for en som Ali, og andré muslimer.
    så jeg forstår også at danskerne bliver racistiske. for vi hører altid om det dårlige og aldrig om det gode. og jeg bor et sted hvor der ikke er ret mange muslimer og jeg arbejder i sønderjylland, jeg har været på min arbejdsplads her i ½ år og jeg har ikke set en eneste indvandrer ! så når vi hører om bål og brand så er det ikke så sært at disse fordomme vælter ind, for hvis man heller ikke kender til de gode muslimer ja så forstår jeg da godt at man tror at alle er sådan. for man hører aldrig om dem som opfører sig ordenligt !

• #38   2. dec 2008 **CHINE** nemlig smiley

• #39   2. dec 2008 Dén her sætning er da til at brække sig over Ali:
    "Perker", når det kommer fra en dansker, er et racistisk ord og det samme med "kartoffel", når det kommer fra en P..."

Enten er det OK at sige det eller også er det ikke!..man må sku tegne en streg i sandet og sige dertil og ikke længere, og så kan det da ikke hjælpe at du mener det er fair nok at skrive "dumme kælling" fordi der bliver skrevet "p....."?? what's up with that?!..........hvis du virkelig ville vise dig som det gode eksempel skulle du nok ha tænkt dig om før du skrev noget som helst!...om det er et racistisk eller nedladende øgenavn er fuldstændig ligegyldigt, for det burde ikke være nødvendigt at skulle bruge det sprog for at kunne sige sin mening....uanset om man så er af dansk eller anden etnisk oprindelse.

enig med Tine...ta en kiks........

• #40   2. dec 2008 jeg er da stolt af at være en "kartoffel-avler-woman"........men det er nu ik fordi jeg forbinder det med pæredansk, for det kommer sig af mine tyske aner, som rent faktisk VAR kartoffeldyrkere fra tyskland.

så om man sku være mere dansk af at blive kaldt for en kartoffel...har jeg sku aldrig hørt?

• #41   2. dec 2008 jeg fatter da hat af det kartoffel ævl der

• #42   2. dec 2008 Chine - jowjow men er der noget galt i det da?? Gg

• #43   2. dec 2008 Jeg fatter heller ik den med kartoffel.. og jeg fatter så heller ikke at det er 'ok' at bruge en flad undskyldning som at man tilfældigvis var sur.
    Så ærgerligt for den næste som kommer til at skubbe mig i køen næste gang jeg handler, for så pander jeg vedkommende en på kassen.. det er vel osse ok fordi jeg lige var sur der.

• #44   2. dec 2008 LoooooooooooL jo forresten

jeg kan da være en sur kartoffel ind i mellem Gg

• #45   2. dec 2008 æ hyp'er a inte kartovler da Tine!........ (det gør min mand da...hahaaaaa)

men nej..hva ska øgenavnene til for da.............?
    hvad er der fair i at en person af anden etnisk herkomst godt må kalde en anden af samme herkomst for PERKER når jeg ikke må? hvornår er man så racist? når man som dansker kalder en udlænding for PERKER eller en udlænding kalder en anden udlænding for PERKER...ordet er det samme og betyder nøjagtig det samme uanset hvem der siger det........

Tine* vidste du godt at du fx er en "hedeperker"?.........G*.......
    (google er din ven;o)

• #46   2. dec 2008 Ja man skal høre meget før spirerne falder af - eller nowet Gg

• #47   2. dec 2008 LoooooooooooooL Charlotte for faen da..... :o)))

• #48   2. dec 2008 Tine....din sjofle *ælling :o)

• #49   2. dec 2008 har godt nok aldrig hørt den med kartofler? men har dælme tit fået den her smidt i hovedte dansker luder! jeg har intet tilovers for de skældsord... jeg respekter andre medmennesker hvis de respektere mig. hvis de kalder mig noed går jeg min vej og gir dem kik den tilfredsstillese a sig noed igen...

• #50   2. dec 2008 hvad var der på linket? er lidt nysgerrig!

• #51   2. dec 2008 En tråd vedr. amstaff´er der angreb en lab, men ejerene af staff´erne stod og grinte...

Og så knap så pæne ord om ejerne.....

• #52   2. dec 2008 simba> hmm lyder som en historie fra rønde? der var akurat det samm i weekenden nemlige??

• #53   2. dec 2008 Jeg ved ikke hvor det foregik - det var ikke beskrevet.... Der røg nogle knap så pæne ordvekslinger i mellem to parter, - tror det er derfor den er slettet...

• #54   2. dec 2008 det for dumt sårn noed... nå vil smutte i skoven med emma hyg jer folkens:D skriv pænt:D

• #55   2. dec 2008 det kan man da ikke bare gøre! man kan starte med at sige undskyld!

Kommentér på:
Langt ude !!!

Annonce