{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

lorte samfund! {{forumTopicSubject}}

ja idag så min veninde og jeg igen en ny hvalp hos ham her vi kender... den stod bundet ihaven... dette var en blandning af ast og pit... 5 måneder gammel en søskendehvalp til den tidligere nævnte jeg skrev om. vi gik ind og spurgte til den han sagde han igen sku af med den for sin ven vi sagde vi tar hende... vi fik endda papirene på hende! vi blev enige om at det bedste for Zina (hvalpens navn) var at blive aflivet den var ligeså skadet som sidstnævnte.. den angreb den dominered den var bange den var usikker osv den havde endda brækket benet .... vi går ned og sir til ham vi kender at han skal kører os til dr.dyr det vil han ik for den tidligere ejer vil ha sin hund hvis den sku aflives.. what? vi ku ik for omreg hende før mandag, ringed til politet de ville intet gøre på trods af det var en pit! dyreværnet har lukket... vi sidder nu og venter og kan intet mer gøre? har så ondt i mit hjerte over hvalpen.. tilbage til tæsk, hundekamp osv og ja.... jeg føler virkelig jeg har gjort alt der stod i min magt denne gang.. og allivel går det ud over zina! *tuder*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lorte samfund!
  • #1   14. nov 2008 I kan kontakte en dyrlæge og fremlægge sagen. Hvis hundens ben er brækket skal den enten have behandling eller aflives - og så er det fuldstændig ligegyldigt, hvad den tidligere ejer siger.

• #2   14. nov 2008 DYREPOLITI NU

• #3   14. nov 2008 Fuldstændig enig med CH, kvinde, 34 år . Få dog kontaktet en dyrlægevagt... Hvalpen skal da ikke gå rundt med et brækket ben.. Den er lige så meget dyrmishandling ikke at gør noget og bare lade stå til...

• #4   14. nov 2008 vi ahr ringet! og vi har ringet til politiet! de kan og vil intet gøre! jeg sagde jeg ville melde den spade for det her! politiet sagde det kan godt være men du blir siget for tyveri af hund! han får en bøde og går fri det gør du ik! hva mere skal jeg gør???? jeg sidder hjemme og stor tuder for jeg har virkelig og jeg menr virkelig brugt de sidste 5 timer på at redde den hund for alt i verden! og ingen vil hjælpe mig!

• #5   14. nov 2008 Få fat i en dyrelæge, fortæl dem at den har et brækket ben og i ikke har mulighedfor at komme med den... Er den hos dig nu eller hos naboen?? Hvis den er hos naboen, ville jeg sende dyrensbeskyttelse en email.

• #6   14. nov 2008 hvis det er en pit skal de gøre noget osse hvis den har brækket benet som du siger. ring igen og bliv ved med at stå fast

• #7   14. nov 2008 sig hvis de ikke gør noget går du til mediaerne og sige du vil have navnet på den person du snakker med

• #8   14. nov 2008 og hvem gir jer ret til a kalde mig dyremishandler? jeg tog hunden, jeg ringed til dyrlægen fik en tid, jeg ringede til politiet , jeg fik en finger stukket op i ansigtet på trods af at denne fyr indirekte truer med følgenen ved jeg stjæler hunden og afliver den? det ik er ik dyremishandling men deriomod en pige med nosser som gjorde alt der stod i hendes magt fredag aften... hvor er det uretfærdigt og umodent at sig sårn til mig... og det sårer!!!!!!

• #9   14. nov 2008 de har ik resurcer sir politimanden! ergo intet at gøre og hvad hjælper det den bette hvalp jeg går i medierne? til den tid er den færdig...borte...død!

• #10   14. nov 2008 missKinKy J
    Kalder ikke dig dyrmishandler, men det hunden er udsat får og ja det er dyremishandling ikke at gør noget ved det... Hvalpen kan da ikke gå weekenden over med et brækket ben, det siger en være sund fornuft.. Men hvis du opfatter min bemærkning som noget personlig kan jeg ikke gør noget ved..

Jeg opfattede det du skrev som at du havde hunden og har ikke været afsted til dyrelæge med den indnu... Jeg kunne ikke lade stå til, hvis jeg viste en stakkels lille hvalp havde smerter pga brækket benet.

• #11   14. nov 2008 hvor er hvalpen nu har den været ved dyre læge

• #12   14. nov 2008 forstå oka... vi må ik gå til dr.dyr med en andens hund uden hans/hendes tilladelse det er det samm som a stjæle! ergo kan intet gøre... jeg ville gøre alt for den hund! endda så vidt til a tage påtalen om tyveri på mine skuldre!

• #13   14. nov 2008 missKinKy J
    Hvem siger du ikke må det? dyrelægen eller politiet??

• #14   14. nov 2008 MissKinky, har I kontaktet en dyrlæge?

En dyrlæge må ikke undlade at behandle en hund, der lider.

• #15   14. nov 2008 politiet sagde det til mig!!! dyrelægen ville ik behandle en fremmeds hund. hunden er hos mig den blir hentet a tidligere ejer om lidt... en fyr fra braband

• #16   14. nov 2008 MissKinky, hvis I ikke har snakket med mindst et par dyrlæger, så har I bestemt ikke gjort, hvad I kunne..

• #17   14. nov 2008 hmm tro simple hen iikk på en dyre læge ikk vil behandle en til skade kommen hund ring til en anden og sig i har fundet den sådan. og den har ingen hunde tegn eller noget, så tager han den ind

• #18   14. nov 2008 steffen J
    Fuldstændig enig...

• #19   14. nov 2008 Sabrina her, det er mig der er naboen . Jeg har haft hunden inde ved mig siden vi hentede den . Den har ikke brækket benet, men der har i hvert fald været tidligere skader eller andet på det ene bagben, da den ikke går optimalt . Jeg tjekkede den, prikkede, bøjede osv, uden at den viste tegn på at have ondt !
    Jeg ringede først til min egen dyrlæge .. Jeg forklarede hende hvordan tingene hang samme, og hendes svar var: Hvis du ikke såtr som ejer, kan jeg intet gøre .
    Jeg ringede til en anden dyrlæge .. Hendes svar var: Ja, ser du . Hvis jeg ser en hund, der er som du beskriver, kan jeg jo godt "komme til" at "glemme" at tjekke chippen (for hvalpen er chippet!), for det vigtigste er jo den ikke lider, og det lyder det jo som om den gør i dette tilfælde . Men, du skal skrive under på dyret er blevet aflivet, osv . Men jeg vil først gøre det på mandag .

Jeg står i den sitiation lige nu, at jeg sidder med blødende hjerte . Jeg har trodset alle principper jeg har i mig selv, omkring mishandling af dyr, ved at jeg for 2 min siden afleverede hunden til en der skulle køre hende til hendes tidligere ejer . Men, jeg har ikke mulighed for at have hende til på mandag . jeg har selv en hund, og jeg tør ikke risikere min hunds liv . Er det forkert af mig ? Der var intet jeg hellere ville end at beholde hende til mandag, men jeg kan bare ikke gøre det på bekostning af min egen hunds liv . Hvis det gør mig til et dårligt menneske, er jeg da meget ked af det !
    Mig og Louise har gjort hvad vi kunne . På nær at sætte vores eget ve og vel på spil . Havde vi skabt mere splid, havde vi haft halvdelen af brabrand på nakken .

Steffen: Havde vi ringet og sagt vi havde fundet hunde, havde de tjekket dens chip, ringet til ejeren, og så var han kommet og hente den der . Havde det ikke givet samme resultat ? En dyrlæge havde ikke på 10 min kunnet se hvad det er sket for denne hvalp .

Jeg sidder med telefonen i hånden, og er klar på at ringe op og bede ham vende om, og komme med hende igen . Men ... Igen, jeg har min egen hund der ikke må lade livet .

• #20   14. nov 2008 Politiet sagde vi skulle ringe igen mandag, så navn, adresse, telefon nummer, og hundens chipmærke er skrevet op . Så må der jo ringes igen mandag, og meldes .

Eller også må Sabrina og Louises dårlige samvittighed sejre, og vi må ofre vores egne for at redde en !

• #21   14. nov 2008 missKinKy J
    Okay nu forstår jeg bedre.. Blev bare lidt forvirret over det der blev skrevet.

• #22   14. nov 2008 tro ikke hunden for det værre af at være lukket væk fra din hund når du ikke er der.

• #23   14. nov 2008 Steffen:
    Det handler om at min hund vejer halvandet kg ! Jeg har en lejlighed på 42 kvm, det er meget begrænset hvor meget jeg kan lukke væk !!
    Hør engang . Meget kort, meget enkelt . Jeg har gjort hvad jeg kunne uden at sætte mit, og min hunds liv på spil ! Hvis du mener du kan gøre det bedre end jeg, er du velkommen til at skrive en PB og få nummeret til ham der skal aflevere hunden, og bede ham komme med den til dig !!
    Steffen, jeg har det a helvedes til med at jeg har måtte indse jeg ikke kan gøre mere i denne sag lige nu . Havde jeg haft en større hund, der ikke kunne lide last ved at have en hvalp gåede et par dage, eller et større hus, så havde det været en anden sag !

• #24   14. nov 2008 miss kinky: bare kom med nummert, så kan jeg have hunden i mikro ovnen til mandag hvor den kan komme til dyre læge, da dyrelæger jo ikke arbejder i weekenden, kender osse det problem med at en hvalp slagter alt og alle den kommer i nærheden af, det er rent hel at en hund ved navn loke stadig er i live, den fik hendes vrede at føle idag, så blodet stod ud af munden på den og det er ikke pis, min hvalp er en agresiv satan, men kom da med nummert så må den bo i min mikro overn :O)

• #25   14. nov 2008 missKinKy J
    Undskyld nå spørger jeg måske dumt, men den hund du har oprettet er det ikke den hund du har nu?? For den vejer da mere ende halvandet kg.

• #26   14. nov 2008 og den enste måde det hjælper at opdrage hende på nu hvor hun er så agresiv er at kaste hende op af væggen, og knække hendes ben, og så lige give hende 1 min i mikro oven, det er bare noget der virker.

og hun tager ikke skade af det dyrelægen plejer lige at lappe hende sammen uden spørgsmål og så er hun god efter 14 dage smiley

• #27   14. nov 2008 Steffen
    Synes du selv du er sjov nu ? :s Du får mig, og louise, til at lyde som samfundets rådne mennesker, fordi du ikke mener vi har gjort nok i denne sag . Hvis jeg var dig, ville jeg egentlig have en grim smag i munden . Du kender hverken mig eller Louise !
    Det er ikke for at svine dig til . Jeg kender dig ikke, og du er sikkert rigtig fin . Men jeg synes du har grebet det her forkert an !

Cecilis:
    Det er sabrina der skriver, det er mig der er naboen, mig der har haft hunden inde ved mig, mig der har en hund på halvandet kg . smiley

• #28   14. nov 2008 missKinKy J
    Okay igen misforstod jeg..

• #29   14. nov 2008 jeg har mint smag i munden har lige børste tænder så har en Fresh ånde smiley

og jo jeg sys i er rigtig dygtig og jeg kan godt maile jer et diplom smiley

• #30   14. nov 2008 i kan jo osse gi hinanden et skulder klap for det i ahr gjort det fortjener i virkelig smiley

• #31   14. nov 2008 Steffen :
    Gider slet ikke kommentere der det, når du bevæger dig så langt ned i niveauet . smiley Ha en fortsat god aften !

• #32   14. nov 2008 i lige måde og skynd dig ud og red nogen agresive dræber hvalpe, som blir mishandlet, det har du jo gjort et par gange nu smiley

• #33   15. nov 2008 bean mor: hun skrev osse den havde brækket benet og den havde den så aligevel ikk smiley

• #34   15. nov 2008 Ja jeg havde jo så nok gjort mig skyldig i tyveri.
    Med en ren straffeattest, så er det vel begrænset, hvor hård en dom man får. Især hvis det så viser sig man faktisk har reddet et hundeliv.

Tidligere ejer vil måske ikke være så interesseret i at melde hunden stjålet, hvis den er så mishandlet, som det lyder til den er.

• #35   15. nov 2008 fordi papirene var ik vores navn der stod på... politiet sagde stjal vi hunden blev vi meldt for at have en ulovlig race, stjæle og modsætte os ejers ønske.

nej det er en søster til den anden omtalte... hund

og tidligere ejer ville nok ik melde den nej... men de ville komme forbi os og det ville vi ik umiddelbart syns var rart da det er hele braband der snakkes om...

ang benet det var ganske enkelt stavefejl der sku stå det så ud som om den havde haft men jeg var så oprevet at jeg glemte halvdelen a en vigtig tekst...

Kommentér på:
lorte samfund!

Annonce