{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

Hundens navn - Historie bag? {{forumTopicSubject}}

Har din hunds navn en historie bag?
Eller dine hunde ;O)

Rollo.
Min søster ville som lille ikke sige bogstavet R og erstattede det med H. Jeg fik så Rollo og hun begyndte at kalde hende Hollo. Vi bestemte os så for at den nu var døbt blot med R istedet for H ;O)

Bella.
Jeg gik meget op i det italienske og det var mig der navngav hende. Bella betyder smuk dame og det passede jo på den lille pige ;O)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundens navn - Historie bag?
  • #1   5. nov 2008 Punktum hedder Bjeronis Punktum Finale, fordi hun var den eneste hund i det sidste kuld opdrætteren skulle have.

Lanka hedder Lanka fordi hun er fra Sri Lanka.

Qimmit betyder "hund" på grønlandsk, og det hedder han selvføglelig fordi han er fra Nuuk.

Aqui betyder "her" på flere sprog. Og når man ved hvor svært en husky har ved at lære at komme når man kalder, mente vi det måtte være det helt rigtige navn smiley

Min gamle husky hed Sciu-Sciu. Det mente hendes første familie at hun "sagde", når hun snakkede typisk husky-sprog smiley

• #2   5. nov 2008 Columbo var min kæreste der valgte det.. Han syntes han skulle have et heltenavn. Jeg syntes dog at Tarzan var ret brugt, og supermand måske ikke lige fangede.. Så "helten" Columbo måtte ligge navn til.

Mayday er opkaldt Mayday da hun er "reddet" fra Internat, ovenikøbet en dag i maj måned.. Og så er Mayday navnet på Grace Jones som er sort skurk i en James Bond. Det syntes vi også passede godt til hende. En langbenet mørkt skurke lækker tøs *ss*

• #3   5. nov 2008 Egentlig ikke.......

Carlos nægtede jeg at rende rundt og kalde på med hans givne navn Fedtmule.
    Egentlig faldt vi for Carlos, men hver gang vi sagde det sneg der sig et s på så det endte med Carlos.

Ubi er døbt af hendes opdrætter, og jeg så ingen grund til at ændre det.

Aggie lå bare på tungen da jeg så hende.

• #4   5. nov 2008 Øhmm..Vores Dina har jo både en mørk og en lys side i ansigtet...
    Da vi var ude for at se hende første gang, kaldte de hende Lundin(a)
    Hun blev ret hurtigt døbt om til (kun) Dina..det andet var en tand for makabert !

• #5   5. nov 2008 nej for makabert Hanne.. Tænkt at skulle tænke på Petr (eller hvad han nu hedder for tiden) når du kaldte på hende.. hehe..

Munthe hedder Munthe fordi jeg engang havde en kat der hed munse som blev skudt af vores nabo. Og ære være hendes minde ville jeg finde noget der lignede.. og ja.. så var der jo kun Munthe og numse og personligt syns jeg bare Munthe var det sødeste.. hehe

• #7   5. nov 2008 vores hedder det de hedder, fordi opdrætter har kaldt dem det og vi ikke er gode til at blive enige om navne.

for at komme det i forkøbet har vi allerede nu bestemt os for hvad den næste hund skal hedde.

ellers hedder de jo jowina (hele kuldet hed noget med j) Galia (hele kuldet er opkaldt efter frugt) Bianca (er fra B-kuldet og vi kunne vælge mellem Bianca og ´Betina)
    næste tæve skal hedde Fanny - i hvert tilfælde som kaldenavn

• #8   5. nov 2008 Simba hedder Simba pga farven, og så fordi det første han gjorde da han kom hjem til os, var at kravle op på et børne - borde-bænke sæt og skue udover savannen (læs haven)......

Så han ku ikke hedde andet ;o)

• #9   5. nov 2008 Se evt billede ;o)

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25841

• #10   5. nov 2008 Jive hedder Truly Yours Blond N' Charming - det siger vist lidt sig selv hvorfor.. smiley

Han hedder Jive, fordi jeg lige var flyttet for mig selv.. og skulle overbevise mig mor(som er danseinstruktør) for det var det rigtige for mig med en hund... så jeg sagde at så kunne vi kalde ham et dansenavn... og så blev det Jive!!!

• #11   5. nov 2008 Malou hedder Malou, fordi at jeg en gang gik i klasse med en der hed Marie Louise og hun blev kaldt Malou..
    Jeg synes, at det var så sødt at da vi havde fået vores første hund, skulle hun simpelthen hedde det..
    På stamtavlen hedder hun Daisi .. Det kunne jeg ikke leve med..

Plus at Malou passede jo godt at sige med Mads (Min kærestes brors hund) og Misty (nogen af vores venners hund)

• #12   5. nov 2008 Bella betyder faktisk bare smuk, men du har ret i, at det er om et hunkønsvæsen, da det ender på a...

Zola betyder tranquility altså beroligende.. Vi ville gerne have en rolig hund, da vores dobermann er fuld af krudt. Men Zola kan også betyde jorden

Kommentér på:
Hundens navn - Historie bag?

Annonce