{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
416 visninger | Oprettet:

Lige et spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Har læst lidt her og der herinde, og efterhånden set blive rimelig sure osv hvis de har fået en lav stemme...

Grunden til man får en lav må vel være fordi den person der har givet en lav ikke kan lide netop den hund. Er det ikke meget fair??? Hvorfor skal man have en grund og sådan. Er det ikke bare at ta den lave med hovedet højt?
Og så kom videre???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige et spørgsmål
  • #1   15. okt 2008 Hej Sylle..
    Det spørgsmål er blevet stillet rigtig mange gange herinde.. Og vi må vel bare ignorere de folk, der bliver sure over man giver en lav... for hvis vi aldrig gav en lav stemme, er der jo ingen pointe i at have et point system.. :o) Så jeg tror ikke du skal tage det så tungt.. bare ignorer det, og gør som du selv syntes smiley

• #2   15. okt 2008 Okay. Har bare set flere folk der bliver så gal over at få en lav. Men for den da . Alle kan ikke være vilde med ens hund altså.

• #3   15. okt 2008 har fra det stemmesystem kom på banen været kraftigt imod det.....det gør intet godt herinde, for folk bliver naturligvis kede af det og skuffede ved dårlige bedømmelser, det svarer lidt til at kalde deres børn eller andre betydningsfulde ting i deres liv for grimme, og hvad dælen skal man lige bruge det til.... et gammelt ordsprog siger .... har du intet pænt at sige, så hold din mund, et ordsprog mange herinde burde tænke mere over mht. bedømmelser.... derfor har jeg frabedt mig bedømmelser, og giver ingen tilbage....
    kan man li en hund, så skriv noget pænt til den ( eller ejeren)... kaman ikkeli en hund, så ladværeat skrive noget som helst.

Lykke

• #4   15. okt 2008 jeg giver aldrig lav eller middel. kan jeg ikke give høj, så bedømmer jeg ikke.

mange bliver kede af at få en dårlig karakter af deres hunde, så hvis man vil bruge de to lave karakter, så synes jeg man som minimum skal skrive hvorfor, så man evt kan rette på profilen.

for mig kunne pointsystemet også godt skrottes, jeg er meget gladere for kommentarene jeg får

• #5   15. okt 2008 egentlig synes jeg det ku være meget mere spændende at spørge :

hvorfor har nogen herinde et behov for at give andres hunde en dårlig bedømmelse?

hvad skal modtageren bruge en dårlig bedømmelse til ?

hvad forventer man af reaktion, når man giver en dårlig bedømmelse?

Lykke

• #6   15. okt 2008 jeg giver kun høj, da jeg mener at alle hunde ( ikke kamp og muskelhunde ) er dejlige

• #7   15. okt 2008 Lav er fint nok at give så længe det virkelig er ens mening.

Problemet er folk mange gange giver lave som en slags "hævn" over et eller andet i en tråd de har følt sig stødt.

Der forsvinder meningen så med lav........nu er det ikke en bedømmelse af hunden, men en personlig mening om ejeren.

• #8   15. okt 2008 Famøse... enig

• #9   15. okt 2008 igen... forstår jeg ikke hvorfor man skal sige til folk at ders hunde er grimme, også selvom at det er ens ærlige mening, for hvad kan modtageren bruge det til... andet end blive ked eller skuffet.... er det virkelig så vigtigt at såre andre,bare for at kunne få lov at udtrykke sin mening.... nej jegfinder det total meningsløst....

man siger vel heller ikke til folk man omgir sig med, dit hår er grimt, den kjole er afskyelig, eller den mand du der har valgt, han er sku da intet værd.... nej for det kaldes alm god opdragelse, og man ved at den der modtager beskeden, ikke finder det behageligt at få denne " ærlige mening"....og i øvrigt heller ikke kan bruge den til en rygende fis....

Lykke

• #10   15. okt 2008 Jeg deler også helst høje eller ekstra høj ud, hvis jeg skal. Ellers stemmer jeg slet ikke, for et eller andet sted gir det jo også den høje stemme lavere, så ser ingen grund til det og slet ikke uden en forklaring.
    Nogen mener at man kan give lav for utilstrækkelig profil eller få dårlige billeder, men så kan man jo skrive årsagen og ændrer stemmen, når ejeren har ændret disse ting.
    Personligt synes jeg bare en lav fortjener en forklaring ellers kan man jo bare kaste om sig med dem, måske for selv at komme højere på listen elelr af andre grunde- ved det ikke. Ligeså vel som rigtig mange gir en "forklaring" på deres høje stemme smiley

• #11   15. okt 2008 Lykke N --> Helt helt enig! HG burde være et positivt community med glade mennersker og ikke med folk der såres- dermed ikke ment at man absolut aldrig skal give en lav, men igen så giv en forklaring med på vejen, så er det hele vel fint smiley

• #12   15. okt 2008 ok men så giv mig en forklaring jeg ville kunne bruge til noget som modtager af en dårlig bedømmelse..... for hvad handler det her egentlig om.... giver man en dårlig bedømmelse for at hjælpe modtageren?, eller for at pleje sit eget behov for at være grov eller nedgørende....

Lykke

• #13   15. okt 2008 Lykke........

Eftersom muligheden er der vil den selvfølgelig blive brugt. Problemet er den så også bliver misbrugt.

Og jo.....i min omgangskreds siger vi da "dit hår er grimt""den kjole er afskyelig". Kan man ikke sige sin ærlige mening i ens omgangskreds så ved jeg ikke hvor man kan sige den :o)

• #14   15. okt 2008 hvis jeg virkelig tænker mig om er der kun en acceptabel forklaring på en dårlig bedømmelse.... utydelige, eller dårlige foto`s ... det er en harmløs kritik der nemt kan ændres..... alt andet ville jeg opfatte som et angreb på mig eller min elskede hund.... og det er sku ikke iorden

Lykke

• #15   15. okt 2008 fint at i kan og gør det..... men i gør det vel ikke uopfordret.... jeg kan såmænd også godt give min mening om personlige ting til mine nærmeste..... men jeg ku aldrig drømme om at gøre det hvis IKKE jeg blev bedt om det....

Lykke

• #16   15. okt 2008 Den eneste "gode" (selvom det ved jeg nu ikke om jeg synes, men det gør mange) jeg kan se man kan bruge en forklaring på en lav til, er hvis forklaringen er at man har et dårligt billede på profilen og meget lidt tekst- det kan man ændre og de fleste der kommer med de begrundelser ændrer så deres stemme derefter.
    Men JEG synes, at giver man en lav af andre årsager er det for at få pleje sit behov, for personligt synes jeg ikek at hunde er så grimme og ulækre at jeg ville give en lav- det er MEGET sjældens jeg synes det!

• #17   15. okt 2008 hørt Cecilie P.....

• #18   15. okt 2008 jeg tror jeg en gang har givet en lav - det var til en hund med stødhalsbånd, der sad og krøb sammen i et hjørne af en kurv.

men ved ikke engang om jeg gav en bedømmelse, men måske nøjedes med en kommentar

• #19   15. okt 2008 ok Connie J, her har du en god point for en dårlig bedømmelse, for det er jo ligefrem grotesk, og kan ikke gå uhørt forbi.... sårn en skide dyreplager...ad

Lykke

• #20   15. okt 2008 Ja, den begrundelse er så også go for en lav! Om ikke andet får ejeren den jo, selvom det da er forfærdeligt for hunden ;-(

• #21   15. okt 2008 ja det hjalp nok ikke hunden. desværre

men ellers kan jeg ikke give nogen god grund til at give under høj, hvorfor gøre nogen kede af det - alle har jo hver især verdens bedste hund

• #22   15. okt 2008 Folk skal bedømme som de lyster. Lav, Middel, Høj eller ekstra høj.
    Man skal have lov at have sin mening, om den er god eller skidt. Færdig på dette emne. Ha ha

• #23   15. okt 2008 det er jo i bund og grund uden betydning hvad man får og giver, en syntes jo bedst om sin egen hund, og sådan skal det da heldigvis også være, det stemmeri er jo kun skæg og ballade

Kommentér på:
Lige et spørgsmål

Annonce