{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
421 visninger | Oprettet:

børne mishandling {{forumTopicSubject}}

Håber jeg kan forklare mig igennem skriver ikke vildt godt men har virkelig brug for at kommer ud med det jeg har på hjertet, og aner ikke hvad jeg stiller op:(

kender et par her i mit område de virker meget sødt men har lige fundet ud af der er en skjult sandhed. manden drikker deres penge op, ryger hash og køber sex og mange gange har de kun råd til havergryn til deres 3 børn, de gør aldrig rent, børne har ofte børnesår, har en hund 2 katte der heletiden har lopper.
MEN det er så ikke det værste manden er blever banket for at have taget en lille pige bagfra godt nok en del år tilbage men han har fortalt min veninde at han får stiv p.. når de sidder på skødet af ham og undskylder det med han selv har været udsat for overgreb da han var barn ..
Og dette er den korte version (staves??)

OG ALT DETTE MÅ JEG IKKE FORTÆLLE DA DET KUN ER HENDE DER VED FLERE AF TINGENE OG VIL IKKE MISTE HENDE SOM VENINDE smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  børne mishandling
  • #1   13. okt 2008 Ja så ringer du ind til entet politiet eller famillieafdelingen. Du kan bede om at være anonym. Du skylder børnene at gå videre med den viden du har.

• #2   13. okt 2008 Hvis det er sandt er det nok lidt vigtigere at familien får hjælp end at du beholder en veninde. Men ejg ved desværre ikke lige hvordan man gør i sådan en situation.

• #3   13. okt 2008 du SKAL indberette det er din pligt...........når det er sagt ved jeg godt selv at det ikke er nemt. MEN livet er ikke nemt......har iøvrigt selv været i den situation og har indberettet min ( dengang ) gode veninde ........ men jeg syntes dog at selvom man er bange osv at man skal "melde" det med navn på.......man har jo ikke noget at skjule... ydermere bliver din anmeldelse ikke taget seriøst fra komunnens side......
    nøøøøøøøj jeg staver godt oo00( er nok lidt træt ) 00oo

• #4   13. okt 2008 jeg mener KLART man melder lige med det samme........
    jeg arbejder med svigtet børn der er blevet udsat for SÅ mange grimme ting og HVIS bare nogen havde hjulpet dem før var de aldrig endt her.......det er jeg ret sikker på
    du skal ikke se på det som du er en forrædder du skal se på det som at du er en der hjælper de svage ( børnene ) det er simpelthen din pligt

• #5   13. okt 2008 Hvade meldt det anonymt, mon ikke børnene vil få det bedre uden dn far og med en mor der kan finde ud af at passe på dem (hvis hun kan) Men Synes bestemt der skal gøres noget, for det er på ingen måder normal at en voksen man tænder på han børn! Tank hav han måske kan udsætte dem for, når han er alene?? Den tanke ville jeg ikke kunne leve med, så hellere miste veninden....

• #6   13. okt 2008 ja fuck veninden...... hvis ikke hun kan forstå hvorfor du er nød til det så er hun iKKE din venide...... sådan hænger det sammen i min verden
    men jeg ved godt det er meget svært

• #7   13. okt 2008 Hvade meldt det anonymt, mon ikke børnene vil få det bedre uden den far og med en mor der kan finde ud af at passe på dem (hvis hun kan) Men Synes bestemt der skal gøres noget, for det er på ingen måder normal at en voksen mand tænder på hans børn! Tænk hvad han måske kan udsætte dem for, når han er alene?? Den tanke ville jeg ikke kunne leve med, så hellere miste veninden.... (prøver lige i forståeig form)

• #8   13. okt 2008 *G*

• #9   13. okt 2008 OG hvorfor gør din veninde ikke selv noget.. hun må da kunne se den er helt gal, og hvad vil hun med en der tænder på egne børn og andre piger og betaler for at få sex?? Sorry den hårde sandhed, men du er nød til at gribe ind når hun ikke selv kan se det, det skader jo børn at bo sådan... (Kommer selv fra et hjem med stofmisbrug, hvor min mor selv sagde fra, da hun godt kunne se den var gal, og jeg kom på børnehjem og i familiepleje, hvilket jeg er taknemmelig for den dag i da, da jeg godt kan se hun ikke magtede det...)

• #10   13. okt 2008 puha synes godt nok det er svært da han også er meget voldig og han ved men 100 % det er mig.. men kan godt se det smiley

• #11   13. okt 2008 veninder er ikke mor til børnen bare så det er på plads men også meget bange for manden

• #12   13. okt 2008 janne C jeg boede LIGE op af hende jeg anmeldte...så jeg ved godt hvordan det er...... men tro mig frem over vil du takke dig selv for hvad du har gjort..... tænk på tøndersagen feks..... hvis bare nogen havde skredet ind
    Channie ja det er ikke altid en dårlig ting at være anbragt hvis alternativet er stoffer druk sex og vold........
    NØJ hvor jeg lige sidder og bliver harm over der ikke er nogen der hjælper dem
    Janne så meld dem da anonymt hvis det er og gør det igen og igen indtil det hjælper

• #13   13. okt 2008 Kan ikke se hvad man kan være i tvivl om her. HVIS det forholder sig som du skriver, så er de børns liv da ødelagt hvis ikke nogen griber ind. Og er det ikke lidt vigtigere end om man beholder en veninde???

Hvis den veninde har bare en smule omløb i hovedet vil hun da osse før eller siden indse at den er helt gal og at det var rigtigt at melde det.

• #14   13. okt 2008 aha så tror jeg skam også hun bliver glad i sidste ende for at komme ud af det, selvom hun nok ikke lige er det med det samme.. Men hvor er moderen i dette billede så, og ved hun at faderen før har "leget" med børn?

• #15   13. okt 2008 Michelle *strid kælling *
    nemlig ..................... GET MOVING . du ringer til vagthavende og han sætter dig igennem til den sociale skadestue og der fortæller du alt hvad du ved.......og at du er pisse bange for ham.
    lov mig nu du gør det jeg kan bare ikke klare at folk er så tøvende.........
    :-X
    jeg sidder faktisk og bliver lidt knotten sorry

• #16   13. okt 2008 hvor svært kan det være......... NU vil jeg gå ud og bage boller til de børn jeg ser efter på det opholdsted hvor jeg arbejder.
    ha en god aften og
    Janne du får lige fingerne ud af måsen og hjælper de stakler !!!

• #17   13. okt 2008 Elin og Thomas N - nemlig.. Og elsker min mor den dag i dag, og kom hjem igen som 14 årig da hun var slut, og hun har nu væaret uden stoffer og drikker ikke mere og har ikke rørt noget i 11 år! :o)

• #18   13. okt 2008 og lige inden jeg smutter.......... hvis du ikke hjælper dem er du i virkeligheden lige så skyldig som ham...........
    så er det sagt! kald mig bare sur gammel kælling! det der kan man sgu ikke vende ryggen til

• #19   13. okt 2008 Du skal helt klart melde det - det er faktisk din pligt. Du kan ringe til kommunens familieafdeling (eller hvad den nu hedder hos jer) og fortæl om din bekymring. Denfamilie skal altså have hjælp og her tænker jeg specielt på børnene. Der er INGEN børn, der skal leve under sådanne forhold og hvis faderen virkelig har pædofile tendenser, så skal han altså bare stoppes. Jeg kan godt se, at det er svært i forhold til din veninde, men kunne du ikke fortælle hende, at du altså er nødt til at gå videre med denne sag, da du ikke vil bære dette ansvar på dine skuldre? Hvis hun ikke kan forstå det, så kan jeg kun undre mig over, hvilket menneske hun er. Derfor synes jeg også, at du skal ringe og ikke være anonym. Du vil jo aldrig kunne leve med dig selv, hvis du tier og der efterfølgende bliver rullet en sag op, vel? Og bare det at tænke på, hvilke forhold de børn lever under, må jo give én søvnløse nætter...

Der er jo ingen, der siger, at børnene bliver fjernet den dag i morgen, men det kan jo være, at de kan klare sig igennem, hvis de får den hjælp og støtte, som de så åbenbart har brug for. Det er jo ikke sikkert, at faderen følger sine lyster, men de andre forhold, du beskriver i familien er jo også betænkelige.

Du er nødt til at handle - for de stakkels børn skyld - og for din samvittigheds skyld.

• #20   13. okt 2008 tror også min veninde ønsker der sker noget selv men hun tør ikke og det skal lige siges han en gang før har været inde hos nogen og smadert alt og der sparket han bare døren op og de oplysninger jeg har ved han at kun min veninde ved og nu også mig

• #21   13. okt 2008 channie super smiley der er mange historier hvor det ender godt........ hvis bare de små får hjælp og deres familier også. *ss*

• #22   13. okt 2008 Janne :

Som alle de andre siger er det din pligt at melde det - du vælger selv om du vil være anonym..

Jeg synes du skal gøre det, for din veninde, børnene, og de kommende mennesker i mandens liv..

• #23   13. okt 2008 Jo før jo bedre.. Men sig det til veninden, at du altså ikke bare kan se på, og mon ikke hun er med på at der skal gøres noget inden det er for sent?!?

• #24   13. okt 2008 bolle bager smutter lige lidt .......BRB ...

• #25   13. okt 2008 skal nok gøre det men f... det er svært og kan ikke være anonym i denne sag....

• #26   13. okt 2008 Hvis du nu fremlægger din bekymring overfor kommunen, at du er bange for manden, så kunne de jo evt. sige, at der er kommet en indberetning fra skole, børnehave osv. Forklar dem din angst og hvor berettiget den er, - du er i hvert fald nødt til at hjælpe de børn, uanset hvad!!!!! Men jeg vil næsten også æde min gamle hat på, at der i forvejen ligger en tyk sag hos kommunen, så jeg tror ikke, at du behøver at være så bange for at give din viden videre.
    Men du SKAL altså handle!!!!

• #27   13. okt 2008 Ma kan jo tæke lidt over at børn der vokser op med misbrug (det være sig alt fra alkohold til seksuelt misbrug) ofte selv ender med at blive misbrugere hvis ikke der sættes ind med hjælp.

Jeg kan sagtens forstå det er en meget ubehagelig situation at stå i. Men hvis det virkelig er så slemt som du skriver så SKAL der hjælp til. det bliver ikke bedre af sig selv...
    -og hellere en anmeldelse for meget end for lidt. Så selv hvis ikke det står så skidt til 8selvom der sjældent er røg uden ild) så er det jo vigtigt at få nogen ud at se på det og så gøre hvad der måtte være nødvendigt.

En af min mors veninder arbejder med teenagere anbragt udenfor hjemmet og jeg kan sige dig at det ikke er smting de børn, der er vokset op med den slags, kan gøre ved sig selv...

• #28   13. okt 2008 Janne - der er ingen der har sagt det er nemt, men du gør det rette ved at gøre noget...

• #30   13. okt 2008 Janne c gå til børnenes skole. Og fortæl det du ved. På den måde er det skolen der griber ind. Og du kan gå lidt uden om det. . Skolen kan så henvende sig til komunen med begrundet mistanke om omsorgssvigt.

• #31   13. okt 2008 Anja F: super godt ide. Det kan jeg da starte med at gøre.

• #34   13. okt 2008 bor i århus hvad hedder det center ??

• #35   13. okt 2008 Reelt vides det jo ikke, om der HAR været overgreb. Så jeg vil stadig sige: Kontakt til kommunen - det er den vej, man går. Og der ER jo omsorgssvigt og det SKAL kommunen tage sig af - herunder henvisning til centre for incestofre m.v.
    Centret kan måske nok rådgive, men de kan altså ikke HANDLE, når kommandovejen ikke er fulgt - og den går altså via kommunen.

• #36   13. okt 2008 nå er nød til at komme i seng. må vel også kunne findes på nettet..
    nat nat og 1000 takker

• #37   13. okt 2008 vi har ALLE indberetnings-pligt her i dette land !!!
    du kan sagtens anmelde anonymt

Kommentér på:
børne mishandling

Annonce