Tyveri af mastercard, bl.a. {{forumTopicSubject}}
Hej!
Min far og hans kone er i går aftes hjemvendt fra en 14 dages ferie på Cran Canarie.
Da de havde været på ferie i blot 4 dage, blev de ringet op af min stedbror Christian som kunne fortælle at der havde været indbrud hos dem.
De har taget smykker for 90.000 kr og har fundet en boks med nogle kontokort, - et visakort, et mastercard, et Silvankort osv.
På ferien, dagen hvor de fandt ud af de havde haft indbrud, ringede min far og fik spærret alle kort.
Da har så fundet ud af i dag, at der på visakortet er hævet 60.000 kr forskellige steder og at der på Mastercerd' er hævet 15.000 kr. - Til begge kort har indbrudstyvene, på meget mystisk vis, brugt begge koder til kortene. - Det er kun min far og hans kone som kender til både kortene og koderne.
Banken med visakortet har meddelt at de dækker det fulde beløb, heldigvis. Men, Mastercard som de her fra Nordea har meddelt at de IKKE dækker en eneste krone når de 15.000 kr er udtrukket med kode.
Kan det virkelig være rigtigt, at de ikke skal dække? Der er video overvågning mange steder hvor pengene er trukket fra, bl.a i Skødstrup, og min far og hans kone har altså ikke kunne bruge pengene selv nu da var på ferie.
Synes at have hørt et sted at de skal dække alt fra 1200 kr og op efter. - Er der nogle som ved om det er korrekt?
Mine far vil selvføægelig henvende sig til en advokat, bl.a fordi at der efter min far spærrede det Mastercard er trukket penge op til to dage efter spærringen. - Altså, har Mastercard ikke lukket kortet promte, men har ventet i 2 dage!
jun 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 165
Jeg troede de skulle erstatte eller pengene?
Det er da også svineri at de ikke har lukket kortet med det samme, så skulle de da betale det hele tilbage, det er jo deres skyld!
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 533
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 533
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
Jeg har selv fået stjålet kort to gange og er ikke blevet krævet om at betale andet end afgift for at få kortene lukket.
Jeg ville finde en ordenlig bank, en af de små. selv skiftede vi til en lokalbank sparekassen thy og der har de altid været utrolig søde!
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
Fik en gang stjålet mit hævekort af en venindes kæreste som hævede på det inde i selve banken uden kode, men med en falsk sedel om at han var min bror.
Det var ikke et stort beløb men dog over 1500 kr og banken tog hele skylden da det var deres fejl.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 304
Politiet skal selvfølgelig på sagen og hvis de kan finde gerningsmanden, vil man kunne gå efter ham og få de 1.200 kr. retur fra ham.
Det her med små banker: Ja, tag endelig og skift til de små banker og køb masser af deres aktier. Hvis du vil være endnu sejere, så lån en 1 mio kroner og køb endnu flere af bankens aktier. (ironi)
Lars og Heidi --> Hvor mange virksomheder i Danmark vil ikke tjene penge?
Tyveri af mastercard, bl.a.