{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Tyveri af mastercard, bl.a. {{forumTopicSubject}}

Hej!

Min far og hans kone er i går aftes hjemvendt fra en 14 dages ferie på Cran Canarie.

Da de havde været på ferie i blot 4 dage, blev de ringet op af min stedbror Christian som kunne fortælle at der havde været indbrud hos dem.

De har taget smykker for 90.000 kr og har fundet en boks med nogle kontokort, - et visakort, et mastercard, et Silvankort osv.

På ferien, dagen hvor de fandt ud af de havde haft indbrud, ringede min far og fik spærret alle kort.

Da har så fundet ud af i dag, at der på visakortet er hævet 60.000 kr forskellige steder og at der på Mastercerd' er hævet 15.000 kr. - Til begge kort har indbrudstyvene, på meget mystisk vis, brugt begge koder til kortene. - Det er kun min far og hans kone som kender til både kortene og koderne.

Banken med visakortet har meddelt at de dækker det fulde beløb, heldigvis. Men, Mastercard som de her fra Nordea har meddelt at de IKKE dækker en eneste krone når de 15.000 kr er udtrukket med kode.

Kan det virkelig være rigtigt, at de ikke skal dække? Der er video overvågning mange steder hvor pengene er trukket fra, bl.a i Skødstrup, og min far og hans kone har altså ikke kunne bruge pengene selv nu da var på ferie.

Synes at have hørt et sted at de skal dække alt fra 1200 kr og op efter. - Er der nogle som ved om det er korrekt?

Mine far vil selvføægelig henvende sig til en advokat, bl.a fordi at der efter min far spærrede det Mastercard er trukket penge op til to dage efter spærringen. - Altså, har Mastercard ikke lukket kortet promte, men har ventet i 2 dage!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyveri af mastercard, bl.a.
  • #1   9. okt 2008 Årh shit.
    Jeg troede de skulle erstatte eller pengene?

Det er da også svineri at de ikke har lukket kortet med det samme, så skulle de da betale det hele tilbage, det er jo deres skyld!

• #2   9. okt 2008 selvfølgelig bliver det dækket, bare ned i banken og opret en sag på det og så overgår det til politiet som så udtager billeder fra kameraer ved automater osv... har selv prøvet og der sagde de oz først at de ik ville dække men det kom de til da det jo blev bevist at det ik var mig der havde hævet penge...... ironisk var det oz Nordea jeg havde dengang... de er generelt meget tilbageholdene over for kunder(min egen mening)

• #4   9. okt 2008 Øv, hvor surt. Vil nu også mene, at banken skal dække det, normalt skriver man under på, at det ikke er én selv, der har hævet pengene, og så dækker banken beløbet.

• #5   9. okt 2008 Ej hvor trælst, håber de får ret og banken dækker. Sådan noget at de ik vil dække det, det ku få mig til at skifte bank.

• #6   9. okt 2008 Anne mette M Netop derfor jeg skiftede bank i sin tid..... magen til dårlig behandling jeg fik af Nordea...

• #7   9. okt 2008 uhhh ja jeg er også tidligere nordea kunde -- vil hellere dø af sult end tilbage til dem --- selv min mor der har været kunde der i 35 år - (fra før det hed nordea) er nu skiftet da hun blev træt af dem...

• #8   9. okt 2008 Kim S.: ja sådan en behandling ville jeg ik finde mig, og det er uanset hva bank det er. Nu har jeg ik selv Nordea, så jeg ka ik sige hvordan de er. Men nu ku jeg da heller aldrig finde på at tage dem, hvis jeg sku skifte.

• #9   9. okt 2008 Jeg har også selv skiftet fra Nordea, de er nogle sjuskehoveder som kun er ude på at tjene penge. Hvis kæresten og jeg ikke havde skiftet under vores huskøb havde vi idag nok siddet for hårdt i det fordi budgettet ikke var gennemarbejdet fra deres side.
    Jeg har selv fået stjålet kort to gange og er ikke blevet krævet om at betale andet end afgift for at få kortene lukket.
    Jeg ville finde en ordenlig bank, en af de små. selv skiftede vi til en lokalbank sparekassen thy og der har de altid været utrolig søde!

• #10   9. okt 2008 tror nu at man skal passe lidt på med de små banker i øjeblikket pga finanskrisen rundt om. Jeg har dog selv Nordea, og har altid været tilfreds med det. Min mand har så sparekassen, der er til gengæld ikke styr på en skid, han gør som det passer ham(bankmanden), og derfor skal han flytte til en anden bank.

• #11   9. okt 2008 Jeg mener også de burde dække det, når det ikke er din far der har hævet pengene. Men jeg ville nu nok også få en advokat på sagen nu når de er sådan.

Fik en gang stjålet mit hævekort af en venindes kæreste som hævede på det inde i selve banken uden kode, men med en falsk sedel om at han var min bror.
    Det var ikke et stort beløb men dog over 1500 kr og banken tog hele skylden da det var deres fejl.

• #12   9. okt 2008 Selvrisikoen på sådanne kort er 1.200 kr./stk. Selvrisikoen kan dog stige til 7-8.000 kr. (mener jeg) hvis man har handlet groft uagtsomt (f.eks. opbevaret koden og kortet samme sted).
    Politiet skal selvfølgelig på sagen og hvis de kan finde gerningsmanden, vil man kunne gå efter ham og få de 1.200 kr. retur fra ham.

Det her med små banker: Ja, tag endelig og skift til de små banker og køb masser af deres aktier. Hvis du vil være endnu sejere, så lån en 1 mio kroner og køb endnu flere af bankens aktier. (ironi)

Lars og Heidi --> Hvor mange virksomheder i Danmark vil ikke tjene penge?

Kommentér på:
Tyveri af mastercard, bl.a.

Annonce