22. apr 2005 Følger: 91 Følgere: 88 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 1.460
hunde som affald hunde som affald
nu er jeg ikke den store bruger herinde mere, men tjekker da lige profilen dagligt.
det undrer mig VIRKELIGT hvordan folk kan kassere sine hunde som affald.
hvad tænker folk dog på eller tænker de slet ikke??
har opgivet og tælle hvor mange nye hunde som folk vil af med hver dag, for de måske ikke lige har tiden eller de ved ikke hvor meget det kræver.
jamen hallo det er jo ikke et stykke tøj du køber og bruger lidt og når det er for kedeligt så sælger du det bare igen.
det er et dyr som kræver noget.
nu har jeg selv tre hunde og er alene om det, men lige meget hvad der næsten skete ville jeg da beholde dem.
de er mit et og alt. vil ikke sige det er mine børn for det er mine hunde.
kender mange hundemennsker rundt omkring i landet og næsten dagligt bliver jeg ringet op: kender du ikke nogen som kunne tænke sig en sød hund, osv osv.
er simpelhen nødt til at til dem som ringer, at nej det gør jeg ikke og vil ikke hjælpe jer.
nogle gange har det endda været fra de samme som har anskaffet sig en hund, kommet af med den og fået en ny og vil af med den osv.
og folk avler stadig løs på sine hunde, velvidende at der er ikke til at finde hjem til dem.
men lille trunte skal da have lov til at have hvalpe siger folk. folk bliver mere og mere egoistiske.
tror nogle mange det er hundeejernes behov og ikke hundenes som bliver dækkett.
pu ha der fik jeg hvis lige raset ud
apr 2005
Følger: 91 Følgere: 88 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 1.460
og hvordan kan folk sælge deres hunde på 6-7 år???
UUUUHHH bliver sindsyg
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 245
Selvfølgelig, findes der de tilfælde hvor ejer af specielle årsager må skille sig af med hunden. Og det er i mine øjn okay.....
Men de som bar kommer af med dem, fordi de ik gider dem eller fordi de er for aktive, ikke er renlige osv -det kan jeg på ingen måde have forståelse for.
Men det er nok desværre et fænomen, som er kommet for at blive
apr 2005
apr 2005
kunne aldrig i min vildste fatasi drømme om at skille mig af med dem
(lige nu i dette øjeblik løber de og leger i haven og nyder det hihi)
selvfølgelig er det ikke altid nemt og have tre store hunde, men tilpasser mig efter det, jeg har dem aldirg med alene alle tre, men finder atid en løsning. og har stadig et liv ved siden af, med venner, job og og familie.
mener bare når man har sagt A må man også sige B
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.058
Jeg kan 100% følge dig, jeg har nemlig også siddet og undret mig over at folk kan sige farvel til deres 7 - 10 år gamle hunde (ja der stod en 10 årig ude på rødovre internat for noget tid siden)
Desværre tror jeg ikke denne tendens går i sig selv så længe det er så nemt at anskaffe sig en ny hvalp når den gamle blev for "stor"
Og lige til sidst jeg beundrer dig jeg har en dogo hanhund og en blandingshund og puha.. jeg er ikke engang alene *GG*
apr 2005
hunde som affald