Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  god gave ide
  • #1   30. sep 2008 hmmm.... hvad med at prøve at gå ind i en sexshop eller spøg og skæmt?

• #2   30. sep 2008 Der en masse fra støt brysterne´s kampane lige for tiden, mener ihvertfald at der er 4 thermo krus for 100 kr smiley
    Så støtter du både en rigtig go sag og forhåblig gør du nogle glade, jeg ville ihvertfald gerne have dem smiley

• #3   30. sep 2008 man kan også købe et stykke regnskov - det er da også lidt specielt

• #4   1. okt 2008 Jeg ville nu blive lidt skuffet hvis jeg fik et stykke regnskov.

• #5   1. okt 2008 det tror jeg oz hun ville blive

• #6   1. okt 2008 Det var nu også bare et forslag. Jeg ville personligt blive glad for sådan en betænksom gave. Men sådan er vi jo så forskellige

• #7   1. okt 2008 Jeg har ikke noget imod at støtte regnskoven, men jeg kan bare ikke lige se det som en gave.
    En anden person har betalt 100 kr. til regnskoven. Altså den anden person har støttet regnskoven, ikke mig. Men så kunne jeg jo sidde og glæde mig over, at min fødselsdagsgæst lige har støttet en god sag, og jeg kan tage beviset frem og....vide at det ikke var mig der støttede, men at jeg da burde være glad, for det er personens gave til mig..?

Altså - min gæst kunne jo også købe en bluse til mig, tage den med så jeg kunne pakke den ud og nyde synet af den, derefter tage den med igen og sige, at min gave er, at jeg kan glæde mig over, at blusen bliver givet til en hjemløs uden penge.

Eller hvis min gæst rigtig ville flotte sig, kunne han/hun jo købe en rejse for 4 personer til mig og min familie til thailand, vise mig brochurerne og fortælle om stedets fortræffeligheder og det bliver med alt betalt. Men så tager han/ hun billetterne med igen og siger, at hun nu vil give den til en fattig familie på kontanthjælp som ellers aldrig ville komme på ferie. Er jeg ikke glad? Jo et stort smil.

Samme mærkelige fornemmelse af at nogen vil være god og hellig på min bekostning. Hvis jeg har fødselsdag eller jul kan jeg ikke se at velgørenhed skal blandes ind i det, men jeg har absolut ikke noget imod at støtte noget eller nogen, men så vil jeg godt lige selv tage stilling til hvad og hvornår.

• #8   1. okt 2008 PS: Betænksomme gaver, så tænker jeg på et "klippekort til børnepasning, rengøring, bio-tur, gavekort til daglivarer eller noget.

At støtte en god sag på andres vegne kan jeg ikke se som andet end en måde at "flashe" sin egen selvfedhed på.

Nej tak til at "modtage" en ged til jul til en afrikansk bonde.

• #9   1. okt 2008 Da jeg forærede min søn en adopteret orangutang i fødselsdagsgave - da syntes han at det var en rigtig fed gave - (men det har jeg jo så måske opdraget ham til at synes ;0))
    Og jeg ville selv synes at det var fedt at få det samme....

Men vi er jo (heldigvis) forskellige.

Køb hende noget lækkert undertøj?

• #10   1. okt 2008 Ja vi er heldigvis så forskellige... med den holdning til tingene ville jeg sq nok komme uden gave hvis jeg var din veninde. Hold da op en mærkelig måde at tænke på. Men igen, vi er HELDIGVIS forskellige!!!!

Dorte G - ja for søren da, det var da en super god gave :O)
    Jeg har også hørt at man kan købe en stjerne og få den opkaldt efter sig - det er da også lidt specielt. Jeg ville blive vildt glad hvis mine veninder gav mig sådan nogle anderledes gaver :O)

• #11   1. okt 2008 Stine - en stjerne? du må lige linke hvis du ved hvordan man kan det :0) - det var da en fantastisk ting :0)

• #12   1. okt 2008 Ja vi er vidt forskellige kan jeg se. Jeg synes det er din måde at tænke på der er mærkelig. Men jeg står stadig fuldstændig fast på hvad jeg mener om de der slags gaver og dem der giver dem. Jeg synes stadig at de kan støtte alt det de vil uden at det skal gives som gave.

Og jeg støtter også de sager jeg gerne vil - jeg kan egentlig ikke lige se hvad der er så forfærdeligt ved min holdning som du siger, jeg har jo aldrig sagt jeg ikke har lyst til at støtte noget. Jeg kan bare stadig ikke se at man kan støtte en sag, og så mene at det er en gave til en anden.

Hvis du var min veninde og troppede op uden gave fordi du mener at jeg SKAL sidde og kigge på et stykke papir og glæde mig over at DU støtter en sag i anledning af min fødselsdag. Ja så ville jeg nok lade være med at invitere dig en anden gang. Eller også måtte du være tilfreds med at jeg viser dig en pose tulipanløg i gave til din fødselsdag, og derefter tager dem med hjem og planter dem i MIN have.

• #13   2. okt 2008 dorte prøv at søg på google - måske kan du finde noget der.

xenia - du er virkelig langt ude i din måde at sammenligne tingene på, øv hvor er det pinligt!

• #14   2. okt 2008 med en lille hurtig søgning fandt jeg en side der hedder www.buyasart.net - det koster ca 200kr.

det er mange gode ideer her inde (link fjernet)

• #15   2. okt 2008 lav en lottokupon (husk at lave en til dig selv, med samme tal, hvis du er typen som ville ærge dig helt vildt, hvis hun vandt;-)) og sæt den i en ramme.

Køb et lærred og mal et personligt billede til hende, det er meget brugt i vores unges omgangskreds, det er et sjovt minde.

et par små ørestikker eller en ring

bog (der fåes rigtig mange sjove bøger, hvor man kan sammenligne/hentyde til personen)

• #16   2. okt 2008 Hihi ja den med en lottokupon er faktisk en lidt sjov og god idé

• #17   2. okt 2008 Stine:
    Ja ja det synes du jo. Og som du selv siger så er vi heldigvis forskellige.

Jeg synes så til gengæld at du er langt ude og mærkelig, da det åbenbart kun er din selvgode holdning der tæller. Du har jo nok et problem med at forstå andres holdninger end dine egne. Men det er jo ærgeligt.
    ¨
    Ja det var heller ikke særlig pænt sagt, men til gengæld bliver jeg jo nødt til at blive personlig når du konstant skal være det.
    Jeg udtrykte fra start en holdning til den måde at give gaver på, mens du fra start har kommenteret personligt og nedladende overfor mig:

Fx.: 'har jeg en mærkelig måde at tænke på' og er 'langt ude i mine holdninger'. Og du antyder kraftigt at du ikke ville kende en veninde som mig. (Fordi jeg ikke kan aceptere at få smidt andre menneskers velgørenhed smidt i hovedet som gave.)
    Du kommenterer nedladende og har åbenbart en trang til at fremhæve overfor andre at du selv er så god og tænker på fattige osv. - og det gør jeg jo overhovedet ikke, for jeg vil jo hellere glæde mine venner med en rigtig gave. Nej ved du hvad, jeg støtter faktisk diverse sager, men har ikke et behov for at andre skal konfronteres med det og tænke at jeg er ih så god - og at det er deres gave at have sådan en ih så god veninde.

• #18   7. okt 2008 Xenia: Det er da helt umuligt det her.... Det er dig der starter med at skrive en masse underlige ting og holdninger til de forslag jeg kommer med og fortsætter med at hagle forslaget ned fordi DU ikke syntes om gaven... Lad os bare lade den ligge her - vi bliver aldrig enige.

Kommentér på:
god gave ide

Annonce