{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sælges til højest bydende
  • #1   30. sep 2008 er der virkelig nogen der gør det? hold da op det havde jeg ikke troet at der var nogen der kunne finde på at gøre!

• #2   30. sep 2008 Hvorfor gruer det i dig?

• #3   30. sep 2008 Fordi det er i mine øjne, ikke en måde at sælge hunde på

• #4   30. sep 2008 Så hvis det bare var en fast pris, så var det okay?

• #5   30. sep 2008 Jeg er helt enig!
    Kan næsten ikke lade være med at skrive til dem der gør det!

• #6   30. sep 2008 nej

• #7   30. sep 2008 Det er en 15 årig der har profilen - - -

• #8   30. sep 2008 det handler sgu da forhewlet ikke om at sælge til højest bydende, men derimod om at finde den rigtige familie til sine elskede søde hvalpe!!!!!!!

Hvad nu hvis den højest bydende er en ældre dame på 3. sal til gravhunden???
    Ikke at ældre damer på 3. sal ikke kan være super hundejere, men ikke lige en gravhund der ikke har godt af 3. sal pga ryggen samt er en jagthund og har brug for en del motion!!!!!!
    Og hvad nu hvis en af dem der er blevet budt over en del gange netop ville bruge hunden til lidt hobby jagt og havde en stor gård osv osv...

ej jeg bliver altså arrig over sådan noget!!!!!!

Så tænker man altså penge frem for hundens bedste!!

• #9   30. sep 2008 Heey min 82 årige faster, havde en gravhund på 3. sal. Den blev 12 år gammel og havde det fint, min faster var dog ked af den var blevet for gammel til at gå hervejsmarch med hende.

Men tror i ikke at man mener at hjst bydende er den der mest vil hunden?

En ejer der kun vil betale 50 kr for den er måske en god ejer, men en der vil betale 100 kr er måske bedre?

• #10   30. sep 2008 Miss: Er helt enig! Jeg kunne aldrig finde på det..
    Eller hvad nu hvis det er sådan et lille barn på 13 år der intet ved om hunde der godt lide kunne tænke sig en border collie fx ?
    Omg.

• #11   30. sep 2008 - eller en amstaff! smiley

• #12   30. sep 2008 Dem der er villig til at betale mest for hunden, er vel også dem som vil den mest som Maria siger??

Det er vel de færreste som betaler 3.000 + for en hund og som ikke vil passe den ordentligt??

• #13   30. sep 2008 Maria: Jeg personligt ville vælge gården til gravhunden fremfor 3. sal (i forvejen har grahunden jo store problemer med ryggen og må serfor ikke gå på trapper).

Nu var det bare et eksempel, jeg kan komme med 100.000 flere. ;0)

Synes nu bare ikke at forskellen om man er en god ejer eller ej ligger i nogle hundrede kroner.

• #14   30. sep 2008 Pia, Ida & Rasmus: Nej?? Hvis du sætter en fast pris på, så er det heller ikke i orden? - Hvordan vil du så sælge hunden?

• #15   30. sep 2008 Jeg synes bestemt ikke der nødvendigvis er sammenhæng mellem pris og at ville hunden mest.
    I annoncen er der absolut ingen krav til kommende ejere, der står kun at de bliver solgt til højest bydende!!
    Jeg personligt ville aldrig købe en hund af en der ikke selv havde krav til kommende købere!!! Det er for mig useriøst!!!

Og der synes jeg godt man kan sammenligne hunde med børn: kvaliteten af omsorg, pasning og plejning ligger ikke i økonomien.
    Se på de hjemløses hunde, der er virkelig mange der har et bedre hundeliv end en hund der bor ved en familie med masser af penge, men som tilgengæld også arbejder så meget at hunden er alene hjemme 10-12 timer hver dag.

Naturligvis kan man sagtens tillade sig at kræve et vist beløb af interesserede, men det skal være det der fylder mindst... ikke mest!!!

• #16   30. sep 2008 Jeg ville ikke personligt byde på en hund. Hvis jeg er interesseret i hunden, vil jeg gerne vide hvad prisen er, inden jeg beslutter mig.
    Det må da også være i sælgers interesse, at de så kan vælge mellem de forskellige, som har sprugt på hunden, udfra hvad de kan tilbyde hunden, og ikke hvad de kan ryste op med af penge.
    Jeg synes det er en underlig måde at sælge levende væsener på - som om det kun er en handelsvare.

• #17   30. sep 2008 Så jeg ryger under kategorien dårlig hundeejer fordi jeg har et almindeligt 37 timers job, og Simba derfor er alene hjemme??

Pyha fy skamme sig der er mange uegenede hundeejere i DK så!!

Men ved at lave den med min. pris samt højest bydende slipper man jo for impulskøb, og hvis folk virkelig ønsker sig hunden, er de også villige til at byde over andre. - I så fald må man jo påvise en oprigtig interesse, hvis man virkelig vil have hunden......
    Og nej, prisen bør ikke fylde det hele, men den sorterer ihvertfald impulskøbere fra......

• #18   30. sep 2008 Tja - jeg er nok farvet af hesteverdenen, hvor man altid handler om prisen... - der er man (jeg) i hvertfald villig til at gå ned i pris, hvis jeg føler det er det rigtige hjem for hesten. Er det ikke det, ja så blir hesten stående hos mig - men mine heste blir stort set altid solgt på bud med en min. pris, - og som sagt kun til det jeg tror jeg er det rigtige hjem.

Uanset hvad kan man jo aldrig sikre sig 100% at dyr og ejer har en kemi der passer sammen.... Og for hvis skyld beholder man så dyret???

• #19   30. sep 2008 mia: nu må du altså lige kunne diskutere på en måde hvor du ikke læser noget som ikke står der!! Det er så frustrerende sådan noget!!!

Jeg har ingen steder skrevet at man er en dårlig hundejeer ved at have et job!! Men at hunden er alene hjemme 10-12 timer skrev jeg ikke er hensigtsmæssigt, og det mener jeg!!
    Men har ikke skrevet noget om generelt ved alle jobs.

tænk at skulle bruge energi på¨at forklare og forsvare noget man aldrig har skrevet.... nøj det er trælst!!

Men at "virkelig ville have hunden" og være en god hundeejer er to forskellige ting!!!
    Man skal da have nogle krav til kommende køber andet end penge!!
    Netop fordi man aldrig kan være sikker på at hund og ejer passer sammen, skal man da netop gøre sit forarbejde så godt som muligt og sikre sig at de kommende ejere passer sammen med racen og den hund som man ved hvordan er.... for selvom det ikke er en ældre omplaceringshund men derimos en hvalp, kan man godt se hvilken retning hvalpen er rent personlighedsmæssigt.

• #20   30. sep 2008 Uanset hvor meget forarbejde du gør, kan du aldrig være sikker på at kemien er rigtig. At hunden egner sig til det du har købt den til, duer jo ikke ha en jagthund som er skudræd....

Men hundende er jo en handelsvarer uanset hvordan og hvorledes, - lige fra seriøs opdrætter til "hovedløs" avl, at nogen så er mindre velovervejet end andre er en anden side af sagen.

• #21   30. sep 2008 Mia: det er jo netop det jeg skriver, at man aldrig kan være sikker på at hund og ejer passer sammen MEN ved at gøre alt den forabejde man kan, kan man øge chancen for at kemien rent faktisk er der, og formindske risikoen for at hunden endnu engang skal skifte ejer.
    Ikke at have krav på hundens vegne til kommende købere og eneste krav er: "sælges til højest bydende" øger man da i hvert fald risikoen for at hund og ejer ikke passer sammen da der slet ikke er taget hensyn til dette!!!

Ja, en hund er en handelsvare, men der er eddermame mange måder at handle på!!!!
    Når nu en hund, for mig ikke kan sidestilles med varer uden sjæl, liv, følelser m.m. som f.eks. TV, en bil, cykel, osv osv, er der også andre ting man skal tage højde for end man gør når man sælger ikke-levende-varer!!

• #22   30. sep 2008 Mia&Simba .
    Jeg har svaret en gang, og mit svar er nej

• #23   1. okt 2008 Ja men hvad svarer du nej til?

• #24   1. okt 2008 Mia - Pia, Ida & Rasmus: Nej?? Hvis du sætter en fast pris på, så er det heller ikke i orden? - Hvordan vil du så sælge hunden?

jeg svarer nej til at jeg ikke synes det er i orden med fast pris !!!!

• #25   3. okt 2008 Hvordan vil du så sælge hunden? - Hvis man sætter en hund til salg uden pris, er det første man bliver spurgt om prisen?

• #26   3. okt 2008 jamen jeg ville aldrig sætte min hund til salg på en auktion

• #27   6. okt 2008 Okay tror vi har misforstået hinanden, - jeg mente bare generelt salg.;o)

Kommentér på:
Sælges til højest bydende

Annonce