{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

åhhhh kunne tude (barn) {{forumTopicSubject}}

efter Theis kom hjem fra dagplejen i fredags, har han ikke villet noget. han tør ikke sove i sin egen seng, han vil ikke sidde i sin stol og spise, han tør ikke længer drikke selv men vil have hos til at holde glasset, og det er bare hårdt. vi havde snakket om det kunne være trodsalderen men kommer den så pludeseligt?
mortens mormor har været dagpleje og mener han måske kunne have fået et chok, men det ville altså være rat at vide hvilket chok, og jeg er bare så ked af det, lige nu ligger han på en madras i stuen og sover, syntes det er så hårdt, i tordags blev han bare lagt i sin seng så sov han, og nu tuder han bare vi nevner ordet sove, hvis han spilder sin mad er han ved at begynde og tude og siger med det samme tak for mad, åhhh min lille dreng

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  åhhhh kunne tude (barn)
  • #1   28. sep 2008 Hvad er der galt med ham? /:
    Det er jeg altså ked af at høre. /: <'3
    Håber han får det bedre .. At I får det bedre.

• #2   28. sep 2008 MMm, trods alderen kan selvfølgelig udfolde sig forskellige fra barn til barn, men sådan som du beskriver det lyder det mere somom han er blevet skræmt. Det ville måske være en ide at kontakte dagplejen og hør dem ad, håber de har observeret noget. Hvordan er han ellers med at skulle i dagpleje imorgen?

• #3   28. sep 2008 Når du skriver tør - hvordan ser du på ham, at det hænger sådan sammen. Ser han bange ud?

Jeg synes bestemt ikke det lyder som om han er helt på toppen den lille dreng - har du tjekket om han har ondt nogen steder. Det kan jo være noget utilpashed i kroppen, han døjer med og derfor bliver lidt pirrelig.

• #4   28. sep 2008 det lyder da ikke rart:-( jeg ville da kontakte dagplejeren i morgen og høre om hun har observeret at han har ændret adfærd, der kan jo være sket så meget for den lille mand.

de er meget 'sarte' i den alder, og det er ikke så let at få dem til at fortælle om hvad der er sket. Dog tror jeg også at I skal passe på med at 'ynke' ham for meget, for de er jo snu nok;-)) jeg har selv været dagplejer i mange år, og der kan ske hurtige forandringer med ungerne, tænker også på om han måske er ved at blive syg,,,,, der er mange muligheder. men pøj pøj med ham,håber i får løst mysteriet:-)

• #5   28. sep 2008 jeg synes også I skulle få en snak med dagplejen...

måske er han chokeret over at skulle være i dagpleje... måske noget der går og nager ham.. det virker som om, ud fra din beskrivelse, at han er "en lille baby" igen.. ike vil skilles fra jer... bette lille mand... håber at I finder ud af det... smiler

• #6   28. sep 2008 Hvad siger din intuition dig egentlig?

• #7   28. sep 2008 det lyder i hvert fald ikke som trodsalderen (som jeg i øvrigt synes er enormt opreklameret)

hvor gammel er han??
    er han lige startet i DP ??

jeg ville i hvert fald snakke med DP'en om det, spørge om der er sket noget den pågældene dag og fortælle om hans opførsel hjemme og om hun har bemærket noget

• #8   28. sep 2008 Ditte - helt enig angående trodsalderen ;o)

Tror den tankegang er lidt selvforstærkende - men det er en anden diskussion ;o)

• #9   28. sep 2008 Hej

Ha ha.

Jeg har en liggen ved siden af mig 15 mdr.

Det lød nødaktikt lige som hendes mor da hun ringede til mig og råbte hjælp.

Her sover hun som en sten har spist alt sin mad og været glad og tilfreds.

Modrene har været oppe 6 gange i nat.

Jeg tror ikke jeg skal op.

Nå men vis der sker meget i et barns liv og de syntes det går for stærk så gå de mange gange tilbage i udviklingen til det punkt hvor de var tryggee.

Dette er helt nomalt med hårdt. Gå med tilbage det giver tryghed og hurtigt vil han være den samme igen.

Du skal selvøldig være opmærksom på om der er noget i hans dagligdag som påvirker ham negativt.

Ellers er det bare øv men det går som
    regl hurtigt over og er meget nomalt.

Ellers må du jo gøre som her send ham hjem i trygge omgivelser på landet hos bedstefar og bedstemor.

Så slap af det er den bedste medicin mod dette.

• #10   28. sep 2008 birthe P
    de tryggeste rammer skulle gerne være hos far og mor ;o)

• #11   28. sep 2008 Ja det er vi enig om.

Men med en Gravid mor og en far der arbejder meget for at få tingene til at hænge sammen.

Ja så køre hele familien hurtig op mod hinanden og så er det bedre at alle for nattero.

Det skal lige siges at her har hun jo været siden hun blev født alt er stille og roligt og som det plejer at være så det er altså også godt med sådan et pusterum.

Så det er bedrer alle får nattero og de ser hinanden igen med nye øjne.

• #12   28. sep 2008 han er i de trykkeste rammer
    min intuition siger mig der er sket noget i dagplejen som ikke skulle ske måske for meget skæld ud (hun sagde i fredags at de havde været meget uvenner) han har været i den dagpleje fra han var 8 måneder og han er nu to år
    han var i gæste dp tosdag og så kan det jo være efter reaktion
    men ellers er der bare ikke sket noget nyt overhovedet

• #13   28. sep 2008 birthe p

ja men det lyder nu mere alarmerende i omtalte tilfælde, det lyder ikke som almindeligt trods eller umulius eller "de er alle sammen tossede derhjemme" hi hi, det lyder som om han er bange for et eller andet og så synes jeg det allerværste man ville kunne gøre var at tage ham væk fra far og mor, da det nok lige præcis er nærhed med mor og far han har brug for

• #14   28. sep 2008 Jeg synes, det lyder som om din lille dreng er bange og meget utryg. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om der er sket noget hos dagplejeren i forbindelse med at spise og sove. Har han mon fået skældud for ikke at spise pænt??? Og fået at vide, at nu SKAL han altså sove?? Det er selvfølgelig rent gætteri fra min side.
    Jeg ville spørge dagplejeren, men lad os nu antage, at hun måske har opført sig ikke særlig hensigtsmæssigt, så vil hun nok ikke fortælle det:-(

Og hvad angår trodsalder - her er jeg meget enig med CH og Ditte - det her har intet med selvstændighed (som jeg foretrækker at kalde det) at gøre. Men regulær utryghed.

Jeg vil ønske jer held og lykke - det er SÅ hårdt, når der er noget med ens unger!

• #15   28. sep 2008 Birthe P
    her er de trygge rammer heldigvis her i dette hus hjemme hos hans mor og far, min mor og far tog ham natten til i dag og min mor var oppe mange gange, men jeg frygter ikke ret meget vi skal op i nat hvis han bare ikke vågner når han bliver lagt i sin seng
    vil også lige tilføje at vi har nået fremskrit i dag men er bange for de går tilbage i morgen, han spiste aftensmad i sin egen stol og har drukket selv 3 gange (det er dog ikke meget i forhold til hvor mange gange han drikker)

• #16   28. sep 2008 Ja

Det er jo altid lettere at give andre skylden.

• #17   28. sep 2008 Ditte, du må tale med dagplejeren og få udredt præcis, hvad der er sket.

Og kig på din søn, når du kommer der igen og vurder om han reagerer på dagplejeren, stedet eller andet...

• #18   28. sep 2008 Birthe P
    og hva mener du lige med det?

CH> ja jeg vil også snakke med hede i morgen. men det kan jo være såmegethvis han har haft et meget virkeligt marerit (dem kender vi vel alle) kan han også have fået sig sådan et kæmpe chok at han bliver utryk i alt

• #19   28. sep 2008 altså min den yngste reagere meget voldsomt på gæstepleje, hans middagssøvn er ødelagt i uger eller mdr. så det er vi gået væk fra, jeg bliver hjemme. så det kan jo være det, men jeg synes det lyder mærkeligt at en DP siger at hun har været "meget uvenner" med en 2 årig, det ville jeg nok spørge ind til

• #20   28. sep 2008 ditte h jeg behøvede ikke spørge ind til det, for hun fortalte det var fordi han ikke ville spise pænt og hældte det han drak ud over sig selv

• #21   28. sep 2008 Er du almindeligvis glad for den dagplejer?

• #22   28. sep 2008 jeg mener mere hvad det indebærer at de er meget uvenner, er det at hun råber og skriger, eler siger pænt at hun ikke vil have at han gør sådan, for umiddelbart lyder det jo som om det er den situation der har gjort det, da det er lign. situtioner I oplever han reagere på hjemme

• #23   28. sep 2008 CH, både mig og Theis er normalt rigtig glad for hende. hun er rigtig sød og har været DP i mange år, og jeg har kun set glade børn ved hende

• #24   28. sep 2008 ditte. hun sagde hun havde slået i bordet og sagt meget hårdt at nu skulle han spise pænt og så havde han gjort det igen og så var han blevet sat ned,

• #25   28. sep 2008 jamen så er det da nok det der har forårsaget det, han er vel belvet forskrækket, det er der jo sådanset ikke noget at sige til

• #26   28. sep 2008 Dorte - R.I.P. Bassemand
    det er helt ok jeg tager kun de råd jeg kan bruge

• #27   28. sep 2008 Ditte H. nej det er der jo entlig ikke, men hun plejer jo at have helt styr på va hun laver

• #28   28. sep 2008 det eneste der nok er at gøre er at give det tid og når han så kommer i en situation hvor han fx kommer til at vælte et glas at tage det med et smil og sige "det er jo hvad der kan ske" så han bliver bekræftet i at det ikke er ham der er "forkert", selvfølgelig skal han ikke smide med maden, men det kan sagtens siges på en ordentlig måde, især når man er en lille to-årig, der skal lærer hvad der er rigtig og forkert hos de voksne man omgiver sig med

• #29   28. sep 2008 Tror også det handler om at give ham nogle gode oplevelser igen. Og så minde hinanden om hvad man kan forvente - og ikke mindst IKKE forvente - af en toårig.

Det handler om at gøre det afslappet at spise igen. Og give ham lidt line, anvise ham stille og roligt uden konflikter den næste tid.

• #30   28. sep 2008 ditte og Ch det er lige presis det vi gør=)

• #31   28. sep 2008 jamen så har hun vel haft en dårlig dag, men det skal han jo ikke bøde for.
    jeg kan da også have en dårlig dag hvor der bliver råbt for højt, men så sørger jeg da for at sige undskyld og sige at det var mig der var galt på den.

• #32   28. sep 2008 Ditte, har du overvejet hvordan du vil tackle den i forhold til dagplejeren?

• #33   28. sep 2008 Nå, kan så læse, at jeg gættede rigtigt. Nogle børn er MEGET følsomme og reagerer meget voldsomt på en hård tone. Jeg mener så heller ikke, at en hård tone er ok og jeg ville reagere på det og få en snak med dagplejemoderen. Jeg ville aldrig i livet finde mig i, at mit barn blev behandlet sådan. Jeg kan forestille mig, at det er meget forskelligt fra, hvordan I selv reagerer på jeres dreng.

Hvis du ikke kan opnå nogen god dialog med dagplejemoderen, kan du ringe til dagplejekontoret og fortælle om problemstillingen. Nogle gange vælger de at sætte noget ekstra tilsyn på, hvis det ikke rigtig fungerer i dagplejehjemmet. Så kan dagplejemoderen få nogle gode input fra en uddannet pædagog. (Jeg har selv været i den situation, hvor det var absolut nødvendigt).

Men ellers er det et rigtigt godt råd fra CH, at du skal observere, hvordan han reagerer på dagplejemoderen og hvordan han reagerer på at komme ind i hendes hjem igen.

• #34   28. sep 2008 jeg tænker også på at du bliver nødt til at tage den med DP, så det ikke gentager sig

• #35   28. sep 2008 vi har skrevet en liste på hva han er ked af så hun ikke bliver sur på ham over de ting (det er nemlig kæresten der skal aflevere) og så vil jeg høre hende hvordan han har været ved hende

• #36   28. sep 2008 Har I en nødplan, i det tilfælde at han reagerer mod at være der?

• #37   28. sep 2008 Synes i øvrigt hun bør have at vide, at kraftig skældud bestemt ikke er vejen frem med ham (eller nogen anden, men det er en anden snak). Og I skal finde ud af, hvor meget I synes man skal forlange af ham og give hende instrukser om, hvad I ønsker.

Spørg dig selv, om du synes det er rimeligt, at en barn på to år skal spise pænt - og om en kraftig irettesættelse er rimeligt for den "udåd". Er der eventuelt andre ting, der har brug for en justering, når I sammenligner værdier og opdragelse af jeres søn.

• #38   28. sep 2008 Hold da op...Det lyder altå voldsomt, hvis han reagerer så stærkt.....
    Det ville få samtlige af mine advarselslamper til at både blinke og bippe....

Hvis I stadig har tillid til at aflevere ham imorgen, så tag en lang snak med hende om hvordan Theis har haft det i weekenden, og hvor påvirket han har været, så hun bliver klar over at han altså har taget det hårdt.

• #39   28. sep 2008 CH min mor har fri i morgen så vil han ikke være der er hun hjemme

og ja hun skal have noget at vide hvis det er det der er skyld i det

• #40   28. sep 2008 Annika C det har vi det bliver vi nød til at have hun er jo dygtigt og antager jeg med det samme det er derfor er det falske beskyldninger og dem vil jeg ikke komme med. og hun er den eneste dagpleje hvor han aldrig har tudet når han er blevet afleveret

• #41   28. sep 2008 CH: Bare SÅ enig smiley

• #42   28. sep 2008 men nu vil jeg sove aner ikke hvornår jeg skal op eller om jeg skal op i nat =)
    tak for alle rådene

• #43   28. sep 2008 Ditte, jeg synes det er vigtigt at I forholder jeg til det, der er sket. Det tror jeg nu også I gør.

Det er ikke falske beskyldninger - det er jo bare de ting i som forældre MÅ tage højde for for at beskytte jeres barn ;o)

Der behøver ikke at være en konflikt i den samtale - men jeg synes bestemt, at I skal tegne jeres grænser op, så han ikke bliver mere utryg.

Kommentér på:
åhhhh kunne tude (barn)

Annonce