654 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Jeg har besluttet mig for.... Jeg har besluttet mig for....

Jeg har besluttet mig for at være mere positiv.. Fra idag af vil jeg fokusere på de gode ting i stedet for altid at brokke mig over de dårlige..
Har været til personale døgn fra igår til idag og den psykolog der skulle holde foredrag var bare hammer-go!!
Så sig velkommen til en (forhåbentlig) mere positiv mig!!! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg har besluttet mig for....
  • #2   27. sep 2008 ja vil også være positiv

• #3   27. sep 2008 det glæder vi os til Maria . ;o)) *G*

• #4   27. sep 2008 altså nu arbejder jeg på en skole så det var meget med hvordan vi som undervisere og pædagoger kan få positivitet til at smitte af på børnene..

Men f.eks så når "lille peter" er ved at slå "ole" i hovedet med en skovl, så i stedet for at blive rasende og råbe NEJ, så er det bedre at gå hen og forklare at "det gør sindsyg ondt at blive slået med sådan en skovl, så næste gang du bliver vred så kom til mig i stedet for.." Han sagde at hvis man bare er negativt ladet så skaber man en masse barrierre og problemer for sig selv..

Og så bruger man ca 3 sekunder ved første møde på at vurdere om det er positivt eller negativt, og negative tanker udsendes gennem øjnene..

Og meget meget mere... smiley

• #6   27. sep 2008 Det var virkelig rigtig godt.. Og så syntes jeg det er spændende at nytænke f.eks det med en folkeskole... Men det faldt ikke i god jord hos de ældre lærere.... haha

• #8   27. sep 2008 En god ide til at være positiv er at skrive glæde-dagbog en periode. Skriv ned, evt. i din kalender, ting der sker du glade for. En fremmed smilede til dig, du havde succes på jobbet, du så et smukt træ etc. Det kan virkelig være behjælpeligt! Og så ellers bare kigge tilbage i den på dage med gråvejr smiley

• #10   27. sep 2008 Jeg har den teori at hvis x antal børn i en klasse fungerer bedre og lærer mere hvis de f.eks. kunne få lov til at ligge og flyde i nogle store puder med deres bøger, jamen så skal de have lov til det.. Selvfølgelig skal der være plads til dem der fungere fint med den almindelige tavle undervisning, men tror bare ikke alle børn lærer ens... Har prøvet et eksperiment da jeg skulle vikariere for en matematiklærer i en uge i 2 klasse. Der er en elev der er meget urolig.. han får INTET ud af undervisningen.. Kan slet ikke sidde stille på sin stol.. Imen de andre børn skulle lave alm matematik, belv han udstyret med en tommestok og en skovl og så bad jeg ham grve et hul i sandkassen på ½ x ½ meter og så regne arealet ud.. Han lærte meget mere af det end hvis han havde siddet i klassen.. Og så havde han det sjov tilligemed.. og følte at han kunne noget...

• #12   27. sep 2008 Jeg var på kursus i sidste uge, hvor vores underviser smukt illustrerede en cirkel med to cirkler inden i, den inderste cirkel er den vi selv 100 procent påvirker den næste er den vi har med indflydelse på og den yderste er den, som vi ingen indflydelse har på, altså alt som kommer udefra som er forudbestemt, kan man vel sige...

Ideen er jo rigtig god og har i hver fald, den sidste uges tid på et eller plan gjort min hverdag mere positiv....

Kan give et ekselmpel. Hvis jeg holder i kø på motorvejen, så har jeg absolut ingen indflydelse på det, jeg kan intet gøre ved det og må bare holde der, jeg kan nu vælge, at lade det påvirke resten af min dag og mit humør i det hele taget, eller det modsatte... Jeg er begyndt, at vælge det modsatte og tænk sig...Det hjælper mig igennem hele min dag ;o)

Så jeg forsøger mig også med, et positivt syn :o)

• #13   27. sep 2008 Uh Maria, du er liiiige den slags lærer jeg drømmer om at blive om nogle år smiley

• #14   27. sep 2008 Lyder faktisk ret spændende Karina.. Og det er jo rigtigt.. smiley

• #15   27. sep 2008 Jeg kan stadig ikke finde ud af om jeg vil være lærer.. For jeg ville ikke kunne tilpasse mig den almindelige traditionelle folkeskole som den er idag.. Men pædagogmedhjælper og lærervikar.. Det er indtil videre perfekt for mig smiley

• #17   27. sep 2008 Maria

Det er jo nemlig lige det, det er :o)

Og med hensyn til dit lille eksperiment, så viser de programmer der kører i øjeblikket, at du har 100 procent ret i, at det er den rigtige og i min verden den eneste rigtige måde, at undervise på.... Jeg er så heldig stillet at mine børn, rent faktisk går på en skole, hvor de har (næsten) den undervisningsform og kan kun samtykke, det ER vejen frem :o)

• #19   27. sep 2008 daisie: Jep.. skal på lærings-stile kursus d. 13/10.. smiley

• #20   27. sep 2008 Daisie og mine drenges "lille" folkeskole, der er rent faktisk få skoler rundt omkring i landet, som er begyndt og ændre deres undervisningsmetoder :o)

• #21   27. sep 2008 Daisie: Ja det er jo selvfølgelig rigtigt.. Jeg har bare kastet min kærlighed på de lidt skæve børn.. Dem der ikke rigtig er plads til nogen steder... Og dem forestiller jeg mig ikke der er så mange af andre steder end folkeskolen...

• #22   28. sep 2008 (link fjernet)

Absalonskolen er bygget ud fra, at børn lærer på mange forskellige måder. Skolen byder derfor på en mangfoldighed af organisationsmuligheder.

Dette er årsagen til, at jeg har valgt netop den skole til mine unger, de kommer fra en anden folkeskole i byen og havde begge store problemer med, at læse da de blev flyttet, dog ikke problemer, der var store nok til, at man ville bevillige ekstra undervisning til dem !?!... De begge gik på deres nye skole i nøjagtig 14 dage og kom hjem og kunne læse undertekster på fjernsynsprogrammerne !!!

• #23   28. sep 2008 Karina: Jeg er faktisk lige ved at tro at det var den skole psykologen snakkede så meget om.. Tror han er konsulent derude... smiley

• #24   28. sep 2008 Maria

Det er muligt, der skulle mig bekendt være en folkeskole mere i landet, som kører med disse principper, måske i Århus ?

• #25   28. sep 2008 Er ret sikker på han sagde holbæk... Han hedder Lars Hugo Sørensen.. Ved ikke om det siger dig noget??

• #28   28. sep 2008 Daisie: Neeej så vidt jeg har fået fortalt hedder min mor Anette og bryder sig absolut ikke om hunde... hehe smiley

Jeg kan se mig selv i de børn.. Kan sætte mig ind i hvorfor de gør som de gør.. smiley

• #29   28. sep 2008 Maria

Nej ikke lige umiddelbart, men det er da meget tænkeligt, at han er konsulent på skolen :o)

I hver fald en super skole i min verden, netop fordi børn er forskellige, jeg ved så også, at der findes mange forældre der har valgt, at flytte deres børn fra skolen, fordi de slet ikke kan acceptere den lidt mere "frie" måde, at undervise på, i min verden er det så "bare" vejen frem, vi har alt for mange tabte børn ellers..... Når jeg så skal se positivt på det, så er der jo rigtig meget fokus på området ;o)

Noget jeg lærte for mange år siden, i forbindelse med en coaching uddannelse, er også at undlade, at bruge ordet men, det er skide svært, det kan dog lade sig gøre, hvis man virkelig tænker over, hvad man siger, INDEN at man siger noget (det i sig selv kan være svært *GG*)... Ordet men, er rigtig negativt ladet, når man tænker nærmere over det, så undlader man, at bruge det vil opfattelsen hos modtageren formentlig også gå ind mere positivt :o)

Uhh virkelig et emne, der interessere mig rigtig meget, hvis du skulle være i tvivl *GG*
    Daisie Nemmerlig ;o)

• #32   28. sep 2008 Christa

Du har så evig ret og ordsproget du er din egen lykkes smed, er ikke så tosset endda.... Vælger du at betragte verden/ dine omgivelser positivt, går tingene lidt nemmere, sender du en forbipasserende et smil, kan det rede hele hans/hendes dag og din egen med ;o)

• #33   28. sep 2008 Jamen jeg føler mig sgu nærmest helt "frelst".. Endelig er der noget der virkelig har fanget min interesse.. Jeg har snakket i timevis til min kæreste om det kursus, og havde han ikke ligget og set film nu, havde jeg stadig ævlet løs.. Jeg syntes det er SÅ spændende.. og vigtigt.. glæder ig bare til på mandag når jeg kan begynde at bruge det i praksis.. smiley

• #34   28. sep 2008 *loool* de "skide" mænd, husker det alt for godt, da jeg havde været på et eller andet tidspunkt havde været på kursus og kom hjem og fortalt og fortalte til kæresten og han på det nærmeste blev rød i hovedet af irritation over, at jeg ikke kunne snakke om andet, det skulle nu ikke stoppe mig og det resulterede faktisk, at han afprøvede det i praktis over for nogen kunder med succes, så lur mig om ikke der er gået noget ind ved din kæreste alligevel ;o)

Og det fede er jo, at det man lærer på sådanne kurser også som regel kan overføres til privat livet med succes... ;o)

Kan godt forstå, at du glæder dig til, at gøre brug af din nye viden og håber da, at du vil holde os (eller i hver fald mig) opdateret hvordan det går, for det er enormt spændene og jo i bund og grund vor alles fremtid du har med, at gøre :o)

• #36   28. sep 2008 Christa

Ja jeg smilede da i hver fald over din lille kommentar der ;o) *GG*

• #37   28. sep 2008 Det vil jeg i hvert fald.. smiley

Jeg brugte det faktisk igår aftes.. Vi skulle sove på det her hotel, og jeg HADER at sove uden Emil (min kæreste).. Jeg ville ringe og sige godnat, men han tog ikke telefonen.. Normalt ville jeg ha flippet fuldstændig ud, "for det ligner da ikke noget, når han nu ved at jeg var ked af at skulle undvære ham", men fik det vendt til at det sgu egentlig var ok.. Bare ved at se positivt på det i stedet for negativt.. Så jeg nød en hel dobbeltseng for mig selv smiley

• #38   28. sep 2008 Ja det er vildt, hvad sådan noget kan gøre ved en.... Jeg vil dog sige, uden at være negativ ;o), at uanset hvor meget og hvor godt det lykkes for mig i det store hele, så sker det dog, at jeg falder i og flipper skråt læns over et eller andet og det skal der i bund og grund nok også være plads til, tror du ikke ? :o).... Jeg synes i hver fald, at jeg kan få vendt de fleste ting til noget positivt og gøre min hverdag mere positiv :o)

Jeg er sikker på, at øvelse gør mester og det lyder til, at både du og jeg er godt på vej, hele verden burde faktisk have sådan et undervisnings modul :o)

• #39   28. sep 2008 Selvfølgelig skal der være plads til at flippe ud.. Ellers mærker man jo heller ikke at man er glad.. smiley

Ja alle burde have sådan et kursus.. Det ville være fantastisk..

• #40   28. sep 2008 Ja det ville det godt nok :o)

Og nu vil jeg daffe ned i min seng og for en gang skyld være positivt indstillet over, at manden ikke er til, at vække her på sofaen, så nu har jeg hele sengen for mig selv og det er ikke mig der vågner med hold i nakken i morgen *GG*

Tak for snakken, glæder mig til, at hører mere om din nye positive holdning i erhvervs mæssig sammenhæng :o)

Nat nat

• #42   28. sep 2008 Maria
    Jeg stemmer for flere af din slags i folkeskolerne.
    Jeg har en søn på 8 år, der netop ikke kan sidde stille og lytte, han lærer ikke en dyt af det. Han er i en specialklasse (som han gerne skulle ud af igen), hvor meget af undervisningen foregår ved kropslig aktivitet kombineret med teori. Han lærer meget bedre nu. Før fik vi altid at vide at han ikke sad stille, at han ikke kunne huske osv osv kun negativt hele tiden. Nu får vi at vide at han er dygtig, interesseret osv nu kommer al det positive, og vi kan mærke det går fremad med ham.

Så flere lærere som dig ind i folkeskolen.

• #43   28. sep 2008 Tina: Ohh tak.. rødmer helt smiley

Jeg er godt nok modstander af special-klasser.. Syntes det ville være meget bedre hvis hver enkelt elevs behov kunne opfyldes i klassen.. Tænker at det må være svært for mange BÅDE at skulle forholde sig til at "være dummere end de andre" og så blive revet væk fra sine venner i klassen...

Men lyder som en dejlig udvikling for din dreng:-)

• #44   28. sep 2008 Jo jeg synes heller ikke om ordet, men han har aldrig været i en såkaldt alm. klasse. Han vil ikke kunne klare sig blandt 30 andre børn. Han er kommet senere i skole, og han er testet i hoved og r.., for at finde ud af hvad der var bedst. For mig er det egentlig vigtigere at han er glad for skolen, føler han har succes og kan følge med, end hvad klassen hedder. Fra jeg gik i skole i 80èrne og til nu er der ikke sket de store ændringer (synes jeg), man taber stadig flere og flere. Jeg er selv blevet tabt i skolen, og ville have haft gavn af at kunne komme i en specialklasse.
    Jeg gør meget ud af at forklare Daniel at han ikke er dum, men at han lige nu har behov for lidt mere hjælp. Jeg tror han ville føle sig mere anderledes i en alm klasse.

Daniel er kun i den ene klasse pt, men i SFO med "alm" børn bagefter og i frikavartererne

Kommentér på:
Jeg har besluttet mig for....

Annonce