Spændingshovedpiner ... {{forumTopicSubject}}
Jeg har hele mit liv lidt meget af spændingshovedpiner , som giver mig mange smerter i lange perioder i nakke, skuldre, kæber og tindinger.
Jeg er blevet sendt til Fys, på rygcentre af min læge osv.. men intet af alt det her hjælper.. Det kommer i perioder , og har ikk haft det ca 1 år men nu har jeg haft kraftig hovedpine de sidste 14 dage.. og ingen piller hjælper. Jeg overvejer nu om en evt alternativ behandler eller lignende eller en VIRKELIG dygtig massør/afspængsterapeut eller lignende kunne gøre underværker, men ved ikke nok om hvem der er dygtige eller ej..og om det overhovedet hjælper.. JEG ER SNART DESPERAT.. da jeg går i skole og ikke kan koncentrere mig
Jer med spændingshovedpiner.. hvad gør i ???????
Knus Julie
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 656
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 245
Udover det, så er Aloe Heat Lotion et vidundermiddel.
Samt varmepude -her mener jeg af den slags, som man kommer i microovnen. Dem der stof nogen, med ris eller korn inden i.
Nu ved jeg ik lige hvor du bor, men jeg bruger en akkupunktør i Løkken, i Nordjylland, og jeg ka godt garantere, at hun ved hva hun har med at gøre...... Har ik oplevet noget, hvor hun ik ku helbrede det.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
Jeg har så ondt nu at jeg helt har mistet appetitten i de seneste datge, og man blir jo mere og mere nedtrygt, kort lunte og skide sur
jan 2007
okt 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 548
For mit vedkommende kan stærke smertestillende piller som regel tage toppen af spændingshovedpinen. Ellers kan du måske få hjælp her:
http://www.hovedpineforeningen.dk/
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
jan 2007
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg sakser lidt info fra min hjemmeside - jeg må jo ikke linke til den ;o)
Vær så god ;o) :
Posturologi – kort fortalt
Posturologi er læren om kroppens stilling. Man arbejder med det såkaldte "posturale system" som er de funktioner der gør, at vi mennesker kan stå oprejst uden at miste balancen.
Mange mennesker har forstyrrelser i dette system – måske op mod 50 % af befolkningen. Det er ikke sikkert, at man mærker noget til disse forstyrrelser, men ind i mellem kan det give symptomer rundt omkring i kroppen.
De mest almindelige symptomer er smerter, som kan vise sig som hovedpine, nakkesmerter, lændesmerter, skuldersmerter, museskader, tennisalbue, smerter i knæ og ankler. Nogle mennesker oplever også koncentrations- og indlæringsbesvær, når de har posturologiske forstyrrelser.
Det posturale system virker ved at balanceorganet i det indre øre, og muskler i ben, nakke og øjne sender besked til hjernen om, hvordan kroppen er placeret i rummet. Ydermere findes der trykfølere i huden under fødderne, som ligeledes giver hjernen informationer om kroppens stilling.
Et eksempel på funktionen kan være når du går med en tung indkøbspose i den ene hånd. Helt automatisk fordeler du din vægt lidt anderledes for at kunne holde balancen. Her er det trykfølerne under fødderne, der sætter ind. De registrerer, at der er overvægt i den ene side, sender beskeden til hjernen, som korrigerer kroppen, så du ikke falder. Dette er helt uden for tankens kraft og du kan ikke bevidst lave den regulering.
Når det posturale system er forstyrret, sendes forkerte informationer til hjernen, og konsekvensen er, at kroppen ikke retter sig korrekt op og der opstår skævheder.
Som sagt kan dette system ikke reguleres bevidst. Det vil sige, at du ikke "bare" kan rette dig op. For at kunne rette op på disse fejlinformationer, må man kunne kommunikere med centralnervesystemet, og til det bruger vi øreakupunktur/auriculoterapi.
Først bliver diagnosen stillet. Behandleren foretager nogle tests, der fastslår hvor forstyrrelsen kommer fra – det kan være øjne, kæbe- og bidfunktion, som også forstyrrer øjenmuskulaturen, eller fødderne. Testene er simple og kræver ikke de store midler. Et sammenfoldet stykke papir, som der bides sammen om, kan afsløre om forstyrrelsen stammer fra kæben og simple øjenøvelser afslører forstyrrelser fra øjenmuskulaturen. Forstyrrelser, der stammer fra fødderne afsløres ved at behandleren kigger på din fodstilling og lægger nogle tynde indlæg under fødderne.
Når diagnosen er stillet bliver forstyrrelsen behandlet med nåle i ørerne. Virkningen indtræffer øjeblikkeligt og skævhederne rettes op med det samme.
Der kan også bruges en såkaldt Nordpolsmagnet, som sættes på kinden ud for kæbemuskulaturen eller øjenmuskulaturen. Den afspænder muskler, der på grund af forstyrrelserne er overspændte. Fodstillingen reguleres med, foruden øreakupunktur, indlæg i skoene, som skal bruges hver gang, du har sko på.
Der er gode resultater med posturologi. Mange bliver deres smerter kvit efter få behandlinger, men kroppen har en tendens til at "falde tilbage" til det kendte. Derfor kan det være nødvendigt at behandle 1 gang månedligt i et års tid for at få permanente resultater.
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
En skam du bor så langt væk ellers kunne jeg give dig en massage der virkelig hjælper på dine skulder og nakke .......
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
Har haft spændingshovedpine i forbindelse med det månedlige kvindelige helvede (helvede for mit vedkommende i hvert fald) - har taget p-piller i 10 år, og er (faktisk blot for 2 dage siden) stoppet. Har hørt det kunne hjælpe, og lægerne jeg har haft de sidste par år, har ikke anet noget! - Indtil videre har jeg bare en fortsat hovedpine (som plejer at stoppe med den første p-pille) - så om det hjælper eller ej, kan jeg ikke svare på:-)
apr 2013
Følger: 1 Svar: 1
Jeg kender det ALT for godt. Jeg læser selv og LIDER VOLDSOMT af det, så meget at jeg har fået synsforstyrrelser og heller ikke kan koncentrer mig.
Jeg har prøvet alle behandlinger
Kiopraktor
Kranie Sekral terapi
Massage
Arkupunktur
Infarød sauna
Nu har min læge sendt mig til en neurolog for at tjekke mig igennem. Jeg synes du skal gøre det samme - op og snak med lægen.
Jeg fik af vide af min massør, at jo mere nedtrykt og godt og grundigt ked af det jeg bliver, jo være gør jeg det.
SÅ, jeg kan kun sige at jeg kender det alt for godt.
Hvis ikke lægen virker har jeg hørt om en hypnotisør der muligvis kan gøre det..
I mellem tiden går jeg til akupunktur og massør. Det er voldsomt dyrt men jeg kan ikke leve uden.
Ps. STOP MED AT TAGE PILLER. Hvis du spiser mere end tre dage om ugen, kan du få bivirkninger, som sjovt nok er.. HOVEDPINE...
Hvis jeg finder en permanent kur LOVER jeg at give den videre.
Spændingshovedpiner ...