{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
480 visninger | Oprettet:

Essay RIS&&ROS ? + Overskrift Ö {{forumTopicSubject}}

Hvorfor skal der værre så langt fra Odense til København? Hvor er alle de mennesker mon på vej hen? Og hvorfor stinker sæderne altid af sure sokker?
Landskabet ruller forbi udenfor. Den dumme lille unge overfor sider og savler og grynter mens, dens mor bare sider i sit fine arbejdstøj, og snakker i sin mobiltelefon. Ægteparret bagved sider og slubrer dårlig dsp-kaffe, som jeg personligt aldrig selv ville købe, da den er for dyr og lugter som sur gammel mælk. Hver gang toget starter og stopper skriger hjulene mod skinnerne. ”Næste station Korsør” siger damen i den anden ende af toget. Nogen folk bliver urolige, tager deres tasker og jakker, og forlader deres pladser. Korsør? Det var der jeg var inde med min veninde for tusind år siden. Hvor vi kørte galt på hendes cykel og vi lå i telt i hendes baghave. Vi snakkede til langt ud på natten.. Da toget endelig køre igen kommer konduktøren og siger som sædvanligt sin replik ”Nye rejsende?”. 2 sekunder efter høre man et højt gylpe lyd og et skrig. Den lille baby havde brækket sig udover sin mor.
Læner mig tilbage i sædet. Ægte parret bagved begynder at spille kort man kan høre deres kort klaske ned i stakken af kort. Ligesom dengang ved min egen bedstefar, i hans lille kolonihavehus som lå tæt ved en togbane. Han spillede jeg altid kortspillet 500. Han havde det med at læse andres kort. Han kunne side der i lænestolen, med halvlukkede øjne så det lignede han sov. Endnu har jeg ikke fundet ud af hvordan han kunne gøre det så ubemærket… Tankerne bliver afbrudt af salgsvognen der kommer kørende på de slidte hjul. Togstewardessen der køre den spørger om og om igen, om folk vil købe noget? Mange takker nej, men få køber da kaffe eller en af de dyre poser slik. Vognen kommer kørende forbi, proppet med slik, sodavand og kopper. Damen med barnet siger hurtigt mens hun sider der med sin mobiltelefon i hånden med en i den anden ende, om hun kan få en cola? Togstewardessen rækker damen en cola. Cola? Hvorfor mon man overhovedet har opfundet cola? Er det mon fra en tandlæge der ville have flere kunder, så derfor lavede hun en sodavand med masser af sukker? Eller er det en fed gammel mand der kedede sig og derfor lavede en cola? ”Næste station Slagelse” lød det atter fra damen. Toget standser. På andre spor står der de gamle, rustne, ubrugte og umalede tove. Hvem mon maler sådan nogen tove? Altså man kunne jo ligeså godt male dem, bare en eller anden farve? Sort eller hvid. Rustfarven er ikke den flotteste. Hvis det var mit tog kom der blomster og andet på. Ligesom det billede jeg havde malede til min mor og far dengang da jeg var meget lille. Jeg var så stolt. Jeg havde malet mit første helt ejet maleri i billedkunst. Der var en masse blomster og grimme katte. Og de var i blå, grønne og orange farver. Toget havde nu snart kørt en time. Lukker øjnene.
Vågner med et sæt ”Næste station København” klinger det i højtaleren. Skynder mig at pakke mine ting, og gå ud til døren hvor de andre står. Dørene som vist nok har åbnet og lukket sig 100 vis af gange, åbnede sig endnu en gang som de skulle. Vender snuden opad mod rulletrapperne..


Vil meget gerne have ris og ros.
Jeg er IKKE god til stile. Gerne skriv hvis jeg har lavet fejl.

Modtager ALT ris og ros!

Nogen der har en overskrift ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Essay RIS&&ROS ? + Overskrift Ö
Kommentér på:
Essay RIS&&ROS ? + Overskrift Ö

Annonce