696 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hjælp dyrene! Hjælp dyrene!

NY KAMPAGNE: Underskriftsindsamling for en pelsfri mode.

I løbet af de sidste 6 år har Anima overtalt de fleste førende danske modekæder til at indføre en pelsfri politik. Listen tæller nu 79 mærker, og Animas kampagne-fremgange er ikke gået ubemærket hen i udlandet.

Anima har de sidste 4 år været en del af den verdens-omspændende koalition Fur Free Alliance, hvis mål er at stoppe dyremishandling af pelsdyr verden over. Sidste år blev Joh Vinding fra Anima valgt som formand for denne koalition og har været med til at planlægge den kampagne, som vi nu sætter i gang.

Målet med kampagnen er helt enkelt at samle 100.000 underskrifter fra bevidste forbrugere, der tilkendegiver, at de ikke ønsker at handle hos forretninger, der sælger pels. Disse 100.000 underskrifter skal bruges, når vi i fællesskab med Fur Free Alliances andre organisationer skal forsøge at overtale nogle af VERDENS STØRSTE modefirmaer til at indføre en pelsfri politik.

Kampagnekoordinator Joh Vinding udtaler "Ambitionerne er tårnhøje, men jeg ved, at tiden er moden til at få pels ud af moden en gang for alle. Med din hjælp er vi et godt stykke på vejen til succés."

>> Skriv under på underskriftsindsamlingen her <<

(link fjernet)

DER ER FLERE TING, DU KAN GØRE FOR AT HJÆLPE:

1.Send denne mail videre i dine netværk
Brug Facebooks vidersend funktionen til at sende denne mail videre til dine venner.

2. Print underskriftsark og saml flere underskrifter
Download underskriftsindsamlingen her:
(link fjernet) … amling.pdf

3. Brug Facebook til at sprede ordet
Bliv en del af kampagnen online og brug dit Facebook netværk til at sprede ordet. Besøg kampagnen på Facebook og "bliv fan":
(link fjernet) … 802?ref=ts

4. Send linket videre
Inde fra underskriftssiden kan du invitere dine venner til at skrive under ved at sende dem linket:
(link fjernet)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp dyrene!
  • #1   1. sep 2008 Jeg vil give Connie W ret, de forhold som der tit og ofte bliver udstillet fra pels farme er gamle og utroværdige billeder, som ikke kan findes i DK. Samtidig vil jeg informere om at mange af de ting som de personer og støttere fra ANIMA og PETA siger nogle ting som er løgn og latin og det bevidner bare at de ikke har sat sig ind i det som de støtter.
    Jeg ved hvad jeg snakker om, min familie har selv en mink farm.

Så hvis der er nogen der har spørgsmål omkring pels avl og noget i den stil, vil jeg gerne lige sætte lys over pelsfarme og avl fra den anden side.

• #2   1. sep 2008 Louise Britt P - en ting jeg meget gerne vil høre om er jeres afkivnings metoder på sådan en mink pelsfarm ?

Kan du belyse det for mig her ? - da det er noget der går så mange forskellige rygter om - det ene værre og mere blodigt og ulækkert end det andet.

På forhånd tak,
    Karina.

• #3   2. sep 2008 Hej Karina G.

Jeg regnede også med at spørgsmålet ville komme op. Der findes mange rygter om aflivningsmetoderne på pels farme og især omkring aflivningen af mink. Som du siger nogle mere blodige end andre, de mest kendte rygter omkring aflivning er at man banker dyrene ned i hjørner af kasse, brækker nakken på dem eller giver dem stød gennem nogle ledninger eller kabler som bliver sat fast i dyret endetarm og mund. ;-(
    Jeg kan til al held sige at det er EN KOMBLET LØGN. Sådanne metoder bruger man ikke i DK og det er der en meget almindelig forklaring på.

Både fordi at vi gerne vil aflive minkene på den mest humane måde og samtidig vil man gerne bruge en metode hvor pelsen ikke bliver beskadiget for det er jo derfor man har pelsdyr.

Det skal siges at jeg jo ikke kan sige noget om forholdene i andre lande end DK. I DK har man meget stramme regler for hvordan en mink farm skal holdes og hvilket miljø minkene skal have.

Aflivningen sker på den måde at man har en transportabel aflivningskasse som er koblet til vores fodermaskine via en slage hvor den CO2 som fodermaskinen udskiller bliver opsamlet af slangen og kommer over i aflivningskassen. Efter en årlig sortering af de mink som skal aflives og dem der skal går til videre avl. Man tager minken ud af buret enten med en tyk handske eller med en fælde og sætte dem over på aflivsningskassen hvor der er en faldlem, så når de løber ud af fælden falder de med deres vægt ned igennem og ned i aflivningskassen.
    Der er helt mørkt nede i kassen så dyrene bliver ikke stressede og der kommer ca. 20-25 dyr ned kassen pr gang og det er kassen stor nok til at rumme, så de ligger ikke i lag.
    Når minkene indånder CO2'en sker der det samme som når et mennesker begår selvmord med CO2. Den falder først i søvn, besvimer derefter og dør derefter.

Mange har spurgt mig om man ikke kan gøre lige som hos dyrelægerne med en sprøjte. Mendet vil tage meget længere tid for den enkelte mink og derved udsætte dem for mere stress end den anden metode.

Jeg håber at denne forklaring kan hjælpe dig med din forståelse for hvordan aflivningen af mink finder sted.

Jeg vil meget gerne forklare mere hvis der skulle komme andre spørgsmål.

• #4   2. sep 2008 Jeg har selv arbejdet på en minkfarm og jeg vil også sige go for den måde de behandler mink på. Jeg syntes at det er latterligt med alle de folk som går og slipper minkene fri fordi at de mener at de lever bedre i naturen. For det første har de levet i bure, så de kan ikke klare sig i naturen, en mink er et skadedyr og for det andet går der rod i avlen og samlige dyr vil blive aflivet da der ellers ikke er styr på papirene når de bliver blandet sammen. Så hvis folk skal få den syge ide om at lukke mink osv ud af deres burer fordi at de mener de har bedre af at leve i det fri, så tænk jer om inden i gør det, da i er skyld i at dyrene bliver aflivet. Og nej jeg støtter ikke PETA......!!!!!!!!

• #5   2. sep 2008 Louise Britt P - mange tak for dit saglige svar, jeg er helt med på brugen af CO2 og det hele lyder til at det ikke kan gøres meget end det gøres nu, når nu der er pelsfarme til herhjemme...

Vicky - jeg harmes også når dyr på farmene lukkes ud, det er ikke vejen frem hvis man vil af med pelsfarmene og gavner ikke dyrene selv - heller ikke de som slipper helt væk.

• Amanda c
    Amanda c Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 29
    #6   26. okt 2008 Jeg går meget i mod dyremishandling.
    jeg er kun 13 år, som vickey og ea! skriver må jeg give ret.
    det er forkert af lukke minkene ud, da de ikke kan klarer sig. men i modsætning, vil jeg sige af det kun er mennesker unden hjerte og sjæl der dræber dyr bare for pels?! mangler i hjerne? kan i ikk se af det er forkert?! tænk hvis jheg dræbte en af jer og brugte jeres hud som pels?!!! AD!!! kan ikke forstå af nogle mennesker kan være så umenneskelige?!!!kunst stof varmer lige så godt, og dræber ikke dyr???!!!!!!!! jeg kan kun holde med TrustNo1
    jeg har selv 5 dyr, og kunne ALDRIG forestille mig en pels af dem!!!

jeg kunne tude bare ved tanken!!!

det er bare min menning!.!.!.!.!.............

Kommentér på:
Hjælp dyrene!

Annonce