518 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

pendler bil? pendler bil?

Ja, lige pt har jeg en skoda fabia st. car fra 2002, lidt gejlet, med et stort anlæg, hvilket gør, at jeg som regel kun køre ca. 9 på ltr.
Det er os fint nok med det som jeg skal køre nu.

men skal op og køre ca. 50.000km om året pga arbejde og lidt udstillinger.

Så håber i har lidt erfaringer med at pendle.
Overvejer kraftigt at få en nr. to bil, som køre en 17-18 på ltr. og gerne af ældre dato, så jeg ikke skal lave service på den hver 4 mdr, = 12.000kr ekstra om året.

Så ville det ku betale sig, at købe en lille bil fra 96-98 til en 20k der har gået ca. 100.000km og så bare bruge den til arbejdet? (40.000km)årligt.?

minus ved at bruge min nuværende bil.
køre lavt på ltr.
mange service omkostninger
dyrre forsikring ved kørsel så langt.
store værditab pga. km eksplodere.

positive.
Kanon comfort.
Fartpilot,
Stort anlæg.

Håber lidt på jeres hjælp, og evt. erfaringer for jer der pendler

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pendler bil?
  • #1   30. aug 2008 Vi har en peugeot 206 1,4 HDI
    (link fjernet)
    Minus:
    - Lidt lille hvis man skal have mere end 2 halvstore hunde med.
    - Ikke den store fam. bil.

Plus:
    - Kører dejlig langt på L.
    - Fartpilot.
    - Pålidelig.

Tjae alt i alt en bil vi er glade for. Den bliver 4 år til dec og har kørt 250.000 og det mærkes ikke på den ;o)

Vi snakker om at købe en Kia Ceed også som station wagon... har været ude og prøve den. Lidt større end Peugeoten. Kører lidt kortere på L, men stadig langt ;o)
    Den ville jeg give et kig hvis jeg var dig. KIA kører med nogle rigtig gode garantiordninger.
    (link fjernet)

• #2   30. aug 2008 Peugeoten vil du kunne få til 100.000 som brugt, men Ceed'en er vist ikke ret gammel.

• #3   30. aug 2008 problemet med en nyere bil, er jo at den skal til service, ellers styrtdykker den os i pris. hehe . det undgår man med en gammel bil smiley

Ellers ku jeg lige så godt pille anlægget ud af min nuværende og bruge den.

• #4   30. aug 2008 Peugeot 206 er en gammel model.... så den fåes helt sikkert som brugt i den prisklasse. Og den burde jo at være ovre alle de services.

• #5   30. aug 2008 de er sq overraskende dyrre kan jeg se, fra 45.000kr og op, med 200.000km på motoren.

• #6   30. aug 2008 Ja det er dieselbiler ikke Mark?

Vores kostede også 220.000 fra ny fordi det er en dieselbil.

• #7   30. aug 2008 Brian, oki nice.

lidt oplysninger om din polo, motor str. og årgang.

jeg ville ku køre frem og tilbage på 18ltr hviket jo er helt i orden kontra de 40ltr, nu de gange jeg har været der nede:D

• #8   30. aug 2008 Kommer du til at køre på motorvej eller landevej?

• #9   30. aug 2008 Hvis du bare skal bruge bilen til at pendle og tage på udstillinger, og ikke bruge den som familie bil, vil jeg klart anbefale dig at kigge efter en diesel på gule plader fra før juli måned 1998.

Jeg selv kører i en gammel golf fra 1985. Den kører ca 21 km/literen.
    Ved det er en gammel bil, men den kører godt.
    Har kæmpe anlæg i den. Den er gejlet, turbo, blow off og alt muligt andet smart, men alligevel kører den så langt på literen.
    Endnu et pluds er at den er helt vildt billig i reservedele.

• #10   30. aug 2008 motorvej, 98% af tiden.

ja har os overvejet en gulplade diesel, fra før 98, så man slipper for straf afgift.

men er bare bange for at når bilen runder de 20 år om den kan klare at køre 280km hver dag.

• #11   30. aug 2008 Hvis bilen ellers er sund og rask så skulle der ikke være noget i vejen for at den kunne køre 280 km hver dag.

• #12   30. aug 2008 oki, perfekt. smiley

Den skal heller ikke være en racer, det er jo der det går galt med økonomien smiley

min ven var lige forbi, han har en A3 med 560hk tunet i hoved og røv,

men SATME sjældent han køre i den , pga, benzinen.

• #13   30. aug 2008 nu er det ikke aktuelt før om præcist 3 mdr, da jeg flytter ind i mit hus der, men rart at kende sine muligheder :D:D

• #14   30. aug 2008 hehe ok smiley

• #15   30. aug 2008 ville nok finde en toyota corolla/carina fra den årgang, de er sgu ikke til at slide op, og er billige at fikse hvis der mod forventning skulle ske noget...

• #16   30. aug 2008 du skal nok overveje om det skal være en ny eller gemmel bil..
    hvis du køber en ny, er der garanti hvis den går i stykker, men tilgengæld skal den også til service.
    hvis du køber en gammel bil, er der ingen garanti hvis den går i stykker, men tilgengæld heller ikke nogen service..

og hvis du skal køre 50.000 km om året, så overvej nøje hvilken årgang det skal være.. for en gammel bil har det jo med at have nogen defekter... så tror at du skal finde en nyere bil, som har været til sine services...

Kommentér på:
pendler bil?

Annonce