{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

dilemma mellem veninder {{forumTopicSubject}}

hej HG

ja så er der kommet endnu en ting jeg ville hører jeres mening om...

Jeg arbejder på samme sted som min veninde og nu er det blevet lidt et problem.

Hun blev ansat først, hvor jeg først fik et vikariat.
jeg blev tilbudt aften og hun dag.
nu snakker de om at bytte om på det, hvilket jeg er meget imod! men min veninde vil smadder gerne have aften også.. Så nu er spørgsmålet jo.. hvem burde få det de vil mest?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dilemma mellem veninder
  • #1   24. aug 2008 øhh...det er vel op til lederne at afgøre hvem hun vil ansætte i de stillinger......ellers må i jo trække lod :o)

• #2   24. aug 2008 Det er bare at sige, at du opsiger dit vikariat, hvis du ikke kan blive i din nuværende stilling.

Det er synd at flytte Jer rundt hvis du er glad for dit aftenarbejde. Det skal du vel ikke ofre for din venindes skyld.

• #3   24. aug 2008 ville heller ikke mene man skulle blande venskab ind i det.. hvis det var en anden ansat de overvejede at sætte på aften i stedet for dig, hvordan ville du så tackle det?

• #4   24. aug 2008 Jeg tror ikke man kan sætte det sådan op. Altså hvem der burde få det, de vil mest.

Jeres venskab har jo intet med ansættelserne at gøre... Ledelsen vælger vel efter hvem, der er bedst kvalificerede, eller taler bedst for sin sag ;o)

• #5   24. aug 2008 M T - så havde jeg krævet det de har lovet os!

Vi skal starte i vikariat pr 1-9 og jeg er nu på den afdeling netop for at blive at ind i det... men så får vi afvide i dag at der havde været snak om at rykke rundt, men hverken min veninde eller jeg er blevet spurgt om noget...

jeg har også tænkt mig at sige at jeg vil have aften for ellers må jeg jo finde et andet sted! Min veninde har det desværre med at være ret dominerende... men nu må jeg jo stå fast!

• #6   24. aug 2008 Hvis du nu er fastansat i aftenvagter, kan du vel bare sige, at det vil du beholde, for det er de vilkår du er ansatr under. Med mindre der står noget i kontrakten om skiftende atbejdstider. Så er det op til arbejdsgiveren at vurdere om der er plads til en mere på aften (din veninde). Det har ikke noget med ansættelstidspunkt at gøre, men om ansættelsesafteler. (med mindre du stadig er i vikariat)
    Håber ikke det ødelægger jeres venindeforhold - for det er arbejdsgiverens beslutning.

• #7   24. aug 2008 vi er lige kvalifiseret da vi begge er ufaglærte.

• #8   24. aug 2008 Hvad slags arbejde er det??! Det lyder da mærkeligt at de lige pludselig har fundet ud af at de vil bytte jer rundt!!

• #9   24. aug 2008 Charlotte...så lad vær med at ændre på det bare fordi du kender hende privat..undskyld mig, men hvis ikke hun kan adskille arbejde og privatliv så er hun ikke det værd.. som Miemiv skriver så er det ikke jeres afgørelse i sidste ende..

• #10   24. aug 2008 Jeg er vist lidt sprogspasser, men har et spørgsmål mere: Er I begge i vikariat?
    Har du en skr. aftale på vikar-ansættelsen?
    Hvis du ikke kan fortsætte i aftenarbejde, som passer dig bedst, må du bare sige, at du så ikke kan blive... længere er den vel ikke. Så er det op til arbejdsgiveren om han/hun vil beholde dig.

• #11   24. aug 2008 vi starter begge i vikariat pr 1-9 og er nu stadig afløsere så vi blir jo sendt rundt omkring, det er jo hvad afløsere gør.
    men vi skal være del af et fast team på en fast afedling som sagt 1-9.

vi arbejder på plejehjem, så det er jo ikke ligegyldigt med hvem der er hvor. Min veninde er meget meget mere inde i den afdeling hvor hun blev lovet vikariat end jeg eks. er.

men jeg snakker med vores leder i morgen og så må jeg jo bare sige til hende at jeg vil have aften og sådan er det.

• #12   24. aug 2008 Jeg synes bestemt også du skal holde fast i, at det er aftenvagter du vil have. Det er på det grundlag du i første omgang søgte arbejde der - har jeg ret?. Så kan du måske sige at du ind imellem godt kan være lidt fleksibl og tage en dgvagt, hvis tingene brænder på. Men jeg synes stadig ikke du skal tage hensyn til din veninde, men holde på dit. Du kommer jo heller ikke mere ind i tingene, hvis du ikke får lov.
    Held og lykke med det - og hold på det du selv vil ;-))

Kommentér på:
dilemma mellem veninder

Annonce