Hvornår skal man aflive? (kat) {{forumTopicSubject}}
Jeg har en gammel kat der er blevet kræftsyg. Dyrlægen sagde at han syntes jeg skulle tage hende med hjem og nyde den sidste tid da hun jo havde det godt.
Han sagde at et tydeligt tegn på at kræften havde sat voldsomt ind er at hun ville stoppe med at spise.
Det er nu ved at være en del mdr. siden hun fik det konstateret og knuden er vokset.
Jeg kan se på hende at hun forfalder, men hun spiser fint, er kælen og drikker også fint.
Hun er blevet lidt stiv, hendes pels er ikke glinsende mere og hun har tabt sig.
Det er ikke mere end en uge siden at jeg så hende fange en mus....
What to do? Det er svært at tage beslutningen om den sidste tur til dyrlægen.
Egentligt håber jeg at hun blot forfalder og dør herhjemme hvor hun er tryg og har det godt. Omvendt vil jeg ikke udsætte hende for unødig smerte.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
Men jeg ville ønske at jeg kan ende det før han får det skidt.
Det virker som om din mittepige stadig har det godt:-)
Jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal sige.. Men mon ikke du vil vide det, når "dagen" kommer?
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 337 Svar: 2.583
nov 2005
Jeg tog hende med op under dynen (det kan hun godt lide) og besluttede mig for at var det ikke bedre iløbet af et par timer måtte dr. dyr vækkes.
Men vi faldt i søvn med hende puttende imellem os og da vi vågnede var hun frisk og spiste. Siden har hun ikke haft sådan en tur.
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 214
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Ja jeg har lært af de 2 gange,hvor jeg syntes jeg trak den for langt med unødig smerte for mine dyr til følge,at jeg hellere vil sige stop,mens der er værdighed tilbage..
Jeg har den mulighed og de skal ikke lide for min skyld.. Min sorg blir ikke mindre af,at jeg trækker en aflivning ud eller om jeg gør det,mens jeg kan se dem i øjene..
Blot mit syn på sagen..
Ingen kan råde dig til hvornår,er det nok..
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
nov 2005
Ja den betragtning vil jeg også gerne bruge når jeg ser på mine dyr.
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
jeg havde 2 gamle hunde på 13 og 16 år og jeg håbede også at de ville gå bort af sig selv, men min dyrlæge sagde begge gange at de ikke ville dø af sig selv, uden unødige smerter og derfor måtte jeg gå den tunge gang begge gange, dvs... dyrlægen kom herhjem så de var i deres vante omgivelser og blandt deres hundevenner der så fik sagt farvel.
det er svært, men det er det mindste vi kan gøre for vores venner igennem så mange år.........også selvom det gør f......ondt.
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 652
Jeg har senere fået en anden kat som tilfældigvis er født om aftenen samme dag som den gamle blev aflivet.
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 39
Min gamle hund fik konstateret kræft i næsen sidste sommer og dyrlægen gav ham nogle måneder. Han holdt dog ni. Jeg kunne godt se det langsomt gik ned ad bakke, men til det sidste var han glad, spiste, legede med min datter og ville gerne med på tur osv.
Pludselig vendte det dog, han ville ikke spise mere og han lå bare og kiggede på mig. Jeg kunne se i hans øjne det var nu og fik dyrlægen hjem til os hvor han blev aflivet.
Hvis du elsker din kat og du selv ikke er sikker på endnu det er tid, så tror jeg ikke det er det. Du kan mærke det på din kat, når dens livsglæde ikke er til stede mere.
Og jo det er super hårdt, mistede min yndlingskat for tre år siden og tænker stadig på ham...
Hvornår skal man aflive? (kat)