{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Hvad sker der li?? (Telia) {{forumTopicSubject}}

Uf aj men hvor er jeg snart ved at få nok og idag kom dråben.
Jeg har i så mange år haft telia og været glad for det, så kommer jeg til at tale for 15.ooo sidste sommerferie (vel og mærke fordi min spærre ikke virkede). Jeg ringer ind til dem og laver en afdrags ordning på 1400 pr md. og samtidig bliver jeg lovet at jeg kan få mit gamle nr. efter afdraget er overstået. Fint fint.

Jeg spørger fire gange for at være på den sikre side og ber til og med manden om at sende det til mig på skrift. fint.

Jeg har nu afdraget det fulde beløb og været hos et andet selskab i mellemtiden.
Sidste måned ringer jeg til Telia og ber dem om at genåbne mit nr som aftalt og lave abonnement hos dem.
Først får jeg at vide at det vil de gøre. Så får jeg at vide at det kan de ikke gøre for der er gået over seks måneder, og iflg deres regler kan man ikk få nr tilbage. Jeg forklarer sagen, og de vil vende retur. De ringe ugen efter så kan det godt lade sig gøre men jeg skal gå ned i en telia forretning els kan det ikke lade sig gøre. I forretningen siger de at det er noget vrøvl og jeg skal ringe til dem. Men så kan det alligevel ikke lade sig gøre. Og dagen efter ringer jeg og hun siger mit sim kort med det nye abonnement er på vej. Jeg ringer i dag og får at vide det både kan lade sig gøre og så at det ikke kan lade sig gøre, men det argument at mit nr er i dvale og jeg må ikke få det i tilfælde af at mine gamle venner skulle ringe til mig. HALLO ku ku
Og nu er sagen sendt videre, gad vide hvor mange måneder endnu jeg skal vente.????

Hvor meget skal man igennem får at få sit skide nr som man er blevet lovet fra start... jesus føler mig rimelig til grin hver gang jeg hører " To sek. jeg sender dig lige videre" ..

sorry mit lange indlæg men jeg er godt nok irriteret på dem idag!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad sker der li?? (Telia)
  • #1   12. aug 2008 Jeg ved godt at det ikke er det tråden handler om, men hvordan hulen lykkedes det dig at tale for 15k?

  • #2   12. aug 2008 Ja jeg har sørme også haft problemer emd dem, og orker ikke engang at forklare sagen... men er vist dum nok til at hoppe tilbage, da 3 er endnu værre... Og nu har telia et godt tilbud me en pakke jeg kan bruge

  • #3   12. aug 2008 don`t ask, har heller ikke helt selv gennemskuet den endnu. Var en tur til Kroatien i to uger, snakkede ikke engang specielt meget, jeg får så en regning der hedder 5.ooo for den ene uge og 10.ooo for den anden...

    Rimelige vilde minutpriser jeg har betalt. Så vidt jeg husker var der ikke talt for mere end 5 timer sammenlagt (ikke over i hvertfald). Men regningen stemte åbenbart overens med min specifikation.

    Men jeg har lært lektien, købt et udlandsk taletidskort, hvis du er væk længere tid af gangen;o)


  • #4   12. aug 2008 Jeg bliver bare dybt frustreret over at det er ikke er de billigste abonnementer jeg har haft hos dem i løbet af årene, har op til flere gange fået tilbud som man ikke kan bestille over nettet, med den begrundelse at jeg var en god kunde.
    øh ja I´know, og alle de penge jeg efterhånden har betalt til dem, er det så for meget at forlange at få sit nr tilbage uden at snakke med samtlige medarbejder der ikke ved noget som helst.
    Og hvergang jeg ringer og de læser notaterne op, modsiger alle deres svar hinanden!! Er der så ikke bare en der siger ups noget er galt.. nixen nope jeg bliver bare sendt videre, hæng på to sek... arrh


  • #5   12. aug 2008 Det svarer jo til 50kr/minuttet? Nå, men det skal jeg ikke blande mig i smiley

  • #6   12. aug 2008 Vi har været i Egypten et par gange, der koster det imellem 20-25 kroner i minuttet.
    Men jeg har den første gang vi var ringet for 750 ca, men en af mine kollegaer ringede og jeg kom til at betale fordi hun ik fatte jeg var i Egypten, tilbød dog at betale noget af regningen.
    Men jeg har kun min tændt fordi, jeg har et par forældre der ik er helt 100 %. Så vil jeg ha så de ringe til mig, hvis der sku ske noget. Og det bataler jeg gerne for. Har sonofon, har aldrig været utilfreds med dem.


  • #7   12. aug 2008 Jeg har haft Teilia i 7 mdr + ufrivilligt i 3 mdr (ja de insisterede altså på at sende regningerne videre til inkasso hvis ikke de blev betalt, tiltrods for at abonnement var opsagt og kortet lå i en skuffe eftersom jeg jo havde fået nyt kort til min fon ved andet selskab... og alligevel kunne jeg ringe for mere end 300/mdr hmmm... jo jo??? Dum som jeg var betalte jeg...)

    Jeg kan godt forstå du ærgrer dig... Men (og det har intet med sagen at gøre), hvordan pokker "kommer man til" at ringe for 15.000???
    -jeg har ikke spær på fonen, jeg tænker ikke synderligt over mit forbrug og har alligevel en regning på 2-400/mdr


  • #8   12. aug 2008 Prøvede også engang at få fastnet via Telia...
    Der ville mellem 1-2 uger før den blev oprettet (det var en nyoprettelse)

    Efter 2 uger ringer jeg... Jamen det sker nok snart

    1 uge senere ringer jeg... Jamen det sker nok snart

    Ringer 4 gange mere med 1 uges mellem rum og får samme svar

    Da der er gået 2 måneder, får jeg endelig en forklaring... Jeg havde ikke svaret under rubrikken "Erhverv"... Jeg var studerende uden bijob...
    Men ok, så skulle det være i orden, og jeg fik lovet højt og helligt at den ville være åbnet i løbet af 1 uge...

    Da der var gået 1 uge, opsagde jeg det abonnement som jeg aldrig fik...


    Og som om det ikke var irreaterende nok, så var der ALTID en ventetid på mellem 30 minutter til 1½ time...
    På ALLE tider...


  • #9   12. aug 2008 Ok så -du svarede før jeg skrev...

  • #10   12. aug 2008 jeg kan kun sige få telmore eller cbb...


  • #11   12. aug 2008 Nu er det et år siden, og jeg kan ikke huske de nøjagtige detaljer andet end det fulde beløb og så det jeg har afdraget. Antalt timer som jeg har talt har jeg ikke helt styr på, men ikk over fem er jeg hundrede på. Men ja jeg nåede også frem til at det kostede de der 50kr i timen over nogen net kan jeg huske.

    det havde vist noget med roaming at gøre og de forskellige net det kørte over, fik en laaaaang forklaring fra telia efter jeg havde bedt dem om at sende specifikationerne fem gange..

    Synes også det var vildt, og ville havde fået min mor til at køre sag, men hun var på ferie selv og i hasten lavede jeg bare selv en afdragsordning.


  • #12   13. aug 2008 Jeg vælger et selskab hvor jeg ka komme i personlig kontakt, da jeg ikke gider de lange ventetider i telefonen.
    Jeg har ik problemmer med sonofon, det virker supert for mig.


  • #13   13. aug 2008 Jamen jeg sendte skam også en del smser. Og specifikationere stemte også overens udfra hvad jeg kunne se. Og nogen af min priserne var bestemt over 22,5kr men der fik jeg jo den forklaring med de forskellige net og roaming. Regningen er heldigvis også ude af verden.

    Det irriterer mig bare grusomt at man bliver lovet noget, der så åbenbart ikke bliver overholdt. Og kan mit nr ikke genåbnes er det midste jeg har krav på en medarbejder der oplyser mig herom og kender selskabets politik.

    Jeg har jo som nævnt på skrift, at jeg ville få mit nr genåbnet. Og de efterfølgende måneder ringede jeg og tjekkede op på og fik et ja nr var stadig mit. Så forstår jeg ikke at medarbejderne intet ved, når de kan side og læse hinandens notater. Og at jeg først efter halvanden md. får at vide at sagen er så speciel at det må løses af en helt anden afdeling. come on, hvem er det så jeg er blevet vidersendt til i 1 1/2 md.

    Havde også et fint abonnement hos sonofon i mellemtiden til 500, men det opsagde jeg eftersom jeg ikke regnede med at der ville være problemer med telia. Og nu har jeg taletidskort, hvilket jeg ikke vil have.

    Jeg vil bare have mit gamle nr :o(


  • #14   13. aug 2008 jeg har telia og jeg er super glad for det..


  • #15   13. aug 2008 Du måtte ik få dit nummer i tlfælde af at dine gamle venner ville ringe til dig???

    øøøh... hvordan hænger det sammen??


  • #16   13. aug 2008 *Tumling- LilPigen *:

    Jeg har skam også altid være glad for telia, jeg ville bare ønske at medarbejderne fik lidt bedre instrukser i stedet for at sende noget videre hele tiden. Nå de til og med kan læse hinandens noter fra mine tidligere samtaler med dem. Lidt surt at vente i tlf en halv time på at snakke 15 med en flink medarbejdere der så sender mig videre i sidste ende. Og det sker bare hele tiden.

    Lonnie R:

    Jeg fik en langt forklaring to sek efter han var igang med at åbne mit nr at det så ik ku lade sig gøre, eftersom de kan holde på en nr i et halv år og derefter sætter de det i "dvale"(men det kan stadig åbnes) i et år. Dette gør de så den evtentuelle nye "ejer" af nummeret ikke får opkald fra den gamle "ejers" venner/bekendte. Også derfor jeg syntes det var underligt eftersom, jeg både er den tidligere ejer og ville være den "nye ejer" af det samme nr.
    Så om mine venner/bekendte ringer på det nr er jo i óg får sig irrelevant eftersom det stadig ville være mit nr.


  • #17   13. aug 2008 janni N:

    Vil give dig ret i at det er super farligt, men nu havde jeg haft den med så mange gange, endda en måned af gange med regninger på max 1200kr.
    Så ved ikke lige hvad der gik galt denne gang. Jeg har i hvert fald også lært at jeg købe et helt andet taletidskort når jeg er ude og rejse fremover;o)


  • #18   13. aug 2008 Arh.... Spader

Kommentér på:
Hvad sker der li?? (Telia)

Annonce