{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
493 visninger | Oprettet:

Angorakanin trænger hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg er godt klar over at det måske ikke hører hjemme her på HG,men for Puffe`s skyld så tager jeg chansen aligevel.
Jeg reddede Puffe fra forfærdelige forhold for en uges tid siden og forsøger at finde nogen der gerne vil overtage ham og give ham et godt hjem.
Det er en han,alder er ukendt og han ser forfærdelig ud!
Han trænger desperat til at blive børstet og klippet!
Jeg har påbegynt opgaven,men det vil tage tid at komme i bunden.
Jeg har fået ham til at blive tillidsfuld så han bider ikke og han ligger stille i skødet imens jeg børster og klipper.
Men jeg har ikke selv tid til en sådan kanin og håber derfor der er en bruger her inde der kunne tænke sig ham.
Han koster ikke noget. Jeg ønsker bare at han får et godt og kærligt hjem hos rare mennesker der tager sig af ham.
Dèt fortjener han virkelig efter alt det han var igennem i sit tidligere hjem!
Jeg kommer ikke på nettet hver dag mere pga flyttning og mit arbejde,men skriver i her så ser jeg det jo på et tidspunkt:-)
Eller i kan ringe/sms på 42259335
Håber nogen kan hjælpe den "lille"dreng:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angorakanin trænger hjælp
  • #1   10. aug 2008 Prøv at kontakte nogle af disse her.

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

• #2   10. aug 2008 Brian: Nej ikke lige den her.....hehehehe.
    Jeg vidste du ville dukke op...hehehehe

• #3   10. aug 2008 Mangler du foderkaniner Brian?

• #4   10. aug 2008 vicki L: Det er ingen af de annoncer der er gode,blivende hjem.
    De har FOR mange salgsannoncer til at jeg tror på at de begolder hem selv.

Selvom han "bare" er en kanin så skal han ikke blive en kastebold,de der overtager ham skal IKKE sælge ham videre bare for at tjene penge på ham.

• #5   10. aug 2008 Okay. Nej det ynes jeg heller ikke de skal, men prøv at oprette en annonce på guloggratis eller dba med ham og sæt ham til et lille beløb, så er jeg sikker på at der er nogle der henvender sig.

Er der papirer på ham, for jeg så en der søgte en angorahan med papirer?

• #6   10. aug 2008 Nej han har ikke papirer.
    Min mor havde aftale med tidligere ejer om at hun skulle komme og klippe ham og en anden angora og da hun kom fik hun at vide at den anden kanin var blevet slået ihæl fordi den gik i forrådnelse (staves)bagfra og når mor så så den anden(som jeg har hos mig nu)ringede hun efter mig for at jeg skulle se den og jeg blev chokeret over hvad jeg så!
    Så jeg fik overtalet ejeren til at give mig den.
    Den har øretatovering,men tidligere ejer har afmeldt den som aflivet dagen efter at jeg hentede den.
    Det er nemlig ikke tilladt at tage dyr med ud derfra hvor jeg har hentet den.
    Mere vil jeg ikke sige om stedet , men ny ejer får selvfølgelig hele historien.

• #7   10. aug 2008 Okay. Prøv at kontkte dem her, det kn være de kan hjælpe.

http://www.danskangora.dk/

• #8   10. aug 2008 Brian okay, jeg troede du mente til slangefoder eks.

• #9   10. aug 2008 vicki L: Tak:-) Men det har jeg allerede gjert....for flere dager siden....og de har ikke engang taget sig tid til at svare på en lille mail:-(

• #10   10. aug 2008 Nå for søren, ja så kan man jo ikke bruge dem til noget. Jeg håber du finder ham et godt hjem.

• #11   10. aug 2008 Signe, du er en uforbedrelig frelsende ENGEL for en Fan.... masse dyr af alle arter..
    GID der Fandtes mange flere af din "art" *Smiler mega sødt til dig" ;o))
    Jeg ville ØNSKE at jeg kunne ha hjulpet dig..

Nåhh, så`n et lille skind. Jeg så en Ninnus, ligesom denne stakkel du omtaler her, på Animal Planet, om hvor LIDT "tis/prutter" i pelsen, der skal til før, at fluerne lægger æg og deres "mideunger" begynder at æde kaninen levende, det er et uhyggeligt syn, og det syn gemmer sig jo desv. bagved "pelsen/fuglerederne" som nogle tror ikke betyder Så meget at dyret render rundt med.
    Men som jeg og Signe ved, så hiver det jo ikke kun staklen i huden konstant, det værste er det, at blive ædt levende, ja det behøver jeg vel slet ikke at komme mere ind på..
    En angora skal børstes igennem 2 gange dagligt for at der ikke kommer "fuglereder/pelsklumper" så en evt. ny ejer bør ha god tid til at ta sig af Puffe kanin.
    MEN TÆNK også lige over, at de KAN blive lige så tamme som hunde, og lige så dygtige til agility :o)) Og det ER altså sandt.
    Så har man ikke lige overskud til en hund der SKAL luftes flere gange dagligt, så ville en Ninnus være den perfekte nussetrold istedefor, man skal bare kunne børste den, og gi den kærlighed, som kommer alt andet "næsten" af sig selv. ;o)
    Jeg ønsker jer.. PUFFE og dig Signe, al mulig Held og Lykke med at finde den rette ejer i et perfekt kaninhjem..*Ss*

• #12   10. aug 2008 Hvor befinder kaninen sig?

• #13   10. aug 2008 Hvor i landet er kaninen?

Min datter elsker kaniner og vi havde egentlig talt om hun skulle have en egen kanin på et tidspunkt. Har selv haft kanin før så ved, hvad det kræver, hun ser selvfølgelig for ung til at passe den. Men vi har både kat og hund, ved du hvad den siger til andre dyr? Min gamle kanin var meget tam og gik altid løs rundt i huset og fungerede fint med vores katte og hunde.
    Jeg har haft så meget lige nu så orker ikke at ligge og køre til Sjælland eller Nordjylland efter en kanin, men skulle den befinde sig i Fyns området kan du kontakte mig, så må vi se på det.

• #14   10. aug 2008 Jeg er sikker på at den befinder sig helt ude ved vestkysten i midt/vestjylland, da det jo er der Signe bor.

• #15   10. aug 2008 Anita: Tusind tak for de søde ord:-)
    Og også for at du svarer for mig ang hvor den befinder sig eftersom jeg ikke er på så meget som før:-)

Jeg bor i Videbæk området(mellem Herning og Ringkøbing)

• #16   10. aug 2008 Signe . Det var så lidt. Jeg tillod mig at svarer netop fordi du havde skrevet at du kke var så meget på.
    Men jeg ville naturligvis ikke skrive Hvor du boede, jeg syntes at det var precist nok at skrive det sted jeg gjorde, uden at nævne bynavnet, det kunne evt. interesserede jo selv få af dig, når og hvis de ville og kunne ta til vestjylland ik ;o))

• #17   11. aug 2008 Så har formanden for dansk angora forening ringet hertil efter at vi sendte en mail dertil for flere dage siden og hans dom var klar.....
    Han mener den bør aflives.
    Så hvis ingen har meldt sig inden fredag,bliver dèt desværre hans skæbne:-(

• #18   11. aug 2008 Må jeg spørge hvorfor han mente den skulle aflives? Er den syg eller?

Jeg vil per definiton gerne redde et dyr i nød og ville godt tage ham, har bare forbistret travlt lige nu og ikke helt tid at køre og hente ham.
    Men synes da det ville være enormt synd at aflive ham, hvis der ikke er noget galt med ham. Så vil da meget gerne høre lidt nærmere om, hvorfor de mener han bør aflives. Ville jo også synes det var synd for både kanin og min datter ( og mig... ) hvis jeg hentede en kanin som var syg og skulle aflives efter kort tid.

• #19   12. aug 2008 Han er ikke på nogen måde syg.
    Det det hele drejer sig om er at jeg ikke har tid til at få ham klippet og har ikke kunnet finde nogen der er villig til at hjælpe mig med det(eller hjælpe kaninen må jeg vel heller sige)
    Bliver han ikke snart klippet færdig(jeg har startet og er i gang) så vil det ske som Anita beskriver længre op og så er det bedre at lade ham slippe nu istedetfor at lade ham rådne op i levende tilstand.
    jeg har 9 timers arbejdsdag så jeg er ikke hje´mme mellem 0700 og 1700 og når jeg kommer hjem har jeg 4 børn jeg er alene med så min tid lader sig ikke strække mere end den allerede er desværre.
    Puffes pels er meget værre at komme igennem end jeg troede,desværre og derfor tager det også meget mere tid at komme i bunden.
    Jeg er som sagt i gang,men jeg er bange for at hvis det går meget længre nu,inden det hele kommer af(specielt bagi)så vil pelsen blive fyldt med midder og så bliver han simpelthen spist levende af dem og DÈT ville være aldeles grusomt!!!
    Så heller aflivning end dèt.
    Men ring heller hvis det er mere i vil vide for jeg har ikke tid til at køre ned til min mor hver dag for at sjekke her inde:-(
    Tlf: 42259335 eller 27409340

• #20   12. aug 2008 Formanden sagde at der ikke var èn seriøs kaninholder der ville tage den ind netop pga faren for midder..

Kommentér på:
Angorakanin trænger hjælp

Annonce