{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

ARGH! Træls kollega. {{forumTopicSubject}}

Jeg arbejder som rengøringsafløser på en kro, og da alle andre har ferie i denne uge, er det mig og en skolepige der står for det hele.
Jeg er 3 år ældre og noget mere moden (til tider da) så jeg fik at vide at jeg var ansvarlig for hele det cirkus imens de andre soler sig og tager til udlandet! *sniff* smiley

Men så i dag havde vi ekstremt meget at lave. Der var 16 afrejser (så skal hele værelset cleanes), 10 blivere (skifte håndklæder, skraldespand, tømme askebæger, rede senge og gøre toilettet rent) plus at vi skulle rydde møblerne væk i 7 af værelserne fordi der skulle nye vinduer i og når håndværkerne var færdige skulle der så gøres rent.

Og vi startede dagen med at min kollega snakkede om at "åh hvor var det hårdt" og "neeej hvor er der meget i dag" - og det var der, så vi kunne ikke være mere enige, men det højner jo ikke arbejdsmoralen med den snak...

Senere da vi så var ved en bliver, kom jeg ind med toiletrensen og min kollega var ved håndvasken. Så sagde hun at toilettet ikke var beskidt så jeg behøvedes ikke at gøre det rent, men for det første så SKAL vi gøre det på alle værelserne og for det andet var jeg godt træt af at hun kostede rundt med mig (eller forsøgte) når det faktisk er mig der skulle bestemme.... jeg er bestemt ikke powertrip bossen, men det er sgu lidt øv når hun bare læsser i hovedet af mig alt det hun ikke gider. Og når hun så oveni købet forhindrer mig i at gøre mit arbejde ordentligt. det er dæleme mig der hæfter hvis det ikke er gjort ordentligt, da jeg fik at vide for længst at jeg havde ansvaret.
Jeg sagde så at vi skulle gøre det og sådan var det, og så satte koen sig fandme på toilettet så jeg ikke kunne komme til!!! NØJ jeg blev gal og jeg bad hende om at flytte sig 10 gange, hvorefter jeg påpegede at jeg kunne have gjort det 50 gange i den tid vi havde diskuteret, hvortil hun svarede: "Hvis du bare havde givet op med det samme, var det gået endnu hurtigere!".
*SMÅKAGE!!*
Nøøøøj jeg havde lyst til at hælde toiletrens lige i fjæset på hende, men gjorde det dog ikke. Jeg bad hende igen om at flytte sig, og denne gang med "hvis-du-tvinger-mig-til-at-gentage-en-gang-til-så-krøller-jeg-dig-fandme-sammen-på-midten-og-sætter-mig-på-dig"-tonen. Hun rejste sig så også men huggede nøglerne og gik videre til et andet værelse - sikkert bare for at genere.
Så jeg har bare kogt hele dagen, selvom vejret kunne have gjort det i sig selv. Puuuha da! XS

Woops det blev langt - mon der overhovedet er nogen der når hertil? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ARGH! Træls kollega.
  • #1   24. jul 2008 Ja, jeg gjorde ;o)

For jeg bliver pissed når jeg læser sådan noget..

Jeg lider af tarmsygdom og er fantastisk følsom for smitte, og vil rasende gerne kunne stole på, at de toiletter, jeg frekventerer når jeg er på hotel er rene..
    Så sådan en dum gås bliver jeg virkelig provokeret af.

Jeg ville gå til ledelsen med det samme - og også hvis jeg fandt ud af det som gæst..
    Det holder bare ikke.

• #2   24. jul 2008 gud hvor irriterende og barnligt af hende!

• #3   24. jul 2008 Hmmmm der er vist en ung tøs der ikke tager sit arbejde særligt seriøst,
    er der ikke en chef/leder et andet sted i huset der kan gi hende en skideballe hvis hun ikke hører efter havd du siger ??
    På det hotel hvor jeg stod i lærer gik rengøringen altid alene på værelserne, og havde 20 min til en afrejse, og 10 min til en bliver.

• #4   24. jul 2008 Jeps :o)) jeg er nået hertil...Du kan godt få rengøringsjob hos "sådan en handicap" som mig..Det lyder, som om du gør dit arbejde rigtig godt og er dit ansvar bevidst :o))

• #5   24. jul 2008 ja, jeg gjorde også:-)) uha, det er p'''' irriterende sådan noget. Min datter har lige haft 'chefposten' i den seven/elleven hun arbejder i har haft 52 timer om ugen i 2 uger, og den anden 'lukker' er faktisk 3 år ældre end hende, men hvad hun ikke har lavet af fejl. Glemt at slå alarmen til 3 aftner, glemt at fylde op (kostede sara 2 timer bagud inden åbning, havde endelig fyldt varer op, så var der taget meget op af det de ikke sælger så meget af, og intet morgenbrød, ikke fyldt op i milkshake og kaffemaskiner. Nye blade blev sendt retur, og de gamle sat op.

i dag ringer hun så hjem, at hun lige var nødt til at ringe til chefen, da hende den anden havde glemt at lukke deres fryserum i aftes og der var 15 + grader da hun mødte kl 7 i morges., så hvis vi ville have fyldt fryseren med div. kyllingespyd, pølsehorn, pølser mm, skulle vi være der kl 10, der ville chefen komme med familie og venner.

så vi kan nu ikke klemme en rund ispind ind i fryseren, for jeg havdelige tidligt i morges bagt 70 pølsehorn, til surpricefødselsdag, for den hårdt prøvede datter:-)))

• #6   24. jul 2008 <b>CH, kvinde, 34 år . >></b>
    De ved godt hun er sjusket, der er bare ikke andre her i ferietiden, og jeg kan ikke lære en ny op når vi har så travlt desværre. Som sagt har det givet mig ansvaret og jeg dobbelttjekker også hendes arbejde, men jeg vil sgi ikke finde mig i hvad som helst.

<b>Eva C >></b>
    Ja det ville nok hjælpe hvis man havde 2 pålidelige arbejdere der kunne starte i hver sin ende af kroen, men vi har kun 1 rengøringsvogn og 1 støvsuger (til en hel kro ja), så vi er nødt til at gå sammen. Desuden ville jeg så skulle løbe dobbelt for at tjekke hendes arbejde.

<b>Hanne N >></b>
    Tak, det er jo rart at høre. Desværre kan jeg ikke rigtig holde til det. Efter jeg har arbejdet i landbruget har jeg haft problemer med den ene hofte, så jeg skal videreuddannes nu her. Men selvom det er midlertidigt, vil jeg da gerne gøre det ordentligt. ved dæleme ikke hvad hun bilder sig ind?!

Men ja, rengøring er heller ikke ligefrem mit drømmejob. I hvert fald ikke industri/hotel/kro. Måske for en privat hvor man ligesom kom til at kende folk....

• #7   24. jul 2008 Joo - ingen siger hun skal fyres som hun står og går - men noget må de da gøre, hvis de selv tager deres forretning seriøst.

• #8   24. jul 2008 <b>karin J >></b> Ej hvor surt for din datter. Men godt hun har sådan en rar mor så smiley

<b>Iben R >></b>
    Ja belive it eller la' være, men de ved hvordan hun er. Jeg er stort set den eneste der ikke (endnu) har nægtet at arbejde med hende! Og min chef har næsten ondt af mig når jeg går med hende. De har bare intet alternativ, desværre...

• #9   24. jul 2008 Men med sådan en kollega er det jo lige før man helre vil arbejde selv...:-(
    Selvom det selvfølgelig ville være for hårdt.

• #10   24. jul 2008 CH, kvinde, 34 år . >>
    De tager skam deres forretning seriøst, og hun fik faktisk også en skideballe i morges fordi hun ikke havde rettet på måtten foran gæstetoiletterne (dem i restauranten). Hun rasede over hvor uretfærdigt det var og jeg morede mig vældigt.
    Men det er kun 3 dage mere så kommer der nogen andre som er gode. Og jeg har fri mandag-onsdag fordi jeg har haft sådan en træls uge.

• #11   24. jul 2008 Det var da altid noget ;o)

Og indtil de får taget sig sammen til at drøne hende ud, må man håbe at der ikke kommer en svækling som mig, og bliver inficeret med et eller andet klamt fra den forrige gæst ;o)

ADR...

• #12   24. jul 2008 Eva >>
    Ja det er lige før smiley Kan bare uheldigvis ikke klare det selv her i højsæsonen, ellers havde jge sendt hende hjem.

Man kan heldigvis godt mærke hvem de stoler mest på. Det er mig de beder om at tjekke op på ting og holde øje med noget hvis der er et eller andet. Altid rart med lidt skulderklap, uanset hvilken form det kommer i... smiley

• #13   24. jul 2008 CH >>
    Du skal ikke være nervøs - jeg tog ALLE toiletterne. Det var bare fordi hun lige havde kigget i kummen og konstateret der ikke lige var synlig puha, men derfor er den altså stadig beskidt. Det kan godt ske jeg ikke er videre glad for mit arbejde, men det skal sgi da ikke gå ud over de gæster der kommer, de kan da ikke gøre for det! Så selvfølgelig bliver det gjort ordentligt. Sådan er det bare!

• #14   24. jul 2008 Det er dejligt, at der findes mennesker, der går op i sit arbejde, Tanja - tak for det..

Håber ikke, der er ALT for mange af din kollegas slags ;o)

• #15   24. jul 2008 Ikke på "min" kro i hvert fald - der er hun den eneste smiley

• #16   24. jul 2008 Arh! Sådan noget hader jeg bare! Og især når det en selv som har ansvaret og det er dig selv som får skideballen hvis det ikke bliver gjort ordenligt! Godt det ikke var mig der havde havnet i den situation, for efter at have sagt det 10 gange til hende, jamen så havde jeg nok krøllet hende sammen på midten og sat mig oven på hende ;o)... Min tålmodighed er ikke så lang... Hihi... Ihh altså! Sådan noget der kan jeg bare ikke klare!!! ;o/... Men det var en god måde du tacklede det på ;o)...

• #17   24. jul 2008 Frøken Tvebak & kong Savl over Tiggeland ! >>
    Er også helt stolt over at jeg ikke gik i selvsving og svinede hende til (både med sprog og toiletrens XP ), men det er jo ikke ligefrem gode lederegenskaber at gå amok og svine folk til, men uuuuh hvor havde jeg lyst!

• #18   24. jul 2008 Kan jeg godt forstå! Engang nede i den butik jeg arbejder i, fandt vi noget æld gammelt og muggent brød, som hun nægtede at smide ud! Og jeg fatter ikke hvorfor?... Altså undskyld, men hvem /£#'''' vil have at sådan noget skal ligge på lageret og blive endnu mere grønt altså?.... Hun var vist for sart til at røre det, og jeg gik vist lidt amok indeni, og sagde at hvis hun ikke kan tåle at røre ved de her ting, skulle hun nok sige op i lige netop den her butik, eller så skulle jeg nok gøre det for hende, hvor efter jeg smed alle de frost varer jeg havde i hænderne og smed det ud! Sikke en stædig møgtøs! Aii hvor blev jeg sur! Men hun arbejder der ikke mere så... hehe...

• #19   24. jul 2008 Jeg ved godt det ikke var meget, men sådan noget der, det pisser mig altså af!

• #20   24. jul 2008 Ja jeg kan i hvert fald godt forstå, hehe smiley Ville nok selv have gjort det samme...

• #21   24. jul 2008 tanja .. hvordan fordeler i arb. på værelserne ? jeg spørger fordi jeg selv har arb. på hotel i mange år

• #22   24. jul 2008 Af hvad, Hun er da godt nok for meget søde.. Tror da vist lige at der ska tages en snak med hende.. Hmm fortæl Oldfruen det, når hun kommer tilbage søde..
    Godt det vist ik var mig der var på arbejde idag, jeg var da godt nok fløjet i luften af raceri, *GG*.. Men ja, du kender mig jo, hehe.. Uh ville ønske at hun engang våve sig til og opføre sig såen over for mig..
    Søde, bare sig noget til hende, hun ska virkelig ik opføre sig såen.. Du bestemmer, husk det søde.. Og ja, tigene ska gøres, og det ska hun vide..
    Ellers ska jeg personligt søger for at hun bliver fyret, når min ferie er slut..

Til jer andre: Arbejder selv på den kro, derfor skriver jeg som om jeg kender det hele og personerne :o)
    Har pt. sommerferie..

• #23   25. jul 2008 karin ... >>
    For det meste samarbejder vi med at lægge sengetøj på og så tager den ene badeværelset og den anden stuen.

Karina >>
    Jeg hader bare at lave et dårligt arbejdsmiljø og jeg gider fandme ikke gå der hele dagen med sådan en bette muggen tøs som jeg gjorde i går, det er da bare dødens pølse altså!
    Hvis hun bare for fanden ligesom ville lade mig gøre mit arbejde kunne jeg komme igennem denne uge, så jeg er fri for at skulle arbejde med hende igen. Nøj hvor er hun streng! XS
    Kan nu godt se hvad du mente da du sagde hun var en bette doven møgtøs. Men ja, oldfruen får det hele at vide når hun kommer fra ferie, plus at hun får at vide at jeg ALDRIG vil arbejde med tøsen igen, ever never. De må selv bestemme hvad de gør med hende, men jeg vil ikke se hende igen! *grrr*

Som CH skriver går det jo ud over nogle af gæsterne når hun laver de numre... Og det går jo så igen ud over kroen, såeh det er ikke så godt.

Kommentér på:
ARGH! Træls kollega.

Annonce