{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Weight pull {{forumTopicSubject}}

Blev pga en annonce opmærksom på begrebet weight pull - anede ikke hvad det var, men så billeder af hunde, som trækker rigtig tunge vogne. Fortalere for Weight pulling siger, at hundene kan lide det! Dog synes jeg ikke at billederne giver udtryk for nydelse, men.....udtale mig om noget jeg ikke ved noget om, er jo ikke smart - så jeg gik på YouTube og så forskellige videoklip med Weight pulling!

Ingen af de klip jeg så, gav mig indtryk af, at hundene synes det særlig sjov - på samtlige klip stod der en eller flere personer og skreg af/på hunden, som fuldstændig udmattet gjorde (naturligvis) alt hvad den overhovedet kunne, for at trække læsset.

Argumenterne for denne "sport" er at man aktiverer sine hunde! Men der må da være mere humane måder at aktivere på?

Ud fra det jeg indtil nu har set, vil jeg tillade mig at kalde det dyrplageri.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Weight pull
  • #1   22. jul 2008 altså det skulle nu være rigtig godt. og har kun fået det indtryk af at hunden kan lide det.

jeg syntes det er en god sport og det er en smært måde at få brugt noget enagi på.

• #2   22. jul 2008 Ja, jeg er enig, Linda

I mine øjne en otalt latterlig måde at "aktivere" hund på.....
    Men jeg ved ligeså meget/lidt som dig.....

• #3   22. jul 2008 Det kommer da virkelig an på hvordan man gør det.

Det er en ret udbredt sport i flere lande. Og det handler ikke bare om at læsse nogle kg på sin hund - træner du ikke lydighed så kan du godt droppe alt om WP. Det grundlæggende skal være i orden.

Ved ikke lige om det kræver en stor og muskuløs hund for at træne WP - man kan jo sætte sig ind i tingene inden fordommene kastes over bordet

• #5   22. jul 2008 Lars M;

Jeg har absolut ingen fordomme - men..........jeg vil ha' lov til at sige min mening - også selvom den ikke falder i alles smag.

Det kan godt være, at det er en udbredt "sport" i flere lande, men det gør det ikke mere smagfuldt - set med mine øjne.

Måske kunne nogen fortælle, hvordan man gør, hvis der er forskel på hvordan man griber det an?

Jeg har kigget på flere klip og billeder af weight pulling, og jeg synes stadig at det hører ind under kategorien dyreplageri.

• #6   22. jul 2008 Marie med Tor;

Tænkte selv, at jeg måske skulle tage til et arrangement.

• #7   22. jul 2008 Hmmm ... nu går jeg til det med min hund og hver gang jeg tager hendes sele bliver hun elle vildt af glæde og ka slet ik vendt !

Men det kommer jo os meget an på hvordan man rosser sin hund !

• #8   22. jul 2008 En anden ting:

Hvis hunden ikke vil kan man ikke få den til det - så let er det.

Linda: Nu skal man nok lige klappe hesten med hvad dyreplpageri er - det er alting jo efterhånden i dagens Danmark.

• #9   22. jul 2008 Hvis den ikke vil trække hvad vil du så gøre - skubbe bagpå?

• #10   22. jul 2008 Lars M;

Igen -- jeg synes - ud fra de videoklip jeg har set -- at det er dyreplageri.
    Synes i øvrigt, at for mange mennesker "lige klapper for mange heste", for vi skal jo lige se om............

Kommentér på:
Weight pull

Annonce