Ved ikke hvad jeg skal gøre mere.. {{forumTopicSubject}}
Simba har gennem længere tid haft sine perioder med skøre idéer..
En af de idéer var at han begyndte at drille når jeg var gået i seng, så jeg pænt måtte lukke ham ud i gangen, hvor han så faldt til ro med det samme.
Så stoppede den periode..
Nu er den kommet igen.. Og værre end aldrig før. - Han står og gør og bider i sengen, idet jeg ligger mig og forsøger at sove... I forgårs vækkede han hele huset.. - i går var der intet. Og i dag har han atter vækket os alle, fordi han slet ikke kan finde ro.
Har prøvet alt.. Bedt ham om at stoppe, og gå hen og ligge sig.. Lagt mig og nusset ham i håb om han ville falde til ro.. Men nej. Så begynder han med dominans og hopper på mig.
Jeg kan snart ikke håndtere det mere, og begynder at tænke om dette er "normalt".
Udover det, Vil han ikke høre efter når jeg har gæster.
Og Han stjæler stadig ting, hvis jeg ikke lige står i nærheden.
Vi går lange ture dagligt, og træner lydighed (hvilket han altid er god til, når jeg står med en godbid).
Vi hygger, og jeg strigler hans pels.
Vi leger, både ude og inde.
-Og alligevel er det som om han får kæmpe "tilbage-fald" på hvalpe stadie. (Han er nu lidt over et år).
De næste par dage vil jeg forsøge med endnu længere gåture, og virkeligt ha fuldt fokus på ham og kæmpe.
Men sker der ikke fremskridt meget snart, er jeg bange for jeg må opgive dette.
Starter skole til aug, og der vil jeg ikke kunne holde til at jeg ikke kan få en ordenlig natsøvn.
Jeg er simpelthen så frustreret og knust indeni ved tanken om at opgive at tårene triller ned af min kind ved at måtte tænke det hele igennem..
(Måtte lige ud med det)
Hvad ville i andre have gjort?
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 513 Svar: 4.887
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.107
Jeg tror på at det er sundt at kede sig engang imellem, ligeledes for hunde
feb 2007
Har set den opførsel, uanset om han har fået "lidt" motion, eller meget
Jeg kan virkeligt ikke bedømme hvad årsagen kan være.. Det er som om han slet ikke kan finde ro når jeg ligger mig.
Præcis som når jeg har gæster.. Han farer rundt og provokere og vil dominere..
feb 2007
Så der skal virkeligt ske noget drastisk hvis det skal gå.
Og jeg ved ikke hvad den opførsel skyldes, så aner ikke hvor jeg skal "tage fat" henne..
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.107
Hun er blevet rigtig glad for klikker træning, som fungerer ret godt - måske er det en mulighed?
Og så slapper Zitta kun af, når hun ligger i sit bur. Det er måske også en mulighed om din hund har brug for en hule, som er hans?
feb 2007
Og når det sker, kan intet trænge igennem til ham.
Hvilket er grunden til jeg begynder at tænke om der er noget galt i øverste etage.
Han har sin seng under trappen.. I sådan en krog, som kun er hans. Og der ligger han meget. -når han altså har fundet ro. Så ved ikke om et bur ville gøre en forskel
feb 2007
I sin tid faldt han til ro med det samme ude i gangen ja.. - Men ikke mere. Han gør fuldstændigt uhæmmet, uanset om døren herind til er åben eller lukket..
Dog ka det hjælpe at lukke ham helt udenfor.. Er bare ikke helt tryg ved at han er ude i haven om natten? ;(
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.584
Hvis det er det der er "galt" så er det jo ikke så mærkeligt at han ikke kan finde ro, men det er jo så også en periode, der går over igen (så må man jo se om uvanerne også forsvinder)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 3.259
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 8
Når hundene er lidt over 1 år gamle, får de den sidste lømmelperiode, hvor de prøver at dominere, og prøve grænser af. Det er vigtigt at du viser, at det er DIG der bestemmer, for hvis han får lov til at hoppe på dig i sengen, så kan han let gå hen og mene at det er ham der er bossen derhjemme, og alt skal gå efter hans hovede. Forbyd ham at komme op i sengen hvis han opfører sig på den måde, og ignorer ham, indtil han stopper med sine unoder.
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 87
Det lyder nærmere som om han synes I er keeedelige - og nu HAR hunde somregel mere overskud til at lege end vi har
Har I aktivitets legetøj til ham? Kong'er og andre spil hvor han skal arbejde for at få gufferne ud..
Ellers kan et søg om aftenen være et hit! Det bruger jeg til min egen chihuahua som også kan stresse op om aftenen - hvis jeg har spredt lidt guffere på græsplænen på aftenturen, og ladet ham søge dem.. Så er han totalt bombet bagefter
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
feb 2007
Der er helt klart nogle ting jeg vil prøve..
Og til jer der foreslår kasteration, kan jeg kun sige at det allerede er gjort.. Derfor kan det undre mig at han kan være så magt-syg.
Men jeg ser klart fremskridt i hans opførsel.. F.eks var det førhen på alle tider af døgnet han kunne finde på at prøve grænser af i mit nærvær.. Det gør han ikke længere. Nu er det "kun" når der er gæster, og sommetider ved sengetid. (Hvilket skam er frustrerende nok).
Men der må jo kæmpes med nogle gode tekniker.
For udover det, er han virkeligt en dejlig hund.. Utroligt kærlig og altid glad..
Ved ikke hvad jeg skal gøre mere..