{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

Nærmest fysisk overfaldet af nabo :oO {{forumTopicSubject}}

Jeg er bare i total chok, så hvis efterfølgende er fyldt med fejl, så må I undskylde mig.

Vi har 2 kaniner der løber frit i haven. Vi har hegnet hele haven ind, så hverken katte, hund eller kaniner skulle kunne komme ud... MEN... den ene kanin har åbenbart fundet et sted at komme ud, og kan ikke komme ind igen. Vi har de 3 gange det er sket fundet stedet, troede vi, eller også har den fundet et nyt sted at komme ud, for efter flere dage inde, er den i dag igen stukket af.

Så snart vi opdagede den var væk (den har max været væk nogle timer), sendte vi underne ned på vænget "i bvores baghave", altså det vænge hvor vores naboer støder op til vores baghave (forståeligt?), så de kunne se om de kunne finde den, og høre de folk der bor lige omkring os, om de eventuelt skulle have set den.

Børnene (8 år) kommer ulykkelige hjem, fordi den ene nabo (der bor lige med et hjørne iop ad vores baghave), havde sagt til dem, at han ville æde den kanin, hvis han så den igen.

Mor her blev stik tosset over sådan en behandling, og tog begge unger i hånden og gik pænt ned og bankede på ved omtalte "nabo".

Jeg spurgte om det kunne passe, at han havde sagt til mine børn, at han ville slå deres kanin ihjel? Siger, at jeg da håber, at det bare var ment for sjov, men at han måtte kunne forstå, at det kunne børn ikke lige se det sjove i, når det nu var deres elskede kanin.

Han ler bare af mig, og siger, at han ikke har sagt, at han vil slå den ihjel, men at han hart sagt, at han vil spise den, hvis den var i hans have, for det var ikke hans kanin.

Jeg blev hely paf, og spurgte igen, om han mente det alvorligt?

Han bliver bare ved med at stå der og små le, og jeg siger så til ham, at jeg jo kun kunne beklage, at kaninen var rendt ind til ham, og at det jo var derfor at vi kom for at hente den. Og om han ikke bare kunne give os besked, hvis han så den, så ville vi jo komme og hente den, og sætte den i bur til vi havde fundet en løsning (det er jo bare lidt svært at vide om den kan komme ud, før den reelt er kommet ud).

Så FLIPPER manden bare fuldstændigt UD!!!!!!!

Råber og skriger af mig og da deres hoveddør er inde i en slags udstue, så tager han mig nærmest i armen og vil smide mig ud. SKRIGER at jeg skal forsvinde fra hans hus. Underne er forduftet ud, og jeg bliver mildest talt skide sur og siger at jeg ikke vil gå før han vil høre på min undskyldning, og lade os få vores kanin.

Han skriger at han var sku træt af, at vores katte og hunde konstant render rundt i hans have, og at kattene går ind i deres hus... jeg prøver at forklare, at det ikke kan være vores, da vi jo har hegnet ind, og at vores dyr (minus kaninen) kun kommer på vores grund.

Så går han først AMOK, og da jeg har hånden i karmen på udstuedøren, så smækker han døren i, så hvis jeg ikke havde været hurtig og flytte hånden, så var mine finger da brækket.

Så bliver jeg sku for alvor gal, da han samtidig har ret hårdt fat i mig, råber jeg at han GODT KAN LADE VÆRE MED AT RØRE MIG!!!!

I det samme kommer konen ud, tysser på manden og siger han skal slappe af, og spørger til hvad der lige sker?

Jeg siger at det var da en helvedes behandling, når man nu pænt kommer og undskylder og bare gerne vil have sin kanin.

Hun nikker kun og siger ja, og siger det er for sent... jeg spørger om de da har slået vores kanin ihjel... hun siger nej, men jeg ved sku ikke helt om det var fordi jeg havde fået sagt, at jeg ville gå til politiet hvis han slog vores kanin ihjel.

Jeg gik derfra VILDT CHOKKET og med 2 grædende børn. Og jeg er bare så gal lige nu... er det er fair behandling at få???

Hvad havde I andre gjort??? Jeg frygter virkelig, at han allerede har slået vores kanin ihjel.

Hilsen en meget ked af det Maja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nærmest fysisk overfaldet af nabo :oO
  • #1   19. jul 2008 Det er da en dum.....
    Jeg kunne måske tilgive hvis det var naboens hund der havde jeres kanin på samvigtigheden, men squ da ikke naboen.
    Han burde da også være så voksen, at han tænker sig om når han taler til børn og når børn er tilstede.


  • #2   19. jul 2008 du snakker da med policen om at han har lagt hånd på dig ,, i får alligevel ikke noget godt naboskab mere efter den der behandling :-),, syns lige du skal ringe til dem måske kan du sende dem linket til din tekst her så de kan se det på skrift

  • #3   19. jul 2008 Tine -undskyld, men hvad skal politiet gøre? Manden har jo ikke brudt loven, omend han har opført sig mere end almindeligt uforskammet.

    Sofus's mor -jeg håber i får jeres kanin igen.


  • #4   19. jul 2008 hallo manden har lagt hånd på hende , at ta en anden hårdt i armen er sku en alvorlig sag du ,, hvad går han over gevind med næste gang denne gang gik den med et tag i armen ,, næste gang et blåt øje eller en brækket arm ,, han skal da bare fatte man opfører sig ordentligt , det var fandme ikke min kone han skulle ha taget fat i , og ungerne skal han bare snakke ordentligt til,,,,

  • #6   19. jul 2008 ville nok aflevere samtlige hundelorte inde over hans hæk den næste tid.. sådan et svin.. hvorfor er naboer sådan nogle idioter.. er såååå glad for vi ingen har tæt på os.. det var et af de eneste kritirier vi havde da vi købte... der skulle være minimun 300 meter til nærmeste nabo..

  • #7   19. jul 2008 jeg ville ellers egne mig eminent til en god nabokrig *LOL*

  • #9   19. jul 2008 Bella -tvivler gevaldigt på at man får noget ud af at melde at "naboen greb mig i armen" -beklager, men det har de sgu for travlt til at tage sig af. Særligt når man selv har opsøgt selvsamme nabo.

    Jeg siger ikke det er ok, at manden reagerer som han gør -blot at man ikke rigtig kan gøre så meget ved det, udover at tænke at han da er en klaphat.

    Og at begynde at smide ting over hegnet vil jeg dælme ikke anbefale... det kunne endne med at man selv pludselig var den der fik alle bøde og evt straffe


  • #10   19. jul 2008 ja det håber jeg da han ville vide -- ellers måtte jeg jo ligge en seddel ved *GG*

  • #12   19. jul 2008 det vil sige at når hun selv har " opsøgt " volden skal hun bare finde sig i den ????

  • #14   19. jul 2008 Tak alle sammen!

    Det er ikke første gang han har markeret sig verbalt... da vi lige havde overtaget huset, og havde boet her i en uge, fik vi også afvide gennem hækken til en anden nabo vi snakkede med, at kom vores katte ind til ham, så ville han slå dem ihjel. Derfor tror jeg faktisk også, at han allerede har slået vores kanin ihjel.

    Og så han har engang været her og svinet min mand til, da vores havebassing skulle tømmes, og der var løbet vand ind til ham (vi var lige flytte ind samme sommer, og havde ikke tænkt over at han boede lavere end os).

    Jeg ville faktisk gerne ringe til politiet, mest fordi, at det så bliver registreret hvis der skulle ske noget mere alvorligt, så de tror på os.


  • #15   19. jul 2008 det tror jeg nu ikke de gør

  • #18   19. jul 2008 Ihh... godt nyt!

    Vores lille Ninus er fundet! Han var hoppet ind igennem vores kattelem og lå og hyggede sig under min søns seng :o)

    PYHA hvor er vi alle lettet!

    Ikke at det undskylder naboen i at ville slå ham ihjel hvis han så ham igen.

    Nu er han sat i bur! Men det var jo ikke meningen, men selvom han ikke var kommet ud fra grunden, så tør vi jo dårligt vove at lukke ham løs i haven igem, for vi ved jo ikke om han igen angang finder på at komme ud, før han vitterligt er kommen ud (hvis han skulle finde på det). Øv hvor surt! Synd når den anden godt kan løbe frit i haven.

    Som jeg sagde til naboen.... det er da helt ok, at han ikke vil have kaninen i haven, men netop derfor kom vi jo også og undskyldte og ledte efter ham.

    Han må virkelig fejle noget den mand... i hovedet altså!


  • #19   19. jul 2008 du skal bare ringe til dem så får i lige en snak sammen og finder ud af hvad i helt nøjagtigt gør sammen ,,,,

  • #20   19. jul 2008 jeg ville da helt klart melde ham for overgreb... sådan en idoit skal da ikke slippe!!!! håber du er ok

  • #22   19. jul 2008 Sofus mor:

    Har du fået mærker efter han tog hårdt fat i dig???

    Hvis du har kan du melde det til politiet som en voldsepisode.... Men de er kun interreseret hvis man har tydelige mærker i form af røde mærker der går hen til at blive blå mærker.... Og hvis han tideligere har truet jer verbalt, så mener jeg de nok vil gøre noget ved det, men er ikke helt 1oo på de gør.... Det er det der betegnes som en nabostrid, som nok desværre vil blive ved med det indtil en af jer flytter, desværre. Men mit råd er ring til politiet helst i dag og ikke imorgen, og forklar dem hvad og hvordan du har oplevet denne sag.... For det kan I ikke være tjent med....

    Håber på det bedste..... smiley

    Mvh Grete


  • #23   19. jul 2008 Tro mig, vi har undgået ham, så godt vi kan, i det år vi har boet her.

    Jeg ringer ikke til politiet, som mange siger, de gør nok ikek en skid alligevel, og nu er det også lige meget - ingen skade sket, udover chokket!

    Det værste er nu, at vi ikke tør lukke kaninen ud igen, og synes det er synd han skal sidde i bur, når han er vant til at løbe frit i haven. Men hellere det, end at han bliver slået ihjel af naboen, men hvor er det helt forrykt, at man skal gå og frygte sådan noget!


  • #25   19. jul 2008 Jeg er ok... er lidt øm et sted på underarmen, men ikke noget alvorligt, giver nok et blåtmærke, men jeg orker bare ikke gøre noget ved det, gider ikke blive til grin ved politiet. Og er der mærker, så skal skadestuen vel dokumentere det, og så skal jeg forstyrre dem, det mener jeg ikke jeg kan være bekendt over så lidt, det er trods alt folk der vitterligt har brug for dem.

  • #26   19. jul 2008 andrea P... jo, det kan jeg måske nok, men vi er jo blevet helt vildt bange for at tænk nu hvis.... og de så skulle slippe ud.

    For en tid har vi sat dem begge i bur nu, vi tør ikke andet, så så må vi se hvad tiden viser.


  • #28   19. jul 2008 ja ring da til politiet. spørg dem evt om du selv kan tage billeder af armen som bevis...
    Men sådanne ting tages altså alvorligt... Så du må endelig ikke lade ham slippe


  • #29   19. jul 2008 Vidner er der jo, eftersom ungerne stod lige uden for udstuen. Jeg havde lyst til at melde ham lige da det var sket, men nu tænker jeg bare, at det er bedre, at de bruger deres tid på noget vigtigere. Jeg skulel bare lige lade det røde hår falde lidt til ro.

  • #32   19. jul 2008 Hold fest en psyko!!

    Jeg havde ringet til politiet og bedt dem om råd - det er trods alt det de er der for!


  • #33   19. jul 2008 andrea - sikekn an nabo du der ´har dig... det må jo mindst være et monster af en hund du har dig (ifølge din nabo).

    Ja, så er det nu noget nemmere her, og bare sætte kaninerne i bur, det kan man jo ikke så godt med en hund. Men ja, nu er det jo også med at være sikre på, at hund og katte bliver inden for hegnet. gad vide hvad han gør med alle de andre katte der er frit rund omkring?


  • #35   19. jul 2008 Nogle folk er sku bare mærkelige, og smalsynede, og det kan vi nok alle være til tidet, men ligfrem at true folk på den måde... latterligt!


    Jeg har bare valgt at sige nu, at det er ham der har det største problem, for ham må da virkelig have det svært. Det samme med din nabo!


  • #37   20. jul 2008 Jo, det har han... stakkels dreng!

Kommentér på:
Nærmest fysisk overfaldet af nabo :oO

Annonce