4. maj 2007 Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 10
HEST - hvor meget tror i viggo er værd HEST - hvor meget tror i viggo er værd
Ja nu er der jo så mange som har oprettet sådan noget her, og så ville jeg da lige prøve med lille bitte viktor.
Han er en Vallak på 6 år. Han er 85 cm og han knytter sig meget til sin ejer! er 100% tilredet og gør alt for at gøre rytteren glad! Han er igang med at blive tilkørt og det går jo simpelthen kun fremad. Han siger intet til nye og fremmede heste, og han siger intet til at man kravler og røre ham over alt. Hans springteknink er ikke 100% udnyttet endnu da jeg ikke tør springe på ham fordi han er så lille, men når man løber med ham springer han sin egen højde perfekt og uden problemer. Han er god i dressuren og kan gå spanske skridt i skridt og lidt i traven. han går selv direkte ned med hovedet når man rider, og han elsker vand. Når vi er på stranden er der jo intet bedre end en god og dejlig jordetur ude i vandkanten. Han er ren miniature, jeg har set begge forældre, men de har ikke stamtavle. han er en rigtig sød lille nussefyr og han gør alt for at gøre sin rytter glad og tilfreds. Fra jorden af kan han stejle på komando og så rigtig farlig ud hvis man siger: "Farlig hest!" så stejler han med ørene tilbage og ser rigtig farlig ud :O) og det er ikke fordi han er sur eller noget, men det har han lært at når man siger sådan skal han se sådan ud..
Han er nok den reneste hest i hovedet. han har ingen onde tanker eller noget ondskab i sig. han er nok den eneste hest jeg har set som gerne deler ud med sin mad. han deler gerne med både rytteren og andre heste. Han elsker en god jordetur på marken med andre "deltagere" og han vinder for det meste, når jeg giver ham løse tøjler. han kan virkelig løbe stærk, og derfor vil jeg gerne have vogn bag på ham så jeg kan køre med ham når jeg bliver alt for stor til ham. Han har været med inden for mange gange og han bliver simpelthen behandlet som en konge. Han er en rød hest med hvid/palomino man. Han ligner lidt en tennessewalker med sin farve, han ligner i hvertfald lidt "i'm gold and dangerous" i farven. hans man skal dog bare fortyndes.
der er ikke én ting han ikke har prøvet. han er blevet pakket ind i en kæmpemessig præssening, hvor det blæste og den fløj af ham, og det sagde han ingen ting til. Han er blevet spulet over alt på sin krop uden han sagde noget. Han bliver nogle gange brugt som "undervisningshest" for nogle af de små på gården, som nyder at de kan ride på ham. De elsker at ride ham og hver gang man spørger: "hvem vil i ride på idag?" siger alle i kor: "VIKTOOOOR!!" :O)
Han er meget populær nede i byen også. når man kommer forbi nogle siger alle: "Hey der er jo den lille pony med de små ben :D" alle lesker ham simpelthen. og han får sku mange ting og sager når han er ude, fordi alle bare VIL snakke med ham
- hvad tror i at han er værd, selvom han er så lille?
LINKS
1:
(link fjernet)
2:
(link fjernet)
3:
(link fjernet)
4:
(link fjernet)
5:
(link fjernet)
6:
(link fjernet)
7:
(link fjernet)
8:
(link fjernet)
07-2008%2014:16:14
9:
http://www.hestegalleri.dk/uploads_mar/436669.jpg?13-07-2008%2014:16:14
10:
(link fjernet)
-gider ikke noget med nogle dumme kommentare!!! >:-[
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 133
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 10
de springer faktisk også på ham. Melanie som springer mest på ham har sprunget 75 cm på ham, (hun er 6 år gammel og meget lille) han er styrbar i ALLE gangarter og over alt.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Jeg tror han er meget mere værd for dig end hvad man kan sælge ham til..
Umiddelbart 3.000-5.000 kr
Problemet er hans ringe størrelse... Og at han ikke har stamtavle
Havde han været 145 cm. eller haft stamtavle så havde prisen været en helt anden.
Det skulle lige være hvis han kunne sælges til cirkus eller lignende.. Måske de vil give lidt mere for ham ?
Jeg må så også lige tilføje at det er 10 år siden jeg havde noget med heste at gøre, så det er muligt at hestepriserne har ændret sig
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 10
han er 100% trafiksikker og han siger intet til kæmpemaskiner som larmer
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 11.050
Hvorfor er det normalt at man sælger sine heste..?.....men hvis det er ens hund.... så er det IKKE ok.... ...... har man ikke de samme følelser for en hest, som man har for en hund... ?... :O)
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 329
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 329
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.757
Moster Lagkage . - Der findes 2 slags miniature..
Den alm, som ligner en lille hest
og så Miniature Shetlands Pony som ligner en shetlandspony bare mindre ;), en miniature shetlandspony må max være 86 cm, mens en alm. max må være 107
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 116 Svar: 931
De er ikke voldsom god kurs lige pt... men sød er han.
Kig evt for at samligne priser på hestenettet.dk og dba.dk
God salg
Mette
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 477
Men omkr. 6000
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 11.050
Jeg har bare tænkt på det før , når jeg har set det..........( altså at det må være svært at sælge sin hest , man har haft i flere år....:O)
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 3 Svar: 42
og venlig sindet,,
har selv haft stor hest. så vil mene du kan få
mellem 5000,-..8000,- for ham.
jan 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 229
*NITTIB*
1) børn/unge under 16 der har pony(hest på max 147 cm) sælger dem tit fordi at når man fylder 16 er man ikke ponyrytter mere så hvis man vil ride stævner så skal det være på hest hvis man er over 16 år.
2) mange sælger også sin hest fordi at alle heste er jo ikke lige gode til alt og hvis rytteren helst vil satse på springning så kan man ikke bruge en hest der er go til dressur og hvis man alligevel presser hesten til at springe når den ikke er god eller det ikke har dens interesse så kan man risikere at ødelægge hestens psyke.
det er nogle af de mest almindelige grunde som jeg kender til at man sælger sin hest.
jeg måtte desværre sælge min pga. en skade og det er 4 år siden og jeg må ikke ride endnu og det havde jo været synd for min hest hvis den bare skulle gå rundt og kun blive klappet på i ny og næ, så jeg følte at det bedste for ham var at blive solgt, selvom det var en stor sorg at sælge ham.
når man rider og har sin egen hest så får man opbygget et helt specielt forhold for i hestenes verden skal der være en leder og ved at vi rider på dem soigere dem fodre dem osv. gør at vi bliver deres leder.
håber det er forståligt det jeg har skrevet
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 627
HEST - hvor meget tror i viggo er værd