Hjem fra dyrlægen Hjem fra dyrlægen
Ja vi er kommet hjem i god behold. (os begge *SS*)
Murphy blev afleveret hos dyrlægen kl 9 i morges for at blive kastreret samt røgten af sine hofter for at få et overblik over, hvordan de ser ud idag
(han er 9 måneder)
Dyrlægen ringede så tilbage da han vågnede for, at aftale en tid til at hente ham samt bedømme hans hofter.
Jeg bor kun 7 min derfra så jeg tog fluks afsted, og kunne høre Murphy begyndte at pive da jeg kom (den gik lige i hjertet)
Han kom sig rigtig hurtig oven på narkosen, og var faktisk frisk nok til at gå hjem selv.
Hans hofter var dog ikke blandt de flotteste og hun mente, at hvis DKK skulle bedømme dem ville det nok svare til en C hofte
Det gode ved det er, at han kun er 9 måneder så på den måde er jeg glad for at få det oplyst nu så man er OBS på det.
Han hverken lider eller har smerter pga af hofterne men cykelture ville være en dum ide men noget kosttilskud ville være en rigtig god ide.
Han ligger i sofaen og er lidt groggy men han har fået lov at lege en uge med 3 hundevenner *SS*
Han vil gerne lege med en ikke kastreret hanhund, så de lige kan tage på damejagt inden lysten forsvinder.
Han vil os gerne lege med en kastreret hanhund så han kan lære af de erfarende.
Samt en tæve så han kan komme af med de sidste hormoner *GG*
Knus Didie
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Casy, det gør mig glad at høre det hele er gået så smertefrit også at han er så ung mht. hans hofter. Måske noget kan nå at blive en smule rette når han lægger muskler til - som du siger: nu ved du besked og kan tage dine forbehold derefter *S*
Knuser til jer begge fra Misja og mig :o)
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
-Så sagde jeg så om en muskelhund kunne det, Ej *GG* men jo med noget kostilskud til ledene og sin sunde fornuft for vi dem taget igen når han er fuldvoksen, for at se hvordan og hvorledes vi skal forholde os til dem.
Er spændt på at se om der dukker nogen forandringer op mht kastretionen udover sin lyst til de smukke damer *SS* Men håber og tror det ikke.
okt 2004
Ja det bliver spændende at høre om hans evt. forandringer, de kan jo komme over det næste ½ år eller så'en, mener jeg (?).
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Det var træls med hofterne, men set på den lyse side, så er det jo ikke værre end at han stadig kan fungere optimalt :o)
Må jeg, af ren nysgerrighed, spørge hvorfor du fik ham kastreret? Det er jeg på en eller anden mærkelig måde blevet meget interesseret i at høre når folk får deres hunde kastreret og sterelliseret *G*
okt 2004
apr 2005
Rikke: Selvfølgelig må du det *S*
Det var faktisk planlagt før jeg fik ham, men jeg kom så i tvivl da jeg havde haft ham i 5 måneder da jeg synes han fungerede så godt.
Han blev så kønsmoden og kunne så se på det hele at der ville blive for mange problemer med tæverne.
Grundlaget ligger nok, i at han bliver mere opmærksom på mig i stedet for tæverne, vi kan få mere ud at træningen, han hyler ikke derhjemme mmere hvis han har lugtede til an tæve i løb, plus det løse *SS*
Jeg lagde simpelt hen de gode og dårlige sider op mod hinanden og besluttet mig udfra det jeg følte var rigtig.
apr 2005
Selvfølgelig kan han lide alle hunde på nuværende tidspunk, hvalpe, tæver, stor og små bare de vil lege med ham.
Problemerne kommer oftes ført når han bliver små 2 år.
Karina: Hun gav mig navet Glucosamin som kan købes i matas og han skulle have en voksen menneske dosis.
Hjem fra dyrlægen