289 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Fair?? Fair??

Ja jeg har et lille problem som jeg lige ville hører om I kunne hjælpe med...

Jeg startede d 24 juni nyt job.
Jeg kan smadder godt lide det (plejehjem), men!
Jeg er nu efter ca 1,5 uges intro om dagen, gået over til aftenvagter. Jeg har haft 2 aftenvagters intro og så kommer problemet..

dem jeg så arbejder sammen med forventer simpelthen at jeg bare kan det hele allerede.
at jeg skal kunne ligge en beboer i seng efter kun at have set det en gang. At jeg skulle kunne ordne en beboer med gebis, når jeg aldrig har set hvordan der gøres...

mit spørgsmål er så: er det kun mig som føler at de skynder ret meget på mig eller??

jeg er hverken udlært eller har erfaring før dette job inden for plejesektoren...

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.
  • Rengøring 1.800 kr.
  • Bosch dishwasher not starting 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fair??
  • #2   7. jul 2008 Ej jeg synes altså også det er helt fair at du ikke kan dit job 100 % endnu.. Du er jo kun lige startet.

Hvad med beboerne.. Er de så dårlige at de ikke kan fortælle dig hvordan det plejer at blive gjort ?

• #3   7. jul 2008 Charlotte - du er nødt til at sige stop nu, for det ender med at de suger alt energien ud af dig, og det er ikke fordi de er dumme eller noget, men mange ting tages for givet, når man arbejder indenfor sundhedssektoren, og mange gange glemmer de, at de selv har været helt nye i faget..

Det er ikke kun dig der har det sådan, så du må pænt og roligt sige, at det ikke er fordi du ikke vil, men du er ikke sikker på hvordan du skal gøre tingene - noget i den stil.
    Jeg er sikker på, at de vil tage det positivt, hvis du formår at sige fra alerede nu.

• #6   7. jul 2008 jeg har sagt at var jeg i tvivl ville jeg spørge! og spørger du de andre kollegaer på afdelingen, roser de mig til skyerne, men nej nej jeg gør det åbenbart ikke godt nok=( så nu snakker jeg med lederen i morgen for allerede nu har jeg mest lyst til at blie flyttet!

Ja de beboer på den afdeling jeg er på er demente...
    Det er også lidt derfor jeg syntes det er vildt de forventer så meget allerede for det er ski ikk nemt når de er demente m.m.

• #7   7. jul 2008 jeg siger til dem at jeg gerne ville men jeg ved ikke hvordan det blir gjort, så får jeg bare en bemærkning på. der kommer jo et tidspunkt hvor du selv skal!

så tænker jeg bare jamen så VIS MIG DET DOG! og gerne mere end en gang og forvent jeg kan det!

jeg tømmer da stomipose selv allerede, hvilket jeg syntes er ret sejt=)
    ikke engang de uddannede hjælpere "bukker" den rigtigt, men det gør jeg...

• #8   7. jul 2008 Uhm, om det er fair skal jeg ikke kunne sige, men det er virkeligheden i hjemmeplejen...... 1 uge i intro, 2 hvis du er heldig, og så tæller du med som fuldt personale......... (hvordan tror du ellers rapportere kommer indén for)
    Tanken er måske at vil man det med at passe og pleje så har man lidt erfaring og ved lidt om at vaske og skifte bleer.........
    Du kan sikkert godt klage, men jeg tvivler meget stærkt på at der bliver gjort det store ved det.

• #9   8. jul 2008 det er nu fin tnok at jeg skal kunne det, men at de forventer jeg kan efter kun 3 vagter ka jeg altså ikke helt se logikken i... og hvis jeg siger at jeg ikke lige ved hvordan og hvorledes, så er det nærmest en fornærmelse af dem=( sådan opfatter jeg det i hvert fald...
    syntes de ser ned på en fordi man ikke er uddannet endnu..
    da jeg jo er på demens afsnit er det svært at vide alt om sygdommen uden uddannelsen, som jeg skal tage i jan.
    men det er åbenbat kun dem på det afsnit der er sådan for min veninde har kun været der 1 uge længere, men dem hun går sammen med er flinke nok til at hjælpe osv... og hun er på alm afdeling...

Kommentér på:
Fair??

Annonce