545 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hvad er et "hot spot" Hvad er et "hot spot"

Hejsa!!
Vi har været ved dr dyr idag... Og Ludvig har fået sig et "hot spot" i øret... men hvad er det egentlig?! Jeg er godt klar over at det er et åben sår... men hvad kommer det af osv... Var så ked af det fordi Ludvig var bedøvet at jeg slet ikke fik spurgt..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er et "hot spot"
  • #1   20. jun 2008 Hot spot er noget, fanden har skabt i vrede!!!!!!

(link fjernet)

Det er SÅ smertefuldt og det breder sig i løbet af få timer..

• #2   21. jun 2008 Puuh det lyder grimt!

• #3   21. jun 2008 Ludvigs har nu ikke bredt sig.. men det så da ikke pænt ud.. Han har fået antibiotika og nogle creme og er så blevet bundet ind på øret og rundt om halsen.. og fået skærm på.. STAKKELS Ludvig.. Vi skal så til dyrlæge igen på mandag og have tager forbindingen af.. og se om der er ved at komme sår på...

• #4   21. jun 2008 Hmm at læse ud fra den artikel.. er det noget der tager laaaang tid at komme over??!

• #5   21. jun 2008 Han undersøgte også Ludvig øre MEGET nøje (begge 2) men fandt kun lidt ørevoks... hi hi..Han sagde også at der ofte var stafylikokker i.. men det var der heller ikke ved Ludvig... Ludvig har gået 5 dage med det...Fordi jeg "bare" troede han havde revet sig på en gren..Det er først begyndt at se "grimt" ud igår aftes...og har så været ved dr. dyr idag..! Og skal igen mandag for at tage forbindingen af og tjekke... Han mente at sår dannelse sansynligvis var igang der...

• #6   21. jun 2008 Lyder som om vi har været heldige, når nu det skal være... For det lyder da som en ordentlig omgang for "bette" Samson..

• #7   21. jun 2008 Jeg er altså bare så glad for hg og de kloge brugere der er herinde.. Syntes lækkert lige at høre hvad det er... og om nogen der lige har været igennem det!

• #8   21. jun 2008 Puuh stakkels hund... Det var godt nok en slem omgang da!

• #9   21. jun 2008 Blev Samson indlagt for det?! Ludvig tog cirka 1 time ved dr. dyr... men måske er vi bare SUPER heldige at det ikke rigtig har nået at få fat eller noget..!

• #10   21. jun 2008 Hold kæft det ser vildt ud... Altså med mindre det stadig udvikler sig når hundene ER i behandling...Så tror jeg godt nok vi er ualmindelig heldige...!

• #11   21. jun 2008 Tante>> han barberede lidt lidt omkring stedet... men der er jo ikke så pokkers meget hår inde i ørerne.. Også blev det renset osv... men fra vi kom til vi gik var det cirka 1 time... Men jeg håber da kun på det bliver bedre nu... håber ikke det stadig udvikler sig når han er i behandling nu...For det er godt nok nogle grimme billeder... og dr dyr ved jo godt hvad han skal have i timen hi hi!

• #12   21. jun 2008 Hulk>> har Agnes også haft det?!

• #13   21. jun 2008 Gad vide om det smitter... (tænker på Sofus)??!

• #14   21. jun 2008 Hulk>> Det er Sofus også... Han er kun til sit årlige tjek... også var der lige dengang han havde trådt på noget, som havde skåret ham i poten.. men ellers har han INTET fejlet!

• #15   21. jun 2008 God bedring til Sofus...
    Du skal ikke tage dig af Hulk - han er en virus i sig selv :o)))

• #16   21. jun 2008 Karin>>> Hmmm god bedring til Sofus...????! Prøv at læs... HÅBER du mener Ludvig... Sofus fejler INTET!

• #17   21. jun 2008 Michael>> hi hi... undskyld.. men der er ikke meget trådløs internet over Ludvigs øre... hi hi!

• #18   21. jun 2008 Nej det burde ikke smitte, da det er hudbetændelse og ofte kommer indenfra..

God bedring til Ludvig

• #19   21. jun 2008 Tak Jeanette!!

• #20   21. jun 2008 Rita:

Du er ufattelig heldig at han ikke er værre tilredt, når han har gået med det i 5 dage. Det kan få mig til at undre mig LIDT over om det reelt ER hot spot. Mine goldens havde ofte hot spot og det udviklede sig som bål og brand i løbet af få timer. Den en af hundene fik det i hele den ene ½del af hovedet i løbet af 3 timer. Så meget at det var i narkose og barbering af hele området. Når ens hund(e) har haft det nogle gange, kan man ofte lugte det, før man kan se det og så er det bare igang med at undersøge hnden og finde ud af, hvor det sidder. Når jeg har fundet stedet, klipper jeg ALT håret væk i et ret stort område og har fået noget liniment hos dyrlægen, som klarer resten, hvis jeg når at fange det i tide. Men LUGTEN giver ofte et fingerpeg:-))

• #21   23. jun 2008 Mette>> har lige opdaget at der nok også er kommet noget bag hans øre... men det var der IKKE i fredags, hvor vi startede behandlingen.... Hmm troede når han var i behandling med piller/sprøjter/creme så udviklede det sig ikke yderligere...
    Hmm dr. dyr sagde ihvertfald at det var et hot spot... Jeg ved det jo ikke, men går da ud fra han ved hvad han taler om...Er dog lidt sur/skuffet over at det udvikler sig når han ER i behandling...!

Kommentér på:
Hvad er et "hot spot"

Annonce