Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  et sidste spørgsmål
  • #1   17. jun 2008 hjørnetænder fortænder bruges til at flå skindet af byttet det er de "skarpe spidse tænder i munden" det er i hvertfald det jeg har læst mig frem til.

• #2   17. jun 2008 Skind kød, kindtønder er jo til at tykke/knuse med

• #3   17. jun 2008 kan se vores bruger fortænder til at tage skinnet af et ben,og kindtænderne bruger vores til at bide det i stykker om det er hvad ulven gør ved jeg ikke hihi men det er hvad vores gør smiley

• #4   18. jun 2008 en hunds kindtænder er jo ikke som vores - de er også takkede.

Forstår hvis hjørnetænderne bruges til at flå og flænse med, men fortænderne ser ikke umiddelbart ud til at kunne flå og flænse...:-)

• #5   18. jun 2008 fortænderne mellem hjørne tænderne i over og under mund bruges til at nippe kød rester på ben, samt til pleje og rensning af pels og hud.

• #6   18. jun 2008 fortænderne bruger vores meget til at tage fx. fat i fedtet på et ben og lige så stille få det løsnet..

• #7   18. jun 2008 hehe det kan de nu godt når vores ligger og gumler i bolde er det fortænderne, og de funktere jo "offeret" med hjørnetænderne så de kan få fat mes fortænderne, ved godt hjørnetænderne er takkede, men de kan jo ikke tage fat med dem eks hvis vi nu siger der var en harre de skulle åbne op griner.det er mest hvis de har fået en ende kød fri så kommer det ind til kindtænderne så de kan trække til.

Faktisk minder hundens gebis meget om løver og tigere og det er samme brug de gør af tænderne, da de jo oprindelig er rovdyr.

• #8   18. jun 2008 Hjørne tænderne bruges offtest til at holde fast med...
    "Fortænderne til at flå skind og andet af med og kindtænderne fungerer som sakse til at bider kødet i sluge bar stykker..

• #9   18. jun 2008 Pernille lige præsist, hjørnetænder er til at få huld med og holde fast med smiley

• #10   18. jun 2008 Søren:

Kunne lige se mig selv til eksamen i morgen sige; Ja... Hunde bruger deres fortænder til at gumle i bolde med:-) (forstår godt det andet du skriver - forestillede mig bare lige tanken om at sige det:-)

Nej, men de bliver så nok brugt til at hive småstykker af byttedyret....

• #11   18. jun 2008 GOdt så.....

Men tror alligevel at jeg nævner at min egen hund også primært bruger sine fortænder til at gumle i bolde:-)

• #12   18. jun 2008 For- og hjørnetænder bruges til at gribe byttet med. De lange hjørnetænder dræber byttet og bruges sammen med kindtænderne til at flå store stykke af, samt tygge. Kindtænderne tygger og knuser kød og knoglestykker. Fortænderne kan bide tæt ind til knoglerne og få det tætsiddende kød med, f.eks. på et godt kødben, bide græs, og bruges også til at rengøre mellem trædepuder, på kroppen under tyk uld osv.

• #13   18. jun 2008 Det ka ski da ikke passe at jeg skal svare på alle DE SIDSTE! inden jeg går i seng men så'n er det vist ;-?
    Go nat og go'morgen alle her på HG ;-))

• #14   18. jun 2008 Takker for alle svarene...

og SAGDE til eksamen at min hund primært brugte fortænderne til at gumle i bolde:-) - sagde dog også en masse andet - som var mere fornuftigt!

Fik en 12´er, så tak for hjælpen alle!!

Kommentér på:
et sidste spørgsmål

Annonce