1.224 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 65 Svar

Åhh så flot.. PIt.. Åhh så flot.. PIt..

Kan ved gud ikke forstå, at folk de savler herinde når en Pit viser sig på skærmen... ISÆR forstår jeg ikke Amstaff ejerne der med glæde hilser folk velkommen med denne hund..
Det er jo den der skaber debat så mange gange herinde.. Den der laver vrøvl i avlen, den der giver Amstaffen det dårlige ry eller hvad??
Der er nu igen en der har oprettet sin ene hund, men billeder sammen med deres anden hund viser tydeligt en Red nose.. Og folk kommer selvfølig lige med en lille sidegevinst.. Dejlig hund også nr. 2... Ja en Pit er da en pæn hund, den har da et dejligt bredt hoved og til dels flotte farve/r, men så holder vi vist der.. Der er vel en grund til, de er forbudt i landet og andre lande for den sags skyld. eller hvad???
Lad mig høre??

Kilde: Dyrenes Beskyttelse
Redder reveunge i net
Redder reveunge i net
Slå lyden til
00:00
/
02:11
LIVE

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Disposal of a komfur 500 kr.
  • Port i sikringsboks i stykker 1.550 kr.
  • Samling af IKEA seng 500 kr.
  • Opsætning tv 900 kr.
  • Samling af 5 Ikea reol elementer i BILLY serien. 1.600 kr.
  • Kan ikke åbne Asko opvaskemaskine 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åhh så flot.. PIt..
  • #1   16. jun 2008 Vi er HELT enige........Og så spørger jeg lige af ren nysgerrighed: Hvordan kan amstaff have DKK tavle og være kuperet??

• #2   16. jun 2008 Synes nu heller ikke det er vidre smart at have billeder af sin anden hund (som er ulovlig) med i den oprettede profil.

Men er det kun mig der stusser over hvor tynd den mørke ser ud??? eller den skal måske være så tynd??? Kender jo ikke noget til racen...

• #3   16. jun 2008 Mette H; mener at man kan tage dem til tyskland og få det gjort inden de får DKK bogen..

• #4   16. jun 2008 Mette H
    Nu du siger det... er der da noget som lugter lidt over det der... Hmmm

• #5   16. jun 2008 Christina:

Ikke INDEN de bliver registreret i DKK, håber jeg da......MENER nu også at det er ulovligt i Tyskland??

• #6   16. jun 2008 Gir dig så evigt ret.

Mette H: Det undrer også mig, men ved ikke om den har kunnet blive overført til DKK, hvis den er født i udlandet med FCI stambog?

• #7   16. jun 2008 Mette, den kan jo sagtens være importeret kuperet og derefter overført til DKK..

• #8   16. jun 2008 næææ giver jer ret.... sidder også og tænker mit..

• #9   16. jun 2008 Mie:

Jamen, kan man overføre en kuperet hund til DKK??

• #10   16. jun 2008 Ja, så længe den har FCI-tavle og er importeret fra et land hvor det er lovligt at få udført.

Kuperingen er jo stadig lovlig der, og man kan også sagtens udstille og avle på en kuperet amstaff herhjemme..

• #11   16. jun 2008 JEG forstår så bare ikke hvorfor man ikke kan blande sig udenom hvilke hunde andre folk har....
    Siger Lise, som er imod raceforbud!

Så længe disse mennesker ved hvad de har med at gøre, ser jeg intet forkert....
    Men jeg passer nok desværre heller ikke rigtigt ind i dette land længere...

• #12   16. jun 2008 Jeg mener da at f.eks Xenia's hunde er overført fra FCI til DKK .. Men hold kæft nogle lorte retards ... smiley

• #13   16. jun 2008 Mette H; hvis du har været til hundeudstilling, kan man se at samtlige amstaff er ørekuperet, underligt at det er ok..!!

• #14   16. jun 2008 Mette H: Det er jeg ikke sikker på, men man kan jo godt udstille en kuperet hund, hvis den har fået det foretaget som hvalp i et land hvor kupering er tilladt. Sådan har jeg i hvert fald forstået det.

• #15   16. jun 2008 BAD COMPANY ™
    Åbenbart ikke, hvis du mener det er iorden at have en ulovlig hund i danmark og blive ved med at avle på dem og indfør dem til landet... Nok 1 af de mange grunde til folk kommer op af stolene når emnet pit kommer på banen.

• #16   16. jun 2008 og rednosen ligner en tæve -- så de avler sikkert os på dem .. :S

• #17   16. jun 2008 Christina:

Åh ja, jeg har udstillet i mange år, men holder mine hunde og mig selv langt væk fra terrierringene, så jeg har ikke set amstaffer andet end når vi har mødt dem på turen frem og tilbage til bilen:-)))

• #18   16. jun 2008 der står også at det er en tæve mener jeg

• #19   16. jun 2008 1) har aldri mødt en sindsyg pittbull...
    2) blander mig ik andres sager på den måde!
    3) den ku jo evt være så gammel at den vr her da forbuddet mod hunden kom?
    4) har selv en staff tøs men gider ik bruge hele mit liv på at fortælle andre hva de må og ik må, for reelt hvor mange laver om på det?
    og det er ik kun med hundesituationene men alt ulovligt?

stiller tit spørgsmålet til folk der har travlt med at dette er en ulovlig ting.... ja men har du aldrig i dit lav gjort et eller andet ulovligt? ved self godt der forskel men alligvel syns jeg man ska feje for egn dør inden man går amok på andre....

• #20   16. jun 2008 BAD:

Pitten er ulovlig.........Er det så også ok at folk kører spirituskørsel, bare de ikke sådanne LIGE kører andre folk ihjel?? Måske gør de det næste gang, men er det så først DER det er ulovligt?

• #21   16. jun 2008 Forstår ikke folk synes det er iorden at have pit i danmark, når det tydeligvis er ulovlig...

OG så må pitten den profil godt nok være gammel hvis det er fra den tid af.

• #22   16. jun 2008 mette > nej det ik ok, men lad personene om det .!!
    meld ham hvis det er det du føler for... det fair, men sir bare der ik ret mange der ik kan sige de aldrig har gjort noed ulovligt som var til farer for dem selv og andre! vel??

og ja hunden er da ulovlig men igen ville helt klart mene en spirituskører er til mere fare end denne hund!!

• #23   16. jun 2008 Mette

Jo, den er ulovlig og det er der rigtig mange ting der er....
    Jeg synes ikke man kan sammenligne de forskellige love, for selvfølgelig skal der være regler, men nogen regler er bare dummere end andre, efter min mening....

JEG har kun mødt søde, velopdragne pit´s, med gode ejere.

Vi er alle forskellige og har forskellige meninger om alt..... smiley

• #24   16. jun 2008 sagde intet om at denne hund var så gammel!!!! sagde bare at man nok sku sætte sig ind i hva man beskylder folk for! kender en der har en gammel pitt han fik lov a beholde da forbuddet kom! det fair, men nej self er hunden ulovlig og derfor ska den ik være i dk.

• #25   16. jun 2008 Forbuddet mod pitbulls blev vedtaget 5/6-91........Så det må GODT nok være nogle gamle hunde her er i landet....

• #26   16. jun 2008 bad comperny> lige akurat!

• #27   16. jun 2008 Jeg syns folk har travlt her inde ærlig talt....
    En amstaff kan vel godt ha rød næse uden det behøver at være en pitt, men aner det ikke ,men vil kun mene det, at det kommer an på pelsens farve...
    Og man kan godt ha kuperet hunde i dkk, hvis de kommer fra et land, hvor der er lovlig at kupere, og den har tavle som kan overføres i dkk... har selv undersøgt det, da jeg selv måske skal hente en Cane Carso fra polen, så det er der ikke noget fusk ved....

• #28   16. jun 2008 Louise J:

NEJ, jeg vil ikke lade personerne om det.......Jeg vil melde dem ligeså vel som jeg vil melde en pit bull ejer!! Det ER sq ikke for sjov skyld at de er forbudt, uanset om man er enig eller ej. Et forbud er et forbud!!!

• #29   16. jun 2008 Tina:

Nope.......Borte tog dem......De er slettet........

• #30   16. jun 2008 Der var rednose på de billeder, så det baskede .. føj for s.... .... Det er hjernedødt !

• #31   16. jun 2008 det må da være udhængning at skrive så tydeligt i en tråd hvem der bliver snakket om?

syntes nu heller ikke selv at det er okay, men mener bestemt heller ikke at det er okay at snakke om folk når de ikke har en chance for at forsvare sig.

• #32   16. jun 2008 Mamma M P
    Hun/de kan da bare komme ind i kampen og forsvar sig over for os.... Det er jo ikke lige frem en lukket debat..

• #33   16. jun 2008 jamen i alle andre emner ryger man da på frys hvis man hænger folk ud så tydeligt? men ik her? hmmm.

har aldrig sagt jeg syns det ok a have en ulovlig hund i dk... vil jeg li påpege men har sagt at jeg simpelthen sagtens kan finde vigtigere ting a bruge tid på.

• #34   16. jun 2008 iben> hehe neeej gør du nok ik... men var nu ik ment på dig men i al almhed

• #35   16. jun 2008 ja hvis de var klar over at der var blevet startet en debat om deres hunde kunne de deltage.. Jeg syntes sku det er lidt lavt at sidde og svine dem i sådan en tråd her.. Og endnu engang, jeg syntes ikke det er okay at de har den, mener bare de skal have chancen for at forklare sig.. Og syntes det er under alt kritik at der både kan blive linket til hunden samt tydelig gjort hvem der bliver snakket om uden at der kommer en ha og blander sig.. Havde det her galt alle mulige andre emner var man sku smidt i fryseren..

• #36   16. jun 2008 mamma> netop.... men måske fordi hunden er ulovlig så det ok?? tsk tsk (ik det med den ulovlig)

• #37   16. jun 2008 iben> her taler du vel ik om alle?? for jeg har da bestemt ik emma som potensforlænger!! (føler det ik som noed personligt) smiley men ja

• #38   17. jun 2008 det undrer mig, at denne tråd ikke bliver slettet og nogle ikke bliver frosset..!!!!

der er da udhængning så det batter... træls... :o(((

andre tråde blive slettet vupti, enormt hurtigt... hmmmm ... ja, man kan undre sig..

• #39   17. jun 2008 Skyd lortet - der er en grund til at de er ulovlige - og dem der synes de er flotte, skulle sgu gå en tur i synoptik!!!!!!!!!!!

• #40   17. jun 2008 Egentlig er det vel ikke udhængning før der er navn på ? Eller link ? Det havde jeg da snak med HA om på baboom igår ... Det er udhængning når der er navn på .... Og der var ellers landsdel og bydel på .. Så at racen blir nævnt i denne sag, kan jeg ikke se det farlige i ...

• #41   17. jun 2008 Mmm jeg synes ikk man kan være bekendt at snakke om folk og deres hunde på denne måde bag deres ryg.. Hvorfor skriver i ikk til ejeren af hundene selv i stedet for at sidde her og snakke om a "lortet skal skydes", og at de helt sikkert avler og blablabla..

ja self er en pit ulovlig i dk og den burde ikk ku forefindes i landet, men nu ér de ´her nu engang.. så i stedet for at bagtale folk så gå direkte til dem i stedet.. det burde i ha nosser nok til..

min mening:)

• #42   17. jun 2008 Iben ... Aaaah så jeg med .... :o) Slemme dig .. GG ....

• #43   17. jun 2008 skyd lortet?? ahhhhh ej altså nu går det jo hen og blir totalt underligt det her, ja igen igen den ulovlig og sku som sagt ik ku forefindes i vort land, men det gør den... min personlige mening til denne und er kun god da jeg aldrig har oplevet det onde folk snakker om, men går da ik rundt og sir til andre folk med en race jeg ik kan lide skyd dog jeres hund!! come on..

• #44   17. jun 2008 I see:

Jow jow, DET kan sagtens lade sig gøre at blive frosset i en tråd UDEN at linke eller noget. Bare at omtale en annonce, som man bliver stødt over. Tro mig, jeg har prøvet det:-)))

• #45   17. jun 2008 Iben:

Det gjorde de allerede i aftes:-)). Så de må have fået nys om denne tråd......Underligt at de ikke blander sig i tråden, så...

• #46   17. jun 2008 skyd hunden, fr den er selv skyld i den er som den er??nej hellere skyd ejeren!

• #47   17. jun 2008 iben> hmmm sender den til et land hvo den lovlig hos nogen folk der har forstand på denne hund eller... tjekker hundens mentalilitet osv for a se om hnden kan omplaceres...

• #48   17. jun 2008 tikkende bombe?? hmm af de pitts jeg kender ville jeg ik bruge det ord mod dem.... men igen hvis man aldrig har mødt hunden i andet end dårlige situationer så kan jeg godt følge dig... men igen hvam ed ejeren? ham der banker pitt hver dag ham der ik opdrager den osv...? det jo bla derfor hunden kan blive en tikende bombe! det kan alle hunde... fx har li været ude a gå med emma vi møder denne lab som altid stikker af fra sin ældre ejer en dame som aldrig sir undskyld når man aflevere hendes hund... den løber direkte mod emma imens den knurre jeg råber a den og stiller mig foran min hund... men jeg har min hund i snor!!!! jeg har styr på min hund! hvis emma bider denne aggresive lab tjaa ved du hva too bad!

• #49   17. jun 2008 Bang Bang ... Den skal dødes .... Dyret er ulovligt, end of story .... OG så skulle ejeren dælme også have en meget hård straf , fordi de er skyld i det !

• #50   17. jun 2008 Hold nu for fanden op med det fis med at andre hunderacer også er farlige.... JA alle hunde kan være farlige, men nogle har altså bare et væsentlig større potentiale end andre.............. Hunden er ulovlig og den skulle ikke være her og burde aflives.....

• #51   17. jun 2008 Det er så lamt, med folk blir ved med at sige, at alle hunde kan være lige så farlige .. Vågn dog op ... Og hvis man ikke kan se, at netop disse racer er altså liiige lidt farligere og nemmere blir aggressive, jamen så skal man sku ikke have disse racer .. Uuuh jeg kan blive så gal over den slags blåøjede hunderacer ... Åbn din øjne og se sandheden !

• #52   17. jun 2008 Blåøjede hundeejere..: Ikke racer ... !

• #53   17. jun 2008 Åh, jeg har ventet MEGET længe på, hvornår labben kom herind......Det gjorde den så nu.......*LOOOOOOL*

Louise J:

Kender du forskel på et angreb fra en lab og et angreb fra en pit??

• #54   17. jun 2008 Mette .. Ja det er temmelig typisk labben blir hevet ind i disse diskussioner efterhånden ... :o(

• #55   17. jun 2008 I see:

Jaaaaaaaaa, vores bidske labber, som angriber for at slå ihjel...........NOT..........*GGGGGGGG*

• #56   17. jun 2008 Mette ... Come on ... En labbe er da totalt livsfarlig hund der syyyygt gerne vil angribe og dræbe .... GG ...

• #57   17. jun 2008 I see:

Jaaaa.....Det har du HELT ret i..........Kan godt se fråden omkring munden på mine 2 dræberhunde herhjemme.........*GGGGGGGG*

• #58   17. jun 2008 Mette ... Har du lige fodret dem da ? GG ... Tror fakkertisk talt aldrig jeg har set en labbe med fråde om munden ..

• #59   17. jun 2008 I see:

Nope......Jeg sidder og spiser.......*GGGGG* De ligger pænt uden at tigge....Men snudeskaftet i hver deres lille sø af savl.....*GGGG*

Og nej, jeg har haft retrievere i 30 år og jeg har da set nogle mindre heldige eksemplarer rent adfærdsmæssigt og en enkelt, som jeg med det samme foreslog aflivet, men fråde om munden?? KUN når de er så summe at tro at tudser kan spiser.....*GGGGGGG*

• #60   17. jun 2008 Mette .. Pas nu på de ikke finder en hund at æde ... GG ....

• #61   17. jun 2008 Muuuuhaaaaaaaaaaaa....ige om lidt kommer der 5-6 labtæver herhjem og skal træne. Så mine hunde er sikret deres aftensmad idag......*GGGGGGGGG*

• #62   17. jun 2008 Mette .. Puuuuha ... Det er måske lige før i kan gemme lidt til imorgen også ? GG

• #63   17. jun 2008 Ja jeg kender så en lille dreng som blev fuldstendig skambidt af beste forældrene lab, så de bider os.. Og de måtte slå den oven i hovedet flere gange før den slap ham, men den røg også direkte til dr. dyr og mistet livet, og drengen måtte ligge i nakose flere timer for at blive lappet sammen... selv om den altid havde været den sødeste og mest blide hund..
    De er og bliver dyr og man kan aldirg stole på dem 100 % selv om alle jo vil se at deres hunde aldrig kunne finde på noget...

Men ja der er da racer som er lattere at tænde ind andre...

Og det var ikke ondt ment om labben bare et eks. på at alle hunde kan vende på en tallerken... Men heldigvis sker det ikke særlig ofte...

• #64   17. jun 2008 ja mette> min far og mors rotte blev faktisk næsten slået ihjel a en lab! så ja de kan sku os godt bide enormt kraftigt og meget!!
    hvor mange gange ska jeg fortælle folk jeg ik syns en pitt i dk er ok ?? hva er det i ik forstår? jeg blander mig ik i dem som har dem da jeg har mig selv og mit liv og fordi jeg selv syns at så længe den intet har gort ingen grund til jeg sku melde den.... ja pitt bider da helt klart mere til og ja den har en aggresion enig enig men det udelukker stadig ik at en lab fx os sagtens kan være skør i bolden!!

• #65   17. jun 2008 Selvfølgelig kan en lab være skør i bolden. Jeg har oplevet en golden, som til træning, bed sin ejer.....Da vi hev mandens ærme op for at lappe ham sammen, så vi at han havde adskellige ar på armene.....Det var ikke første gang, den havde bidt ham. Vores råd var at han kørte direkte til dyrlægen og fik den aflivet. Sådanne en goldenhan på 2 år er søreme ikke til at spøge med, ligeså lidt som labberne er. MEN, for der ER et MEN... Det skal SÅ meget mere til for at tænde en lab end der skal med en pit. Og hvis labben er bare LIDT ordentlig i hovedet, bider den IKKE for at alå ihjel, for det er den slet ikke avlet til. Heller ikke i tidernes morgen. En lab skal være så blød i munden at den kan hente en nyskudt/anskudt due eller anden fugl UDEN at du bagefter kan se det på fuglen. Så en lab BØR kun bide i forsvar, fordi den ikke har anden udvej og ellers er der, for MIG kun en vej. Og det er direkte til dyrlægen.... Har amstaffejere det på samme måde, eller accepterer man at den "markerer" og måske bider en enkelt gang?? JEG gør ikke i alle tilfælde!!

Kommentér på:
Åhh så flot.. PIt..

Annonce