Respektløs? Dumhed? Svigermor! {{forumTopicSubject}}
Hvad gør man når ens svigerforældre passer den ene hund og svigermor ikke følger ens anvisninger?
I lørdags skulle jeg til udstilling med Aramis, Aros skulle blive hjemme da de skal udstilles i samme klasse og der var ikke nogen der kunne udstille Aros og kæresten skulle arbejde. Normalt be'r jeg mine forældre passe dem når der er brug for det, fordi jeg ved at de holder sig til de "regler" jeg gi'r dem.
Men jeg tænkte at det var svigermors tur til at træde til og fortalte hende (for 1000. gang) at de gerne må lege med Aros og gå tur, men de skal ikke overdrive da han stresser over de mindste ting. Og at når han begynder at bllive "vild" skal han lægge sig og de skal holde sig fra ham!
De henter Aros kl 14 da min kæreste kører på arbejde og jeg er der ca. kl 18. Da jeg ser Aros er han fuldstændig vild, han løber rundt og kan slet ikke falde til ro. Svigermor bli'r ved med at sige at hun ikke kan forstå hvorfor han opfører sig så voldsomt og at det har han gjort hele dagen.
MEN....Så kommer sandheden - I løbet af de 4 timer har hun været ude og gå med ham 6 gange (hun er meget stolt af hundene, men på den forkerte måde og tror at de er de mest specielle hunde i verden og at folk aldrig har set dem før, så hun skal da lige ud og vise dem)! Og så har hun leget med ham i alle 4 timer.
Og så har han da også lige spist 4 is med chokolade overtræk! Er der nogen Aros ikke må få, så er det alt der indeholder bare en lille smule sukker fordi han opfører sig som et barn der har fået for meget slik og så er det at han løber på væggene.
Er det mig der er for dum at lade dem passe Aros? Aramis er ikke noget problem for han gider ikke lege hele tiden og spiser ikke noget som helst når jeg ikke er i nærheden.
Eller er det bare manglende respekt fra svigermors side? Tør vædde med at hvis hendes lille søn havde sagt det, så havde der ikke været problemer!
aug 2006
Følger: 46 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 305 Svar: 1.968
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 98 Svar: 1.002
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.601
Ligesom med børnebørn vil de gøre det så godt de kan - lad være med at blive sur på dem, de gør det ikke i ond mening.
- så må du bare lade være med at få hunden passet der.
JEg er sgu heller ikke altid tilfreds med måden det kører her når bedsterne sitter, men ejg brokker mig aldrig, er bare taknemlig for de gider bruge deres tid på vores unger og hunde.
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.135
Men der er vist ikke andet for end at blive ved med at sige det.. Og når du henter ham forklare at netop derfor skal hun ikke lege så meget med ham..
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 59
Kunne det ikke tænkes, at hun har fået gearet hunden op hurtigt, og derefter ikke var i stand til, at få den til at slappe af igen, så de mange gåture, is og leg blot var desperate forsøg på, at få hunden ned på jorden igen/beskæftiget - med skidt resultat?
Choko er også lidt af en DAMP-hund, som kan have svært ved, at falde ned på jorden efter (vild) leg, og jeg ser tit andres forsøg på, at få hende til at slappe af, have den stikmodsatte effekt.
feb 2007
Hun er meget glad for vores hunde og Aros er også rigtig glad for hende.
Det var rart lige at andre kunne vende den for mig, jeg så det kun på en måde, men nu kan jeg se den i lidt andre vinkler.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
Hvis du ikke kan leve med det, mår du finde en anden passer.
Man kan kalde det respektløst, men det tror jeg nu ikke det er. Når folk siger ja til at passe ens hund, må man acceptere, at ting bliver gjort anderledes eller finde en anden mulighed. Det er dem, der gør dig en tjeneste - ikke omvendt.
Når min er hos mine forældre eller mine svigerforældre, bliver der gjort ALT der ikke må blive gjort - fodre ved bordet, sover i sengen, sidde på sædet i bilen mv. Jeg er så bare så heldig, at Canis ikke tager uvanerne med hjem.
jan 2008
feb 2007
feb 2007
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 52 Svar: 384
ved at jeg aldrig ville lade svigermor passe Amy fordi vi slet ikke er enige om hvordan en hund skal ha det og hvordan den skal opdrages... men ved at hos min egen mor er der ingen problemer, jo at hun bliver så forkælet men det er også det eneste.. og det er ikke noget stort problem..
feb 2007
Jeg var mest i det røde telt med hegn udenom.
feb 2007
Jeg kommer med to groenendael der larmer, så jeg er ikke så svær at genkende ;o)
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.881
1.jeg ville give hende en håndfuld guffer og forklare hende, at den ikke må få andet overhovedet.
2. Jeg ville ikke bekymre mig så meget om, hvad de laver sammen, for hunden kan altså sagtens forstå, at nu er den hos din svigermor og følger hendes regler og nu er den hjemme og følger dine regler - hvis du ikke kan klare det med en hund, så får du godt nok store problemer, når der engang kommer børn også :-))
3. Man kan altså ikke bare bede, hverken sin mor eller svigermor om, at passe hunden og så samtigt forlange, at det bliver gjort på en helt bestemt måde, måske du hellere skulle lære, at være glad og taknemlig for, at de træder til og at de hygger sig når de er sammen - var det ikke være, hvis hunden bare fik en plads i gangen og så ellers bare kunne blive der til du kom igen ?
Jeg passer tit mine pigers hunde, de og jeg har et helt specielt forhold til hinanden, hundene ved godt at hos mig, må de gerne feks. få en guf ved bordet og derhjemme må de ikke - mine piger har ingen problemer med det og er bare glade for det forhold hundene har til mig og at de ikke er i tvivl om, at hundene er kanon glade for at komme her - det syntes mine piger altså, er vigtigere end en stak regler :-))))
aug 2005
Der er et ordsprog der siger, at det er bedsteforældrenes ret, at forkæle børnebørnene, og husk på, at vi alle forhåbentligt bliver bedsteforældre en dag - så rigtig dejligt ikke , hihi
jan 2008
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.317
ang at få passet hunde af svigerforældre, det har nok været misforstået godhed ............
aug 2005
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Og så ville jeg være ligeglad med at det var misforstået godhed... Kan ikke se at det er så svært at følge enkle instruktioner om ikke at stresse hunden !
Og hvis ikke at hun ligner en der nu har fattet alvoren i dine ord så ville jeg ikke lade min hund passe der mere !
( Undskyld hvis jeg lyder meget negativ.. Er nu ikke sur eller noget, bare min mening *G* )
Respektløs? Dumhed? Svigermor!