511 visninger
|
Oprettet:
bange for hunde hjælp :( {{forumTopicSubject}}
hej, er ny herinde så er ik helt på hva i taler om endnu og sådan noget. Kun gennem min søster. Måske syntes i det er et lidt undelig emnet fordi det jo er et hundegalleri. Men da jeg var lille blev jeg bidt af en hun og sidem der har jeg bar vært mega bange for hunde Jeg elsker ellers hunde og ville vild gerne sel ha en men hver gang jeg får taet mod til at rør forexempel en a min fars 3 hunde så bliver jeg bare vildt bange sel om jeg ikke vil
ved godt at det ik er sån en psygolog hp men
Er der ik nogen som har noen gode råd? eller har prøvet det sel?
fordi ville vilt godt ha en lille papillion,
med venli hilsen mig
mar 2008
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 809
jun 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
mar 2008
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 809
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Jeg stivnede totalt og kunne ikke trække vejret når jeg skulle passere en hund på fortovet. Hvis overhovedet muligt skiftede jeg fortov.
Jeg var ekstremt ked af dette fordi jeg hele mit liv havde været hundeelsker med en mærkelig form for hundetække ...
Jeg overvejede hypnose men inden jeg fik begyndt fik min bror hans 1. amstaff.
Og det var med bankende hjerte at jeg skulle møde hende 1. gang da hun var et lille års tid. Det endte med at jeg forelskede mig hovedkuls i hende og gennem kontakt med hende blev jeg igen lidt mere tryg ved hunde.
Jeg begyndte bevidst at træne det der kaldes adversionsterapi. Jeg skulle konfrontere min frygt og det hjalp rigtig rigtig godt.
Jeg vidste at denne frygt skulle bekæmpes inden jeg kunne opfylde min store drøm om at få hund igen ... Og først herefter fik jeg min tøs Kia :o)
For hendes skyld må jeg IKKE være bange eller vise unødig frygt da dette ville smitte af på hende ..
Jeg vil råde dig til lige så stille at begynde at omgåes venligsindede hunde igen og opbygge din tillid til disse. I hvert fald vil jeg ikke anbefale dig at skaffe dig en hund hvis du er utryg ved hunde da du kan ende med en utryg hund ...
Jeg synes at du skal snakke med din far om din frygt så han kan hjælpe dig til stille og roligt at lære at omgåes hans hunde (hvis de er venligsindede). Derefter kan han sikkert hjælpe dig med så småt at møde flere og flere hunde i alle størrelser og afskygninger til du bliver tryg ved hunde igen ...
Held og lykke :o)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
Når det så ikke gør dig nervøs mere kommer hunden lidt tættere på i dine tanker..................
Når du så i dine tanker kan klappe unden uden at blive bange, så begynd forfra med en rigtig hund.
Held og lykke med projektet
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 128 Svar: 395
jun 2008
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 128 Svar: 395
Lyt ikke til dem..Du er ikke tosset
Jeg har været bange for hunde i mange år, og nu er jeg bange for fugle
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
jun 2008
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 19 Emner: 179 Svar: 1.170
jeg er ikke alene med en fobi for fugle??? det er skrækkeligt med enhver form for skræk/fobi for noget!
har selv hele mit liv været bange for fugle og det er blevet så meget værre efter min kat slæbte en stær ind i min seng=(
jeg har pt kun låne hund til tider, men så snart jeg får min længe ønskede dværgpinscher og selv at distancen ikk er for stor er du velkommen til at komme og sige hej=)
jun 2008
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 19 Emner: 179 Svar: 1.170
jun 2008
okay hyggeligt
bange for hunde hjælp :(