{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
511 visninger | Oprettet:

Lourdes I
Lourdes I
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

bange for hunde hjælp :( {{forumTopicSubject}}

hej, er ny herinde så er ik helt på hva i taler om endnu og sådan noget. Kun gennem min søster. Måske syntes i det er et lidt undelig emnet fordi det jo er et hundegalleri. Men da jeg var lille blev jeg bidt af en hun og sidem der har jeg bar vært mega bange for hunde Jeg elsker ellers hunde og ville vild gerne sel ha en men hver gang jeg får taet mod til at rør forexempel en a min fars 3 hunde så bliver jeg bare vildt bange sel om jeg ikke vil
ved godt at det ik er sån en psygolog hp men
Er der ik nogen som har noen gode råd? eller har prøvet det sel?
fordi ville vilt godt ha en lille papillion, smiley
med venli hilsen mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bange for hunde hjælp :(
  • #1   5. jun 2008 Har ikke selv prøvet det.. Men det er vel noget med at komme ud og få nogle gode oplevelser med nogle rigtig dejlige og rolige hunde, så du kan komme over din angst, og finde ud af, at det jo er laaaangt fra alle hunde der er som den der bed dig.. For det ved du egentlig sikkert godt, det ligger vel bare i dig det med at blive bange, fordi du har været ude for en traumatisk oplevetse... Men vil tro at det bare gælder om at komme ud og få snakket med nogle rare hunde :o)

• Lourdes I
    Lourdes I Tilmeldt:
    jun 2008

#2   5. jun 2008 okay mange tak, mine fars hunde er ellers ogse rare men de er bare så store og samme race som bed mig smiley

• #3   5. jun 2008 Nåårh.. Ja så må du ud og finde nogle små hunde i første omgang smiley

• #4   5. jun 2008 Jeg var efter en grim oplevelse meget meget bange for hunde især store hunde.
    Jeg stivnede totalt og kunne ikke trække vejret når jeg skulle passere en hund på fortovet. Hvis overhovedet muligt skiftede jeg fortov.
    Jeg var ekstremt ked af dette fordi jeg hele mit liv havde været hundeelsker med en mærkelig form for hundetække ...
    Jeg overvejede hypnose men inden jeg fik begyndt fik min bror hans 1. amstaff.

Og det var med bankende hjerte at jeg skulle møde hende 1. gang da hun var et lille års tid. Det endte med at jeg forelskede mig hovedkuls i hende og gennem kontakt med hende blev jeg igen lidt mere tryg ved hunde.
    Jeg begyndte bevidst at træne det der kaldes adversionsterapi. Jeg skulle konfrontere min frygt og det hjalp rigtig rigtig godt.

Jeg vidste at denne frygt skulle bekæmpes inden jeg kunne opfylde min store drøm om at få hund igen ... Og først herefter fik jeg min tøs Kia :o)
    For hendes skyld må jeg IKKE være bange eller vise unødig frygt da dette ville smitte af på hende ..

Jeg vil råde dig til lige så stille at begynde at omgåes venligsindede hunde igen og opbygge din tillid til disse. I hvert fald vil jeg ikke anbefale dig at skaffe dig en hund hvis du er utryg ved hunde da du kan ende med en utryg hund ...

Jeg synes at du skal snakke med din far om din frygt så han kan hjælpe dig til stille og roligt at lære at omgåes hans hunde (hvis de er venligsindede). Derefter kan han sikkert hjælpe dig med så småt at møde flere og flere hunde i alle størrelser og afskygninger til du bliver tryg ved hunde igen ...

Held og lykke :o)

• #5   5. jun 2008 adversion = aversion

• #6   5. jun 2008 Du kan evt. begynde med at tænke på (visualisere) at se en hund på en afstand, der ikke gør dig alt for nervøs.
    Når det så ikke gør dig nervøs mere kommer hunden lidt tættere på i dine tanker..................
    Når du så i dine tanker kan klappe unden uden at blive bange, så begynd forfra med en rigtig hund.

Held og lykke med projektet smiley

• #7   5. jun 2008 Jeg har været bange for hunde indtil vi fik vores egen i familien for 4 år siden..Det jeg synes du skal gøre..Det er at hver gang du er hos din far, så kan han først holde sine hunde, så kan du bare ae dem forsigtigt på ryggen..Det skal du så gøre hver gang du er der..Det hjalp på mig, da jeg var bange for hunde. Det var så min kusines hund, som jeg besøgte. Men for hver gang jeg kom og klappede den, jo mere turde jeg gøre med den, og til sidst var jeg bare helt tryg ved den smiley

• Lourdes I
    Lourdes I Tilmeldt:
    jun 2008

#8   5. jun 2008 mange 1000 tak alle sammen! hvor er i søde og hjælpsomme. alle andre jeg har fortalt det til sir bare at jeg er tosset og underlig nemlig smiley

• #9   5. jun 2008 Lourdes :

Lyt ikke til dem..Du er ikke tosset smiley
    Jeg har været bange for hunde i mange år, og nu er jeg bange for fugle smiley

• #10   5. jun 2008 selvfølgelig er du ikke det - vi kan jo alle blive bange for nogen smiley

• Lourdes I
    Lourdes I Tilmeldt:
    jun 2008

#11   5. jun 2008 tak hvor er i søde

• #12   5. jun 2008 jubiii
    jeg er ikke alene med en fobi for fugle??? det er skrækkeligt med enhver form for skræk/fobi for noget!
    har selv hele mit liv været bange for fugle og det er blevet så meget værre efter min kat slæbte en stær ind i min seng=(
    jeg har pt kun låne hund til tider, men så snart jeg får min længe ønskede dværgpinscher og selv at distancen ikk er for stor er du velkommen til at komme og sige hej=)

• Lourdes I
    Lourdes I Tilmeldt:
    jun 2008

#13   5. jun 2008 ja bor hos min mor og hun overvejer at købe en lille hund når jeg har det bare en smule bedre med hunde, sådan så det hjælper på mig men samtidi må hvalpen jo ik bli nervøs

• #14   5. jun 2008 ellers kan du finde aj22, med mops coda herinde... hun siger velkommen hvis du vil snakke med coda=)

• Lourdes I
    Lourdes I Tilmeldt:
    jun 2008

#15   5. jun 2008 tony og charlotte

okay hyggeligt smiley

Kommentér på:
bange for hunde hjælp :(

Annonce