{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Hundegalleri VS. hestegalleri {{forumTopicSubject}}

Hmm - bliver lige nød til at komme med et surt opstød her - vær venlig at læse det hele, inden I svarer!

Jeg synes at det er fantastisk at nogle folk herinde, kan sidde og sige at hestegalleri er for useriøse småpiger, og derfor vil de hellere være her...

Jeg er SJÆLDENT herinde, ligenetop fordi at de "useriøse" småpiger, faktisk har tendens til at være "voksne" og fornuftige nok, til at tage en diskussion på fornuftigt niveau, hvorimod mange af folkene herinde på 20 og derover tér sig som en anden børnehaveflok, så snart de føler sig trådt over tæerne og nogle meninger ikke lige er ligesom deres. :o/

Jeg har en gruppe med avl af både blanding og race inde på HeG og herinde har jeg samme - og når jeg sammenligner folks reaktioner, så vil jeg kalde HuG for en børnehave, og HeG for voksne fornuftige mennesker!
Derinde kan folk snakke pænt, selvom man er samlet et sted, hvor man enten er for eller imod blanding, men herinde - kan folk snakke pænt, så snart det kommer til avl - næææh nej - "Jeg vil ikke støtte dit, og jeg vil ikke støtte dat" osv osv...

Jeg har selv en speciel hest fra USA, som der kun er 8 af i landet, med fuld stamtavle osv...
Herinde er jeg dog blevet kaldt useriøs og jeg skal komme efter dig, fordi jeg har en (ægte) karelsk bjørnehund uden tavle!

Synes det er plat!

Skulle bare lige gylpe en hårbolle - og tror næppe det er populært på et hundegalleri - men ja - den kriplede!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundegalleri VS. hestegalleri
  • #1   17. maj 2008 Jeg er så slet ikke enig. Jeg synes jeg ser langt mere userøse indlæg (og svar) på HeG end her.
    Mange af de indlæg som du nok mener er useriøse (tror jeg) er jo nok folk med en klar holdning til tavle/ikke tavle og så at få hvalpe.
    Det er jo ikke useriøst men oftest velbegrundede og saglige indlæg som så desværre bliver taget som om folk bare har ondt et vis sted...

Og så lige et spørgsmål: Hvad har det at du har en sjælden hest at gøre med at du har en hund uden tavle?

• #2   17. maj 2008 Hvis du mener at HuG er så skidt, hvorfor har du så oprettet denne gruppe og opretter tråde i gruppen, som du på forhånd må vide, kan give nogle "knubs" og sandheder, du ikke har lyst til at høre?? :-))

• #3   17. maj 2008 Ehm Mette.. det her er ikke en gruppe *S*

Men jeg er ikke på HeG, så har ikke noget at sammenligne med..

Dog har jeg heller ikke oplevet, det du åbenbart har.. Jeg synes her - for det meste - er hyggeligt at være..

• #4   17. maj 2008 Hvilken heste race er så sjælden i Danmark ?

• #5   17. maj 2008 Ejer af -hun har så vidt jeg husker en rigtig smuk Tennesee walking horse:o)

• #6   17. maj 2008 Jeanette:

Citat:
    Jeg har en gruppe med avl af både blanding og race inde på HeG og herinde har jeg samme
    Citat slut.

Det er DENNE gruppe jeg henviser til:-)))

• #7   17. maj 2008 Line -du glemte bid, at man har gjort sin rigtig gode springehest til kørehest (det er åbenbart ret forfærdeligt).
    Og så synes jeg generelt der er mange "se mig se mig" tråde. Og ja stedet bærer tydeligt præg af at mange derinde altså ikke er ret meget mere end 12 år -og det ikke kun pga en dårlig tone, men pga snakken generelt.

Jeg vil da 1000 gange hellere have et råd jeg kan bruge til noget, selvom det serveres i en måske skarp tone, end et råd der serveres i en "tøseglad" tone, men som ikke er ret meget værd.
    Synes der er et hav af mennesker på HeG som tror de ved alt og har livslang erfarring fordi de er 15 år har redet i 3 år.

• #8   17. maj 2008 Michael -jeg er faktisk på et debatforum hvor den slags ikke sker. Har været der i ca 4-5 mdr og har endnu ikke set et eneste tegn på det;o)

Folk siger deres ærlige mening, men alt foregår i en god tone.

• #9   17. maj 2008 Mette: ups.. sorry havde jeg ikke set..

• #10   17. maj 2008 Prosit!

• #11   17. maj 2008 <b>Mette H</b>
    For at kunne komme herind igen, og håbe på en god stemning i gruppen, hvilket jeg har i alle mine andre grupper på HG :o)

<b>¤ Ejer af verdens dejligste chièr ¤ </b>
    Tennessee Walking Horse

<b>Line * TEAM Schæferhund *</b>
    Giver dig ret, men synes folk er gode til at falde ned, og give ret ved eftertanke - gode til at lytte til andres meninger, uanset om egen mening er samme eller ej!

<b>Michelle *strid kælling *</b>
    Synes at folk er gode til at rette andre på en pæn måde, og ikke på en grov måde, som herinde ofte gives (hvad jeg har set)

<b>Michael H</b>
    Igen - på hestegalleri sker det mere sjældent end her :o)

• #12   17. maj 2008 Lykke:

Jeg er medlem af din gruppe og har lige siddet og kigget alle indlæggene igennem. Jeg kan ikke med min bedste vilje se, hvor der er noget som helst ballade eller hvad du vil kalde det?? Hvis det er meningen at alle skal være enige med alle (eller med dig) så kan jeg godt se problemet, men jeg synes at alt i den gruppe holdes i en fin tone...

• #13   17. maj 2008 Michael -pb er sendt til dig, så kan du jo selv tage et kig;o)

• #14   17. maj 2008 Mette

Tror at der hentydes til denne tråd

http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=213757

som er her i forum

• #15   17. maj 2008 Michael -jamen du er skam ikke tvunget derind. Ville bare vise at sådanne steder findes;o)

• #16   17. maj 2008 1.flot heste race
    2. tror måske at heste folk minder mere om hinanden end hundefolk.. at ride er en livsstil, hvor at have en hund er mindre krævende, derfor er folk inde på heg måske mere homogene end de er her inde??
    svært at forklare men håber i forstår

• #17   17. maj 2008 Charlotte:

Aha........Og den tråd fik mig vist lige til at melde mig ud igen. Også fordi det, af denne tråd, virker som om man ikke er velkommen til at kommentere alt hvad man mener er forkert. DET kan jeg ikke ha`:-))

• #18   17. maj 2008 Mette - tja - det var også det jeg valgte pga den tråd - så jeg forstår dig jo så godt

Nynne - jeg mener nu at det også er en livsstil - ihvertfald for mange herinde - at holde hund.
    Og at det skulle være mindre krævende end at holde hest - vil jeg nu altså ikke give dig ret i...

Jeg kan give mine heste en fridag - det kan jeg ikke med mine hunde - mine heste behøver mig ikke hver dag - det gør mine hunde..

• #19   17. maj 2008 michael h ja det er sikkert en livsstil for nogen.. men menner at der er flere forskelige typer der har hunde end der er der har heste,, det kræver alligevel 5 timer om dagen at passe en hest, hvor en hund ligesom mere er en del af familien.. og der er mange måpder at have hund på

• #20   17. maj 2008 Nynne -5 timer? Næppe. Ikke for mig i hvert fald. Jeg KAN bruge 5 timer på hesten, men det er ikke noget jeg behøver (antager lige at ikke alle har hesten hjemme, og derfor ikke nødvendigvis behøver selv fodre, lukke ind/ud osv HVER dag)

Jeg har haft hest siden jeg var 4. For mig er det at have hund ligeså meget en livsstil/hobby som det har været at have hest.

Forskellen i træningsmetoder, måden at omgåes hesten på, måden at opstalde den på osv er lige så stor blandt hestefolk som blandt hundefolk

• #21   18. maj 2008 Aarh.. 5 timer vil jeg nu også sige er lige i overkanten. Jeg har 4 heste, hvoraf 2 skal rides og jeg bruger maks et par timer..

Og jeg vil give Michelle helt ret. At have hund er i ligeså høj grad en livsstil for mig, som det er at have hund.

Desuden har jeg da oplevet en del Tennessee walking horses i DK. I hvert tilfælde flere end 8

• #22   18. maj 2008 Lykke H : om folk herinde på hg er mindre seriøse og /eller voksne i en diskuttin om hunde, avl og stamtavle i forhold til hestegalleri skal være mig usagt. Jeg er ikke på hestegalleriet, så jeg ved ikke hvad der skrives eller tollereres eller ej.

Har dog lagt mærke til at der er en del diskution her på hg., hvorvidt en hund bør have stamtavle eller ej. Diskutionerne kan variere fra lav til meget højt tonefald, men det skal der vel også være plads til. Nogle er for stamtavler andre er ikke, og der er jo i bund og grund plads til begge parter.

At Hg skulle være en børnehave pga. diskutioner om tavler og andet, står for din egen mening. Men.......synstes nu bare at man i sidste ende her på hg viser at der er plads til en sådan diskution, og at der er tid, plads samt tålmodighed til at høre den enkeltes forklaring om hvorfor osv. den pågældende har valgt med eller uden tavle. Tror ikke på at denene side er ude på at jorde den anden. Blot forsøger man at forklarre hvorfor man har valgt at vælge som man gjorde.

Er aldrig blevet dømt, fordi mine hunde er uden tavle. De mennekser som jeg har været i kontakt med her på Hg har været hjælpsomme og venlige uanset hvilke spørgsmål jeg har stillet. Selv ved lidt dumme spørgsmål har de hjulpet hvor de kunne, så....at kalde Hg for en børnehave er måske at skyde temmeligt lavt!!!!!

Kommentér på:
Hundegalleri VS. hestegalleri

Annonce