459 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hmmm Latterligt af folk! Internat Hmmm Latterligt af folk! Internat

Igår havde EB en artikel angående alle de dyr der sidder inde på internaterne og er ved, at få en ordentlig gang burkuller!
VUPTI!
Så er der fileme købere til alle dyrene..
Kunne de mennesker ikke have gået derind noget før.. Eller hvad er det der sker...
BT har gjort det samme.. og fandme om ikke, alle dyrene mere eller mindre havde nye ejere dagen efter!
Er alt dette en god ide??
Er det velovervejet fra de mennekers side??
Vi køre skisme ud og køber en halvvoksen Labrador imorgen.. Vi tænker ikke på : Hvad er grunden til hunden/katten er der?
Har de triste ting i bagagen, som gør , at hunden kræver mere end man egentlig regner med?
Er de skadet af, at sidde derinde og glo/gø og være stresset?
Har man taget højde for ferien banker på døren?
Kan man tåle kræet?
Har man tiden ?
Osv osv::.
Jeg ved godt, at internatet ikke bare aflevere hunden på stedet ( håber jeg ikke ihvertfald), men for filen da folkens!! Vi kan ikke redde hele verden!
og jeg tør da ikke tænke på hvornår de dyr lander derinde igen!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hmmm Latterligt af folk! Internat
  • #1   27. apr 2008 Nææ som jeg skrev tidligere idag i en tråd om samme emne, så gad jeg godt vide hvor mange der egenligt har gennemtænkt det at få et dyr indenfor døren, inden de på baggrund af en avisartikel kører ud og henter et dyr.

• #2   27. apr 2008 jeg ville ihvertifald overveje det med resten af familien og aftale noget med internattet

• #3   27. apr 2008 Man kan jo håbe det er nogen der har overvejet at få hund /kati et stykke tid og efter at have læst annoncen beslutter at hjælpe en hjemløs hund /kat

• #4   27. apr 2008 Og som jeg også skrev i den anden tråd, så tror jeg også der er foretaget en masse impulskøb. Bare i artiklen kunne man læse om en lille dreng, der fik sine forældre overtalt til at få kat..

Gad vide hvor mange af dem, der kommer tilbage til internaterne igen.

• #5   27. apr 2008 er det ikke internatets opgave at tjekke det?

• #6   27. apr 2008 Hvordan skal de tjekke det? hvis du mener om det er overvejet..

• #7   27. apr 2008 Når jeg skal have min egen hund vil jeg købe en hund fra et internat.
    FORDI:

Man har lidt mere at arbejde med.
    De hunde er billigere. (tror jeg)
    hjælpe dem med at få et godt liv
    men kan selføldig også godt finde på at købe hvalp fra opdrætter

• #8   27. apr 2008 Sorry.. Vidste ikke den havde været oppe!

• #9   27. apr 2008 jeg er ambivent på dette område, for ja det er da dejligt at hundene får nyt hjem, men som i siger, er det så blivende hjem??? er det gennemtænk???
    Men igen så er det da fint, at der kommer fokus på, at vi har hunde som sidder på internater. og at man skal tænke sig om, inden man anskaffer sig hund...

• #10   27. apr 2008 Camilla: det er en god tanke!, men husk på.. mange af hundene har nogle kedelige grunde til, at havne disse steder! Vi valgte, at købe hund fra en formidling for mange år siden, vu brugte næsten 2 år på at få hende "rettet op"

• #11   27. apr 2008 Jeg siger min mening - det kan ikke diskuteres for tit .. Jeg syntes det er forrykt , det at købe hund / kat , skal være noget velovervejet ... Når man får hund / kat , skal man da være hjemme med sit nye dyr i mindst en uge ( min mening ) det er da de færreste arbejdspladser der kan give en uges ferie fra den ene dag til den anden ...

• #12   27. apr 2008 Ja! Jeg synes skisme det er noget mærkligt noget!..

• #13   27. apr 2008 Det er vel for pokker ikke hundene der er noget galt med.

• #14   27. apr 2008 Det er der ikke sagt noget om: Man skal bare huske på.. Mange af hundene har nogle ting med i bagagen som kan være svære, at rette op på...
    Hundene bliver jo ikke ligefrem meget bedre af, at sidde i et bur og stresse...
    Foruden deres lufteture er de jo altså ikke i hænder på samme måde som andre "familiehunde"

• #15   27. apr 2008 Hej alle.

I er godt nok noget pessimistiske over for de mennesker der beslutter sig for at hjælpe et dyr som rent faktisk har brug for det. Foreksempel en halvvoksen labrador. Disse mennesker kunne godt have været gået ud og købt sog en fin lille hundehvalp men de vælger at hjælpe hvor der er brug for det. Pas nu på med ikke at skære alle over en kam. Jeg og min kæreste sp i sin tid bt´s forside og tænkte at nu er det nu. Vi havde overvejet at få hund længe og her kunne vi gøre en forskel. Der var selvfølgelig masser af ejere til alle de små pus på internatet så vi hentede i stedet vores lille hund hos nogle mennesker der aldrig skulle have lov til at holde dyr.

Den her tråd er noget fjendtlig over for folk som bare prøver at hjælpe. Det er bestemt ikke alle og nok heææer ikke engang halvdelen af de familier der vælger at fp en hund fra et intenat der ikke ved hvad de har med at gøre. Glæd jer i stedet over alle de små pus der rent faktisk får en ejer/ familie igen o kan leve godt resten af deres liv. :o) Det er da en skøn tanke.

Jeg nyder hver dag med min "brugte" hund :o)

Og jeg er en af dem der hjalp efter at have set bt´s forside.

• #16   27. apr 2008 Jeg er til dels enig med dig! MEN mange folk forbarmer sig også og tror de kan redde hele verden! Tænk på Bella f.eks som blev slæbt efter en bil.. Hvad nr. familie er hun i nu?? Åhhhh det var så rosenrødt i God aften DK og hvad 2 mrd efter er hun i en ny familie...?? nr 3 eller 4..
    Jeg har som sagt selv haft en hund fra internat en udsultet indespærret GD tæve på sølle 38 kg.. Vi havde hende i 6 år, men hold da fest vi kæmpede en brav kamp! Vi reddede hende ja! fordi vi var opsatte på det og ikke impulsivt forbarmede os.. vi tænkte virklig over hvad vi ville gå ind til...
    Mange af hundene har siddet på "dødsgangen " længe inde på internatet.. Og pludselig annoncere en avis og folk står i kø, hvor filen var de for 3-4 mrd siden...? Hvorfor sidder hundene derinde så længe?? hvor mange gange har de været på "prøve" i nyt hjem? og kommet retur..
    Mange af hundene har store alene hjemme problemer/seperationsangt.. Hvem filen trækker flere uger ud af kalenderen fra imorgen? Det er jo ikke hr og fru Olsen på 70 år, der melder sig på banen, derimod er det børnefamilier, der har travlt i deres hverdag!
    jeg ved (rettere håber) Der er nogle folk der har tænkt det grundigt igennem, men jeg tvivler! og derudfra synes jeg det er usmageligt!

Kommentér på:
Hmmm Latterligt af folk! Internat

Annonce