17. feb 2006 Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
Hmmm Latterligt af folk! Internat Hmmm Latterligt af folk! Internat
Igår havde EB en artikel angående alle de dyr der sidder inde på internaterne og er ved, at få en ordentlig gang burkuller!
VUPTI!
Så er der fileme købere til alle dyrene..
Kunne de mennesker ikke have gået derind noget før.. Eller hvad er det der sker...
BT har gjort det samme.. og fandme om ikke, alle dyrene mere eller mindre havde nye ejere dagen efter!
Er alt dette en god ide??
Er det velovervejet fra de mennekers side??
Vi køre skisme ud og køber en halvvoksen Labrador imorgen.. Vi tænker ikke på : Hvad er grunden til hunden/katten er der?
Har de triste ting i bagagen, som gør , at hunden kræver mere end man egentlig regner med?
Er de skadet af, at sidde derinde og glo/gø og være stresset?
Har man taget højde for ferien banker på døren?
Kan man tåle kræet?
Har man tiden ?
Osv osv::.
Jeg ved godt, at internatet ikke bare aflevere hunden på stedet ( håber jeg ikke ihvertfald), men for filen da folkens!! Vi kan ikke redde hele verden!
og jeg tør da ikke tænke på hvornår de dyr lander derinde igen!
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 452 Svar: 2.855
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Gad vide hvor mange af dem, der kommer tilbage til internaterne igen.
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 515
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 452 Svar: 2.855
FORDI:
Man har lidt mere at arbejde med.
De hunde er billigere. (tror jeg)
hjælpe dem med at få et godt liv
men kan selføldig også godt finde på at købe hvalp fra opdrætter
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.900
Men igen så er det da fint, at der kommer fokus på, at vi har hunde som sidder på internater. og at man skal tænke sig om, inden man anskaffer sig hund...
feb 2006
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 333 Svar: 4.475
feb 2006
jul 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 251 Svar: 509
feb 2006
Hundene bliver jo ikke ligefrem meget bedre af, at sidde i et bur og stresse...
Foruden deres lufteture er de jo altså ikke i hænder på samme måde som andre "familiehunde"
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 9 Hunde: 3 Svar: 279
I er godt nok noget pessimistiske over for de mennesker der beslutter sig for at hjælpe et dyr som rent faktisk har brug for det. Foreksempel en halvvoksen labrador. Disse mennesker kunne godt have været gået ud og købt sog en fin lille hundehvalp men de vælger at hjælpe hvor der er brug for det. Pas nu på med ikke at skære alle over en kam. Jeg og min kæreste sp i sin tid bt´s forside og tænkte at nu er det nu. Vi havde overvejet at få hund længe og her kunne vi gøre en forskel. Der var selvfølgelig masser af ejere til alle de små pus på internatet så vi hentede i stedet vores lille hund hos nogle mennesker der aldrig skulle have lov til at holde dyr.
Den her tråd er noget fjendtlig over for folk som bare prøver at hjælpe. Det er bestemt ikke alle og nok heææer ikke engang halvdelen af de familier der vælger at fp en hund fra et intenat der ikke ved hvad de har med at gøre. Glæd jer i stedet over alle de små pus der rent faktisk får en ejer/ familie igen o kan leve godt resten af deres liv. :o) Det er da en skøn tanke.
Jeg nyder hver dag med min "brugte" hund :o)
Og jeg er en af dem der hjalp efter at have set bt´s forside.
feb 2006
Jeg har som sagt selv haft en hund fra internat en udsultet indespærret GD tæve på sølle 38 kg.. Vi havde hende i 6 år, men hold da fest vi kæmpede en brav kamp! Vi reddede hende ja! fordi vi var opsatte på det og ikke impulsivt forbarmede os.. vi tænkte virklig over hvad vi ville gå ind til...
Mange af hundene har siddet på "dødsgangen " længe inde på internatet.. Og pludselig annoncere en avis og folk står i kø, hvor filen var de for 3-4 mrd siden...? Hvorfor sidder hundene derinde så længe?? hvor mange gange har de været på "prøve" i nyt hjem? og kommet retur..
Mange af hundene har store alene hjemme problemer/seperationsangt.. Hvem filen trækker flere uger ud af kalenderen fra imorgen? Det er jo ikke hr og fru Olsen på 70 år, der melder sig på banen, derimod er det børnefamilier, der har travlt i deres hverdag!
jeg ved (rettere håber) Der er nogle folk der har tænkt det grundigt igennem, men jeg tvivler! og derudfra synes jeg det er usmageligt!
Hmmm Latterligt af folk! Internat