{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Børnemishandling - Hvad ville du gøre? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en i min nærmeste familie som ikke magtede sine børn og de er derfor anbragt udenfor hjemmet.
Hun havde simpelthen ikke evnen til at passe dem. Hun kunne ikke se deres behov og slet ikke udsætte sine ejne for deres.
Ind imellem blev hun så frustreret at hun begik overgreb mod den ældste fysisk.
Nu har jeg så fundet ud af at hun er gravid IGEN!
Altså med nummer 3.
Jeg har haft ringet til hendes sagsbehandler på kommunen og hun forstod min bekymring og ville iverksætte noget med det samme.

Den her sag minder utroligt meget om dokumentaren "er du mors lille dreng" og jeg frygter jo selvfølgelig at dette barn også skal blive tidlig skadet som hendes 2 andre børn.

Hvad ville i gøre?
Er der andre ting jeg umiddelbart kan gøre for råbe myndighederne op?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børnemishandling - Hvad ville du gøre?
  • #1   23. apr 2008 Jeg ville nok gøre det samme.. Tror ik der er så meget mere du kan gøre, udover at blive ved hvis myndighederne ikke griber ind i tide..

  • #2   23. apr 2008 Du har i hvert fald gjort det rigtige, ved at snakke med hendes sagsbehandler.
    Ved ikke hvem man ellers skal kontakte. Men vil da også gerne vide det, hvis man selv fik brug for det en dag. Det håber jeg ikke !


  • #3   23. apr 2008 Janni

    du har gjort det du kan, og synes det er flot at du gør det.

    mange mennesker vender det blind øje til, fordi de ikke vil blande sig ogderfor bare ser til imens skaden gentager sig selv.

    ved du hvor langt hun er henne?

    og ville det være muligt at du tog en snka med hende om hendes situation, eller er det spild af tid?

    og hvorfor vil hun have et til barn hvis hun ikke magtede de 2 andre?


  • #4   23. apr 2008 kan du ikek snakke stille og roligt med hende. om hvad hun vil gøre nu hvor hun er gravid og om hvorfor hun nu er gravid igen

  • #5   23. apr 2008 og stavefejl koster gratis smiley

  • #6   23. apr 2008 Hun er sat til d. 20. dec, så graviditeten er ret ny.

    Det ville være fuldstændigt umuligt at snakke med hende.

    Hun har fundet en ny kæreste som gerne vil have børn og hun mener ikke at hun er en dårlig mor, men at kommunen ville have hendes børn...


  • #7   23. apr 2008 Noget af familien har kontaktet jurnalisten Lars Høy der lavede programmet dengang.
    Måske han er intresseret i at følge endnu en sag.... kommunen er nabo kommune til Århus hvor sagen om "Jørn" kom fra og de er nok lidt ømtålelige nu.


  • #8   23. apr 2008 Men jeg tror desværre ikke han rigtig kan grave i det hele hvis hun (den gravide) ikke vil give ham agtindsigt som "annie" fra dokumentaren jo havde givet ham.

  • #9   23. apr 2008 Du har gjort det rigtige, at kontakte kommunen og hendes sagsbehandler. Det er så det ene system du har fået fat i. Nu er der det andet system, du også skal have fat i : sundhedsvæsenet. - Lægerne og jordmødre kan nemlig også sende bekymringsbrev og anbefale at barnet bliver fjernet til kommunen. Desværre er der ikke så godt et samarbejde mellem kommunerne og sundhedsvæsenet, så jeg vil foreslå at du ringer til hendes læge eller jordmoder og fortæller situationen.

    Det er flot, at du vægter barnets tarv!

    Maria


  • #10   23. apr 2008 self. vil hun give ham det hvis hun mener det er kommunen der er den onde... så håber hun vel at hun kan få noget sympati fra nationens side..


    for filan så ser vi jo bare så tit at disse "stakler" starter forfra, hver gang de får en ny kæreste!

    bliver så gal skralden over disse fortabte "dumme" folk!!!!


  • #11   23. apr 2008 udover det så er hun stafig inde for 12 ugers grænsen er hun ikke?

  • #13   23. apr 2008 Jo hun kan sagtens nå at få en abort, men man kan jo ikke tvinge hende....

    Hendes graviditet er ikke en upser, men de har forsøgt i flere mdr. Hvilket kommunen også fik afvide da vi vidste det. Alligevel tog de ikke en snak med hende inden hun blev gravid.


  • #14   23. apr 2008 så er det sku bare at kime kommunen ned i tide og utide!!!



  • #15   23. apr 2008 Det eneste du kan gøre er, at gøre som du har gjort.
    Personligt ville jeg ikke gå ind i en diskussion med hende - det vil kun optrappe.
    Derimod vil hun have godt at støtte - ligegyldigt hvordan sagen ender ud.

    Med indberetningen har du gjort hvad du kunne i forhold til, at myndighederne har deres opmærksomhed. Nu handler det om, at give barnet de bedste vækstbetingelser både i maven og udenfor, når den tid kommer.


  • #16   23. apr 2008 CH: Ja det ved jeg, men jeg skal være helt ærlig og indrømme at jeg ikke magter at give hende den støtte. Hun kender min holdning og jeg har inden hun blev gravid meldt ud at jeg ikke magter at hun skal hive sine børe, det ufødte og hele familien gennem den rutsjetur igen.
    Mange er ikke klar over hvordan en hel familie bliver påvirket når der sker sådan noget.


  • #17   23. apr 2008 Jeg mener at du har gjort det eneste rigtige - nemlig at kontakte hendes sagsbehandler. Du kan kun herefter holde øje med tingene og så gribe ind via sagsbehandleren, såfremt noget forværres eller fortsætter uændret.

    Du er modig at du har gjort det og jeg ´håber at du hermed har hjulpet et lille levende væsen godt på vej i forhold til hvis ingen havde reageret !

    Flot flot flot ;o)


  • #18   23. apr 2008 synes det er flot du har gjort det!!

    Jeg synes det er sørgeligt at serviceloven er skruet sammen som den er, jeg kender mange handicappede, som ikke aner en fis af hvad de skal stille op med de rettigheder de fik med den 'nye' lov. De kan ikke overskue alle de 'valg' de bliver stillet over for, og jeg kan ikke se at det er godt for 'sådan nogen som hende' (positivt ment) at skulle igennem alle de problemer, for hun har jo ikke de redskaber der skal til for at klare det.

    Håber at loven bliver lavet om, på en sådan måde at der ikke er så mange, som kommer i klemme, ved konsekvenserne af deres 'valg'.:-(((

    kender personligt 3 som er døde af druk, fordi de kom i dårligt selskab, og pårørende, pædagoger, og sagsbehandlere, kan bare se på at de kommer helt ned i dyndet.

    Måske kunne man sørge for at alle sager, kommer frem i lyset, så politikerne kunne se den var helt gal og vågne op.

    Håber det bedste



  • #19   23. apr 2008 Jannipigen, jeg synes ikke du skal påtage dig et ansvar, som du ikke magter - kan du ikke give støtten, skal du heller ikke forsøge på det.

    Men pres hende heller ikke yderligere - det kommer der ikke noget godt ud af.



Kommentér på:
Børnemishandling - Hvad ville du gøre?

Annonce