debat om tvangsanbringelser - børn {{forumTopicSubject}}
Jeg vil gerne debattere det, Karen Jespersen lige har sagt i fjernsynet.
"Der skal fjernes flere børn, og de skal fjernes langt hurtigere.
Der skal ikke tages hensyn til forældrene"...
Det er umiddelbart rigtigt godt at høre, men - og ja der er jo et lille men.
Jeg sidder her og tænker for mig selv JA børn der ikke trives i hjemmet, skal have bedre og hurtigere hjælp. Det er jeg helt enig i. MEN var det ikke en mulighed, at tage forældrene i øjesyn allerede inden barnet bliver født? Ville det ikke være langt bedre, hvis myndighederne hjælper forældrene til at blive gode forældre, INDEN de får barnet?
Jeg ved godt, at det kan skabe en del debat, men et eller andet sted, er jeg ikke for flere tvangsanbringelser, men en bedre hjælp til forældrene, hvis det skønnes, at de kan have problemer?? Desuden skal det være klart som blæk, at forældre der kan hjælpes til at få en bedre forståelse for barnets tarv, de kan komme langt.
Nej det er ikke nemt at sætte de rigtige ord på, for det er klart, at børn der er i "fare" de skal fjernes.
Jeg kan komme med et eksempel:
Jeg har kendskab til et barn, der KUNNE have været fjernet ved fødslen, simpelthen på grund af morens "mindre heldige opførsel" tidligere i livet.
Dette barn er stadig ved mor og far, fordi der blev sat intensivt ind, med rådgivere allerede da hun var gravisd.
I dag er barnet et meget opmærksomt barn. Barnet er i en skøn udvikling i forhld til alderen, og dette barn mangler bestemt ikke noget.
Det er sådanne tilfælde jeg kunne frygte, ville gå "tabt" i det store maskineri - håber I kan følge mig i mine tanker....
Men hvad siger I??? Lad os få en debat i gang omkring det ;-)))
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 64 Svar: 692
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 33 Svar: 1.057
hvis dette ikke kan lade sig gøre, så mener jeg at det bedste må være at tvang-bortadoptere barnet, så det har en fuldstandig fast holdeplads i een familie og ikke riskierer at skulle flytte plejefamilie/institution 20 gange.
apr 2007
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.841
Min tanke er, at de familier der ved simpel hjælp og rådgivning, kan risikere at få fjernet (måske endnu) et barn - og i nogle eller måse endda mange tilfælde, kunne man undgå en tvangsanbringelse, men stadig få det bedste frem i bde barn og forældre...
Det er en hårfin grænse, det vil jeg give jer ret i. Men jeg må indrømme, at jeg er lidt "rystet" over Karen Jespersens udtalelser:
"Der skal fjernes flere børn, og de skal fjernes langt hurtigere.
Der skal ikke tages hensyn til forældrene"...
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
nov 2006
Det er et meget svært emne jeg har bragt å bane - helt sikkert. Men det er et emne der nok bør komme mere fokus på, da det jo desværre er børnene der bliver de store tabere...
apr 2007
nov 2006
apr 2007
nov 2006
nov 2006
Dorte - Lige i det tilfælde, med Jørn og Mads, der finder jeg det bestemt også frygteligt, at der ikke er sket noget langt tidligere...
Jeg frygter bare for det Karen Jespersen sagde, for kommer til til at have indvirking på de familier, der egentligt godt kunne klare sig - blot med lidt vejledning, s synes jeg det er frygteligt, at børnene biver fjernet.
Som no name sagde, s er det mange gange de forkerte børn der bliver fjernet, så hvrdan vil udviklingen ikke ende, hvis der skal fjernes flere børn??
Og jeg er helt med på, at børn der har det bedst med en anbringelse, de skal anbringes - helt sikkert...
debat om tvangsanbringelser - børn