{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Nedture (ikke hunde) {{forumTopicSubject}}

Har altså lige et spørgsmål eller en tanke smiley

Syntes der er så mange unge mennesker i dagens DK som er på lykkepiller antidepressiv eller andet.... FOrdi de har en depression eller er nede i kulkælderen.... Jeg har selv 2 gode veninder som tager lykkepiller og en 3. som lige er kommet på dem her for et lille stykke tid siden..... Ingen af dem kan forklare hvorfor de ligepludseligt har fået det psykisk skidt... Men lægerne har stukket dem lykkepiller i hånden og dem tager de så alle nu....
Jeg har aldrig selv haft brug for at tage nogen form for antidepressiv elelr andet - når jeg har været lidt nede har jeg gået lange ture og dyrket lidt yoga, samt skrevet digte, det har altid virket på mig smiley

Nu til mit spørgsmål - tænker på om lægerne ikke er lidt for hurtige til at udskrive lykkepiller eller anden medicin til unge mennesker som er lidt nede i et sort hul???? Jeg har tit tænkt den tanke, men ved ikke om den holder stik, men syntes bare at der er så mange som er på de forskellige mediciner....

Jeg har ingen fordomme overfor nogen eller noget - er bare nysgerrig....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedture (ikke hunde)
  • #1   12. apr 2008 jeg er selv nede for tiden. men tager intet ( er snart 15) min mor, og mine dyr får mig igennem dagen.. uden piller,

• #2   12. apr 2008 Lægerne er efter min mening alt for hurtige til at give alt slags medicin i dag, i stedet for at finde ud af hva problemet er opstået af......

• #3   12. apr 2008 Jeg synes også man skal prøve at lade være med at tage piller, og i stedet finde ud af hvad problemet er..... Mange folk tager piller hvis de har lidt ondt i hovedet... Jeg gør ikke.. Der er jo nok en grund til at man har det, og man skal sikkert slappe lidt af... Folk skal være bedre til at "høre" hvad det er kroppen siger til en, i stedet for bare at tage piller!

• #4   12. apr 2008 Jeg har da også været nede, men har aldrig selv tænkt på at gå til læge.. Har selv den opfattelse at alle nogle gange er lidt træt af livet og det går over af sig selv igen. Bare lav det man selv synes er sjovt og kun det..!

Men jo er enig i det du siger, med at der er mange i dag som tager piller for depression.

• #5   12. apr 2008 Synes også at lægerne er meget hurtige ude.. Nu er jeg selv på medicin.. Men min fik ogås lov til at udvikle sig over 10 år..
    EN veinde jeg havde fik også stukket i hånden og hun nægtede at tage imod hun får kun psykolg hjælp og det har hjulpet hende meget

• #6   12. apr 2008 Charlotte - Hørt!!!!

• #8   12. apr 2008 Ja men jeg syntes også at lægerne er lidt hurtige på aftrækkeren engang imellem... Og lykkepiller og andet er vel også nedbrydende og vanedannende for kroppen.......
    Syntes bare det er så trist at så mange unge mennesker skal på alt det medicin... Selvfølgelig i nogle tilfælde er det nødvendigt - men tror ikke det er alle tilfælde.....

En af mine veninder tør ikke stoppe med dem i frygt for at komme ned i et hul igen, hun bruger dem som en støttepind til at klare hverdagen.... Hun er jo afhængig af dem - og syntes det er så synd, for tænkt nu hvis hun kunne klare dagene uden dem.. Men hun tør bare ikke stoppe....

• #9   12. apr 2008 Problemet ligger bare desværre i, at der ikke er tid til at lytte til patienterne og høre hva problemet er. De har typisk 10 min til en konsultation... En anden side af problemet er så også at læger, typisk dem på 50 og op, ikke er uddannede i at snakke med folk om problemer, sorg og krise. De har aldrig fået undervisning i det og lært det...... Så det bliver akavet for dem. Så er pillerne en nem løsning for alle. Lægen skal ikke sidde i en akavet situation, alle patienterne kommer til til tiden, og patienten mærker at få det bedre af pillerne......

• #10   12. apr 2008 Hvis du går op til din læge og siger du har det skidt får du stukket antidepressivt medicin i hånden med det samme..
    Meningen med dem er at man skal komme på banen igen og blive glad og lykkelig..

Men hvor mange kan blive glad og lykkelig når man for en kort periode har taget 20 kg på??
    Ikke mig hvertfald.. Så er der da bare endnu en ting at få nederen over og tage en tur i kulkælderen igen..

Nu har jeg aldrig taget lykkepiller eller lign og kommer heller aldrig til det..
    Kan og vil ikke få mig selv til det..

• #11   12. apr 2008 Camilla lige præcis..
    Og der er heller ikke tid på nogen psykiatriske afdelinger hvor man ligepludselig ender hen fordi man ikke kan få den rigtige hjælp fra starten..

• #12   12. apr 2008 Jeg fatter det bare ikke - og syntes der burde strammes op på de regler hos de forskellige læger mht. udskrivning af stærk medicin og vanedannende....

Syntes at dem som kommer med en depri skal igennem en slags test først for så derefter at kunne give en diagnose... det andet tror jeg i mange tilfælde ødeligger mere end det gør gavn...

• #13   12. apr 2008 Brian - ja giver dig ret... Men depressioner er jo nærmest blevet en slags folkesygdom ligesom at have ondt i ryggen... Ikke at jeg siger det er blevet på mode at tage lykkepiller men det er sku ret så normalt efterhånden...

• #14   12. apr 2008 jo det er de jeg har haft 4 dep og jeg nægter at tage piller jeg har en god kæreste og familie men jeg har grunde til at have det skidt
    og jeg tror bare man er mere åben om det og så tror jeg det er et livstiels problem man får det bedre og bedre og så skal der jo bare lidt tilbagegang til at man får det skidt med sig selv

• #15   12. apr 2008 vi ka jo ik alle være stærke som dig brian smiley

• #16   12. apr 2008 Jamen jeg tror også at folk er blevet for svage (og igen ikke i alle tilfælde) men når nu det er så nemt at komme til lægen og få stukket nogle stoffer i hovede så man bliver lidt gladere og en smule dopet, ja men så er det jo langt nemmere end ligesom at give sig tid til at finde ud af hvorfor man rent faktisk har det dårligt!
    Tror også at nogle mennesker arbejder for meget og går for meget op i sin karriere at der ikke er tid til at have skod dage - og så er det langt nemmere at tage en pille...

• #17   12. apr 2008 En sidebemærkning til Brian - hvad er det du har tusset på din ryg kan sku ikke se det??

• #18   12. apr 2008 Brian: Ja det gør man..

• #19   12. apr 2008 Fotoalbum hvor er det henne??

• #20   12. apr 2008 Yes har fundet det man skulle bare klikke se alle fotoalbum - hehe

• #21   12. apr 2008 Øhh ja smiley Men fede tusser du har dig, jeg er selv besat af det smiley Bliver godt at få bygget den ud på ryggen smiley Den er lidt splejset til dig... hehe

• #22   12. apr 2008 Connie - ja lige præcis..

• #23   12. apr 2008 en læge kan også være aaalt for langsom ...og det kan koste et meneske en indlæggelse på 1 år ...fordi han ikke hørte efter råbet på hjælp...
    joo tak ...
    mit medicin har reddet mit liv...ellers var jeg ikke her den dag i dag ..og har heldigvis smidt den læge ud som ikke tog mig alvorlig.

• #24   12. apr 2008 jeg synes ingen skulle tage lykkepiller, og det er ligemeget hvilken alder man har.
    Hellere bearbejde problemerne istedet for at udskyde problemerne med at putte kemikalier ind i kroppen.

• #25   12. apr 2008 Iben- jeg har set på et deprimerende menneske i mange år af mit liv, hver gang jeg kiggede ind i et spejl, så jo det har jeg.

• #26   12. apr 2008 iben ..giver dig ret ..
    til jer andre ..hvad skal man gøre ved en person der er lammet af angst og ikke kan mærke sig selv og andre mennesker kan ikke føre en samtale med personen...??
    sådan var jeg da jeg blev indlagt ...
    men man kan aldrig forstå en person der er syg medmindre man selv har prøvet det ..for tro mig hjernen kan gøre ting man aldrig troede var muligt ..jeg sad i panik ...ingen kunne nå mig ...og jeg forstår det slet ikke den dag i dag ....kommer aldrig til det .

• #27   12. apr 2008 man mangler et stof i hjernen der er stoppet med at produceres..derfor piller som kan give dig det stof du mangler ..

• #28   13. apr 2008 jeg har fået hjælp og er afklaret.

• #29   13. apr 2008 iben r ..ja præcis.kunne ikke skrive det bedre.prøvede også terapi men hun kunne ikke nå ind til mig for jeg var helt væk.
    senere ca på fjere måned kunne jeg snakke og få hjælpen igennem terapi og medicin...
    et tomt blik ja det havde jeg..da sygeplejesker så mig senere var det helt mærkeligt for dem at se mig med glade øjne.

• #30   13. apr 2008 folk har det med at sammeligne sorg og sygdom med hinanden..

Kommentér på:
Nedture (ikke hunde)

Annonce