En omgang brok.. {{forumTopicSubject}}
Bliver vi overhovedet nogensinde tilfredse??
come on..
Vi brokker os over fedmen, alle børn er fede idag og folk melder sig til "du er hvad du spiser" som aldrig før!!
men som tallet stiger og søgelyset ryger hen på fedmen, glemmes de som har lige så mget brug for hjælp! De som lider af alvorlige spiseforstyrrelser, hvor er resursene til de stakkels mennesker??
Folk brokker sig idag over lønnen især de kommunale! Jeg kan sq godt se at hjemmehjælperne de føler sig klemt.. de får mindre udbetalt end en fabriksmedarbejder og de er altså hjemmehjælperne der søger for vores gamle.. uden dem skulle vi selv passe de ældre, var det noget?
kan ikke se hvorfor det er så svært at sætte deres løn ned, så må de der ikke GIDER ( læg marke til jeg skriver gider og ikke arbejdsløse generelt) arbejde trækkes i løn i stedet for..
Men det er ikke kun de kommunale der skriger på penge, nope, hele befolkningen kan ikke få nok.. faktisk er det meget normalt i dagens Danmark at tackle et fuldtids karrierer job med 3 børn der hjemme.. Men kan dette lade sig gøre.. nok i nogen tilfælde, men der er altså børn der lider under det, med forældre der gerne så at instituationerne holdt åbne til kl 20,00 og så er det jo godt Bilka har åbent til 22 så man også lige kan få handlet ind.. he he
Hvad er der blevet af hyggestunderne? Og med det mener jeg ikke at love børnene en tur i legoland og zoo og så gøre begge dele på en dag! De børn kan da ikke huske dagen efter om de så en legomand inde hos pingvinerne eller de så løver i legoland..
Med hygge stunder mener jeg kort hos bedste eller en køretur i det blå, stige på en flyver og lande ved sol og strand..
Og alt den stress gør os død syge, ligesom røgen.. vi skal alle stoppe med at ryge! Mange penge bruges på rygestop kampagner.. og prisen skal sættes op til 40 kr. pr. pakke! Fair nok..
Men nej nej, så sendt som i morges hører jeg i nyhederne at venstre ungdom vil gøre hash lovligt! Hvis rygere skal til at bruge 40 kr på 20 stk. smøger er det da 2talt nemmere og billigere at købe hash, så lad os da det.. og lad os endelig bruge 70 millioner af skattekr. På at dele gratis heroin ud til misbrugere, for så falder kriminaliteten! Er det en joke? Forhåbentlig da! Lad os få nogle flere junkier! Så brug dog de 70 mill. Til at sende dem på afvænning, hvis de absolut skal brændes af..
Vi kunne også bruge de millioner af kr. på vores kære politimænd, så de kunne have flere resurser til at komme os til undsætning når vi har brug for det.
Eller prøve at stable et dyre politi på benene, som RSPCA i USA, for der er da en ting jeg er enig med de amerikanere om.
Nogen gange går det bare ikke helt op, det der sker i lille Danmark!
Men nationalfølelse har jeg så alligevel, for når jeg ser det danske flag blive brændt af og vi bliver svinet til i andre lande, er jeg nu alligevel stolt af at bo i dette lille land! For her er jeg fri..
Ikke som i USA der praller op med de er frie og det er de ikke en dyt..
Det var ikke min mening at træde nogen over tæerne skulle bare lige være rigtig dansk og brokke mig lidt
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 355
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 165 Svar: 873
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 355
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 272
Jeg kan ikke komme på syge penge, eller få en ordentlig ydelse.. Jeg kan ikke få erstatning, for det er tabt arbejdsfortjeneste.. Alt det, kan jeg ikke, fordi jeg gik i skole da det skete.. Min genoptræning har taget 15 uger, nu skal jeg gå 12 uger mere..
Jeg er underlagt reglen om at, er man ikke kommet i arbejde efter 6 måneder, så skæres man i penge for at blive presset i arbejde.. Desværre kan jeg bare ikke starte på et normalt 37 timers job.. Det kan min krop ikke..
-Endnu..
Men jeg føler mig ikke støttet i at gøre mit til at blive genoptrænet, udover min fysiske situation.. Det er svært at leve af pasta og have kræfter til den træning som min krop kræver.. Det presser folk til at lave gæld, og sætte sig i yderligere økonomiske vanskligheder..
-Men hvem kan jeg brokke mig til? -Ingen... Jeg kan ikke søge om tilskud som f.eks. invalide.. For jeg er ikke invalid.. Jeg er jo ved at genoptræne..
Jeg savner nogle love, som kan sørge for at folk ikke placeres i en mængde og skal følge, kæft, trit og ret.. Ellers skæres man i penge..
Folk har det godt, ja.. De fleste.. Og man brokker sig.. Men hvor går man hen, når det ikke hjælper at brokke sig?
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
En omgang brok..