Fosterreduktion {{forumTopicSubject}}
Hvad FA**** er det nu for noget??
Jeg så det lige i nyhederne nu her, og jeg er altså målløs...
Fosterreduktion er tilladt, når kvinder venter mere end et barn - altså at få fjernet det ene foster.
Iiih for HE*****. Det kan virkeligt bringe mig totalt ud af balance.
Jeg er selv tvilling, og ser det som den største gave af alle. Jeg har altid haft min søster..
Nu kan kvinder få fjernet det ene, hvis det bliver for meget med to børn..
Etisk kan jeg ikke forholde mig til det, for jeg har set MANGE udsendelser om tvillinger (gad vide hvorfor) jeg har deltaget i en del undersøgelser (spørgeskemaer) så jeg kender noget til en tvillings følelser.
Jeg har set en udsendelse med en kvinde, der følte hun mannglede noget i sit liv. Det viste sig, at hun havde et forstenet foster siddende i kroppen.
Tvillinger FØLER bare noget mere end så mange andre. Det kan da ikke være rigtigt, at man kan sige "jeg gider godtnok ikke liiige to bærn"
ØV det kan ikke være rigtigt..
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.758
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.840
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.515
De sagde at det for nuværende var tilladt af medicinske grunde ved trillinger, men at det diskuteres om det skal gøres lovligt også når det gælder tvillinger og situationer hvor der ikke er en medicinsk grund?
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.707
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 1.806
Jeg synes det er helt hen i vejret, men nu ønsker jeg mig også tvillinger!
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 856
nov 2006
Men de vil gør det tilladt at fjerne det ene foster i en tvillingegraviditet.
Jeg er så rystet over det, menjeg er måske en del følsom på det område, for jeg ville ALDRIG kunne undvære min tvillingesøster..
jun 2007
Men at fravælge den ene, det er bare....... Jeg mangler ord !!
apr 2006
så at kvinder som før har haft en grim graviditet eller fødsel osv får det tilbud er da godt syntes jeg så er valget jo deres og en privat sag.
ligesom med abort er lovligt og ens eget valg.
ikke to kvinder eller graviditeter er ens og kan derfor samlignes..og nogen af os er altså også enlige .
nov 2006
Der vil mangle noget...
Det er enormt svært for mig at forklare det, men tvillinger (og flerfødsler i al almindelighed) har et specielt bånd, og jeg har set udsendelser, hvor folk fornemmer en mangel. Denne mangel kan de gå med, i hele deres liv, uden at vide hvorfor og hvad de mangler.
jun 2007
Tja man må godt, når der er en og det kan man bestemt også diskutere det etiske i, dog synes jeg at der er den forskel, at her fravælger man helt på den anden måde fravælger man kun det ene.... Det har jeg svært ved, at forholde mig til :o(
apr 2006
apr 2006
apr 2006
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 57 Svar: 361
Gør mig virkelig vred når folk kan slå et sund og rask barn ihjel bare lige fordi at deres hjem ikk lii egner sig til tvillinger eller trillinger..
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 117 Svar: 1.384
nov 2006
Nu interesserer tvillinger mig jo en del, så jeg har læst og studeret det i mange år.
Nogle mennesker har udtalt sig til lægen om, at de mangler noget. Efter flere undersøgelser og diverse prøver viser det sig, at personen er tvilling, og at den anden tvilling er gået til grunde tidligt i fosterstadiet.
En kvinde fik opereret et forstenet foster ud af kroppen, som havde sat sig fast i denne kvinde.
Hun havde ligeledes fortalt sin læge, at et eller andet var helt forkert - lang tid før operationen og viden om det andet foster..
Jeg bryder mig ikke om tanken.
jun 2007
nov 2006
Jeg kan endda "høre" hende, hvis hun er i problemer (det har jeg prøvet en dag, hvor jeg sad i en taxi med en patient. Det var bare så uhyggeligt, så jeg fløj til en telefon da jeg havde muligheden for det, og ringede for at høre om hun var okay. Hun var okay, men da jeg hørte hende, havde hun mistet ontrollen over bussen hun kørte, og bussen endte i grøften)
jeg ved det lyder komplet tbeligt for nogle, men der ER bare mere mellem tvillinger end "bare" søskende...'
apr 2006
der er nok heller ikke så mange som ville vælge det store indgreb fordi hjemme ikke er til det .
men det er stort arbejde at have 2-3 små børn på en gang det er hårdt for de fleste også derfor man kan søge hjælp til det som par ....så forestil dig du er alene mor med børn i forvejen ...
det er desuden farligt at bære de mange fostre det er hårdt for kroppen og der er mange grunde .
men jeg tror de færeste sidder og siger mit hjem passer ikke til tvillinger .
jeg vil mene et fostrer er et foster ....kan man fjerne et kan man fjerne 2 .
jeg har fuldt ud forståelse for nogen kan vælge det ene eller to fostre fra og beholde det ene kun .
hvis det er det de kan magte .
det skal bare gøres så tidligt som muligt andet er ikke ok
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 254
apr 2006
ellers kommer børne til at lide under det i det lange løb
jun 2007
Vi bliver ikke enige (det skal vi gud ske lov heller ikke ;o))
Jeg tror på, at man finder overskuddet til det, lige så vel som hvis man får et sygt barn....
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 57 Svar: 361
jul 2007
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 745
jun 2007
Jamen jeg tænkte da også lige en ekstra gang over det, da jeg så dit indlæg, men jeg er stadig af den overbevisning, at der i min verden er forskel :o)
Nu er jeg så heller ikke for aborter, så det hjælper ikke på min måske lidt snæversynet holdning til denne debat ;o)
apr 2006
jeg havde klart fået det ene fjernet ,hvis der havde været tvillinger
men det er noget man skal gøre op med sig selv jo .
heldigvis har jeg kun en sund og rask dreng i min fine mave smiler
apr 2006
jun 2007
Nej jeg synes heller ikke, at det er ok og måske slet ikke set i lyset, af alle de stakkels mennesker der prøver og prøver, men ikke kan få børn og virkelig lider psykisk under det.....
Rasmus, nu er det sådan, at får du tvillinger, får du bla. børnepenge, som hvis du har 3 og det er ikke forbudt, at gå i brugt tøj, det har ingen børn taget skade af... Med hensyn til instutations priser, så får man søskende rabat osv osv osv
apr 2006
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.978
Ved dette, vælger man én fra....! Hvilket et skal man vælge? Hvad nu hvis det man vælger viser sig at være syg? Hvad nu hvis.... Hvad nu hvis.... !!!
Hvem har dog samvittighed til dét....
Og tænk den dag det overlevende foster er voksent nok til at få af vide hvorfor de føler der mangler en del af dem - og forældrene skal forklare det... "vi magtede ikke to" eller "vi valgte kun ét foster for at kunne give dét, altså dig, al tid og opmærksomhed" osv osv...
Se hvis jeg var det foster som havde fået lov og leve - men fandt ud af at det var på bekostning af min tvilling - puha så ville jeg få det enormt skidt med både mig selv og mine forældre....!
Giver det nogen mening?
nov 2006
Jeg må bare "tage mig sammen" og nyde glæden ved børnene.
Jeg er normalt åben omkring abort, og jeg ville heller ikke have det dårligt med det, hvis det ene fostr var virkeligt sygt, men at fjerne et rask tvillingefoster - der går min grænse.
Det koster at have børn, men når man får flere på en gang, så får man jo også en hel del hjælp, samt der kommer rabatter de forskelllige steder.
jun 2007
Jeg skal jo ikke sidde og sige, hvad du magter og ikke magter, jeg tror bare på det bedste i alle og står man med to, så klare man også det ;o)
P.s tlk. med lille "prutten" i maven ;o)
apr 2006
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 117 Svar: 1.384
Det er vel ligesom at have fantomsmerter i en mistet finger eller ligenende
nov 2006
Jeg mener ikke, at man etisk og moralsk overfor sine bærn kan vælge - og fravælge et foster.
Den tilbageblevne ville måske få svære depressioner på grund af dette valg - "bare fordi" forældrene ikke lige har lyst til to børn.
Puha jeg kan mærke at jeg helt koger..
Det er noget der i den grad skræmmer...
apr 2006
føles det rigtigt i situationen tvivler jeg på nogen fortryder det senere hen .
og jeg havde snilt kunne forklare mit barn hvorfor jeg havde valgt som jeg havde 20 år senere hvis det var det ......for havde jeg valgt såden .var det meget gennemtænkt
nov 2006
Jeg kan slet ikke finde argumentet for, at man kan være med til at knække det barn, man forventer så meget af..
Undskyld jeg skriver det sådan, men jeg kommer aldrig til at forstå eller acceptere det.
Ligesom Daisie skriver - hvad bliver det næste??
Øøhh jeg gider sq ikke lige have en dreng, for de bliver beskidte.
Øh jeg gider ikke få en pige, for hun kan ikke tage fat...
apr 2006
nov 2006
Det er en periode med hårdt arbejde, men ingem menneske har til dato taget skade af, at arbejde lidt ekstra i en periode.
apr 2006
apr 2006
i en periode at arbejde ekstre ..det stopper måske efter 3 år???
min søn er sgu ikke billig i tøj osv og han går da ikke kun i det smarte tøj . hn vokser og vokser og kan dårligt følge med .
det er da vores ansvar til de er 18 år så at man kun skal arbejde lidt mere i en periode ja det må så være en periode på 18 år .
syntes bare man skal respektere at ikke alle kan overkomme så mange spædbørn på en gang .
det er jo ikke fordi de ikke kan lide børn eller ønsker nogen
apr 2006
hvem tager ansvaret hvis det går galt med den nybagte mor hvis filmen knækker
nov 2006
Jeg kan ikke forholde mig til tanken, men jeg er selv så dybt påvirket af udtalelsen/tanken/hensigten, at jeg nok ikke lige kan debattere sagligt lige nu.
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 115 Hunde: 6 Emner: 248 Svar: 7.818
Men i hvert fald, så er jeg hamrende rasende - raske mennesker, som vover at spille gud på den måde. Føj da.
apr 2006
nov 2006
Jeg kender da flere der har mere end et barn - og de får sq alle ender til at hænge sammen.
Nej de kommer ikke i biffen hver uge, og de kommer heller ikke så meget ud, men de har valgt at børnene er deres et og alt, og de står ved det ansvar de valgte fra starten..
Det er så super ærgeligt, at du kun fokuserer på det negative for moren. Hvad med den negative effekt der er på barnet, når barnet bliver større og finder ud af af det er en tvilling - og tro mig det finder barnet ud af.
Ved flerfødsler er der ekstra meget opmærksomhed på forældrene, så det vil opdages meget tidligt, hvis de har brug for mere hjælp, end det der allerede er tildelt.
Daisie - jeg er helt enig med dig i, at det er uhyggeligt og vildt skræmmende, at tingene er ved at være så kolde".
apr 2006
man kan bort adopterer en eller to ja men vil de så ikke stadig mangle hinanden og kunne mærke det ?
jeg mener hvis man fjerne det inden for vores lovgivnings tilladte tid ja så er det sgu ok.
nov 2006
Det er videnskabeligt bevist.
Men nu snakker du så voldsomt mege om graviditeten. Ja den kan være hård, men den kan så sandelig også være god og helt uden komplikationer.
Jeg læser det som om du mener, at en graviditet skal være så enkelt og simpel som muligt - og sådan går det altså ikke hver gang ... Heller ikke selvom man kun venter et barn.
apr 2006
jeg er da gravid og skal snart have en dejlig dreng .
vi glæder os da og jeg går til alt jeg skal og selvom jeg har været meget syg og er dårlig pga bækkenløsning kvalme for høj puls osv ja så glæder jeg mig da.
jeg havde ikke planlagt at få flere for min søn er 10 år .
men jeg ville da ikke have en abort .
men jeg tror man skal passe på at pres folk som ikke kan håndtere det til at få 2 -3 børn på en gang .det kan fordoble de kedelige ting der sker med spædbørn osv .pga det er så hårdt psykisk for en kvinde bare med et barn ...de kan jo udvikle alt muligt ...tror også det er en farlige udvikling at kunne tvinge folk til det.hvis de inderst ikke har overskudet eller ønsket om mange børn på en gang
nov 2006
apr 2006
det ved jeg alt om jeg havde en slem graviditet med min søn .hele møllen igennem og var ved at dø ved fødslen både mig og ham den tog 32 timer ....... og også grunden til jeg går så meget til kontrol nu da jeg har det ligeså skidt og skal have kejsersnit .
så jeg ved godt fødsler ikke altid er nemme for det blir ingen af mine
apr 2006
det var ment som nogen af de ting der sker i forbindelse med graviditet i det længere forløb og som måske udvikler til psykose eller lign så er en abort jo for sent
apr 2006
der er forskel på at ville have et barn og så finde ud af der er 3 .....syntes det er ok at sige det vil jeg ik. så er det for mig at ok at sige jeg vil have det ene fjernet eller to bare man tager noget af sit ansvar og får mindst det ene .
kan da ikke se det er ok at slå alle 3 ihjel hvis ikke det er ok at gøre det med et eller to
jan 2008
Og endnu en årsag til returneringen af dine skolepenge: Det lyder jo temmelig forkælet af folk, at de vælger deres børn fra på den måde, når der sidder SÅ mange som ikke kan få børn og som desperat gerne ville ha' et. Men det er ikke os alle der er heldige i første forsøg hos det offentlige f.eks. Jeg var desværre 41 da jeg bad om hjælp (skulle jo lige finde faderen til barnet først). Så jeg var for gammel til at få hjælpen på "det offentliges regning. Næste skridt var at få det gjort på en privatklinik - enten her i landet eller i udlandet. Det kræver en temmelig stor portion penge skal jeg lige hilse og sige - især når man ikke tjener særlig meget. Og sidste skridt var adoption - men igen stopper pengenød muligheden.
Og så er det jeg bliver ekstremt ophidset over, at nu skal samfundet til at betale for den slags "forkælelse". Jeg foretrækker faktisk at de i stedet giver tilskud til at folk kan få opereret hængede øjenlåg eller lignende.
Og dernæst: Jeg har adskillige venner som har fået tvillinger (insimineringer, men de skal vel ud på samme måde). Så jeg har det fra dem, som jeg også skriver ovenfor. Og det kommer jo også meget an på kvinden der er gravid. Nogle betragter det som naturens vidunder og andre som en besværlighed og andre igen, desværre som en sygdom der nedkaldt over dem. Og ikke alle kvinder føder med lige stor smerte - min svigerinde var over 36 timer om sin pige og min søster var en 1 time om det, så .....alt er relativt, også på det punkt.
Jo - jeg er gal.
Jeg går ikke ind for abort med mindre der er sygdom der spiller ind eller det stakkels pigebarn er blevet voldtaget eller er flyttet fra en mand hun hader.
Der er ingen af os der kan tillade os at tage disse beslutninger - hvem siger, at du får fjernet det "rigtige" barn. Hvad hvis den der kommer ud er dum som en dør, mens den der blev fjernet var en ny Einstein. Der er SÅ mange etiske spørgsmål i det her, og derfor mener jeg at behagelighed er sag der må komme i sidste række. Sorry Linda - men det er min mening - og så må vi må vi jo bare være enige om at vi er uenige.
nov 2006
Men jeg mener ikke, at argumentet om at 2 børn (eller 3, 4 eller 5 for den sags skyld) bliver for meget, holder.
Det bliver en utroligt egoistisk handling, der i længden kan skade det barn man beholder.
Deri ligger min forargelse.
Det kan da være hårdt at have børn - jeg er helt enig, men at se bort fra de psykiske konsekvenser, det kan have for det blivende barn, det er at gøre barnet en bjørnetjeneste.
Kan man ikke magte to børn (og nu snakker jeg kun tvillingefødsler) så bør man nok vælge en fuld abort, for alt andet er uetisk og hensynsløst overfor det blivende barn.
jan 2008
apr 2006
har selv en søster som ikke kan få børn og som har prøvet i mange år ..og vi er heller ikke enige .....men vi elsker hinanden alligevel
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.524
nov 2006
Jeg føler med dig :((
Min veninde g hende mand har prøvet i flere år at få børn, men desværre uden hedld.
min svigerinde kunne ikke få børn, og manden var ikke så meget for at adoptere, så heller ingen børn der.
Jeg ser det også som et luksusproblem, og det er efter min mening slet ikke i orden.
apr 2006
men kan godt forstå at 2-3 blir for meget .og bortadoption er helt udelukket for mit vedkommende.
dette er også mine synspunkter .
men igen jeg venter mig da tager fuldt ansvar ....ALENE... og jeg glæder mig .
så nej jeg ser da ikke graviditet som værede negativt.
men har alligevel forståelse for det kan det være for nogen
apr 2006
samligner du et spædbarn med en hund?
det virker altså undskyld jeg siger det ikke gennembagt .
nej det er da ved gud jeg ikke gør .
har jeg købt en hund har jeg købt den og gør hvad jeg kan for at rette den og få en god hund ud af den men bed den ja så blev den aflivet .
blev jeg syg alvorligt ja så ville jeg finde et godt nyt hjem hvis jeg ikke kunne blive rask .....
nov 2006
Når man får sat befrugtede æg ind i livmoderen, kan man "risikere" at få flere børn.
Nogle familier oplever så, at der en gang imellem titter tvillinger frem. Det er ikke helt så ofte, men det sker.
Ved tveæggede tvillinger, ligger arvegangen mere "fast" end ved enæggede tvillinger.
apr 2006
men jeg tror også det er sjældent man har betalt for 1 hund og når man så kommer siger de at du skal tage 3 hvalpe med hjem eller ingen
jan 2008
Jeg kan da godt forstå at du er smadder nervøs for din næste fødsel, men objektivt set, så er det jo ikke noget der har noget med indslaget på tv at gøre. Jeg håber selvfølgelig at du og din nye lille søn kommer igennem er dejlig og skøn fødsel. Og jeg ønsker jer også alt det bedste fremover - det må du ikke være i tvivl om ;o)
Jeg mener stadig at hvis en kvinde er gravid og hun ikke ønsker barnet eller børnene, jamen så skal de videre til nogle der gerne vil have dem. Så skal du bare se, hvor lidt ventetid der ville komme på fertilitetsklinikkerne og natiobudgette ville spare rigtig mange penge på alle de - især unge piger der skal have aborter. Det ville blive et rent slaraffenland - tror du ikke. Og måske sådan nogle som dig, der virkelig har svært ved graviditet og fødsel kunne få mere hjjælp, måske der så var penge til at flere kunne få assistance, hvis de fik flere børn, større børnecheck, hjemmehjælp o.s.v.
Det hele går i ring.
Og lige til sidst: Du skriver at jeg har andre alternativer. Hvilke? Er bare nysgerrig om du har fundet på noget, som jeg har overset.
nov 2006
apr 2006
jeg snakker ikke om min fødsel .
jeg er ikke nervøs for min fødsel eller noget men ved den blir hård men igen det er mit valg.
jeg skrev det kun fordi i mente jeg havde et negativt syn på at være gravid osv det har jeg som udgangs punkt ikke jeg tager det som det kommer ......mener bare jeg kan godt forstå andre ikke kan eller tager tingene på en anden måde .
selv ville jeg dog ikke have tvillinger eller trillinger . men det venter jeg nu heller ikke
nov 2006
Du skriver jo "i er som regl helt oppe på dupperne"
og jeg mener at jeg er på dupperne... ??
apr 2006
Annette O hvem siger de får nogen problemer ....det er jo næsten en folkesygdom i dag at have depretioner osv ...jeg tror barnet uanset hvad ville være glad for at være til og elsket med eller uden bror og søster.
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 114 Svar: 491
Jeg syntes absolut ikke det er i orden at vælge en fra. Bare på grund af at man alene om det eller fordi at økonomien ikke lige er den bedste.
apr 2006
jeg snakker kvinder som ikke kan få børn ......og ja du er lidt på dupperne men igen du er jo også selv tvilling
apr 2006
nov 2006
Det er helt sikkert, at et barn der bliver tilvalgt, vil udvilke en form for "selvhad", når det finder ud af, at broren eller søsteren blev fravlagt.
Folkesygdom?? Nu må du lige tage dig lidt sammen.
Nej depression er ikke en folkesygdom, men et skred der er sket, fordi verden er udviklet som den er.
Men du har ikke til sinds at læse det der står, og du vil ikke lytte til de argumenter der er imod fosterreduktion i flerfødsler, og det er et eller andet sted super ærgeligt, men det giver mig et indtryk af, at du kun vil dig selv det bedste, og ikke har omtanke for resten af omverden.
Desværre..
nov 2006
jan 2008
Linda - selvfølgelig vil et barn være glad for at blive elsket - det er desværre bare ikke alle forældre, der kan elske deres barn, vel? Jeg arbejder selv med folk, som har depressionsagtige symptomer p.g.a. tidligere begivenheder i deres liv, og når man fører et menneske ned i det hedder en regression (tilbage i tiden), så kan de som regel huske så langt tiilbage, som til undfangelsestidspunktet (det vil sige, der hvor mor og far har sex med hinanden) .... Hvordan tror du det ville påvirke dig, at ligge 9 mdr. i mors mave og hygge dig sammen med gutterne eller hvad der nu kommer ud af det - og så lige pludselig - så er du bare HELT alene. Måske endda indenfor de første måneder. Tror du ikke at det ville give et savn dybt inde i dig?
Det tror jeg.
Og Annette O - jeg har en storesøster og jeg fornemmer rigtig tit hvordan hun har det, selv om vi bor i hver vores ende af landet. Så jeg kan sagtens følge dig på det punkt ;o)
apr 2006
nov 2006
Men det fungrer kan jeg mærke *GGGGG*
apr 2006
men igen hvorfor slå eller 3 børn ihjel hvis ikke det er ok med 1 eller 2 . det forstår jeg ikke .
i siger man skal tage ansvar men behøver det være at slå alle børnene ihjel.
apr 2006
nov 2006
Hvis det bare var det, så ville der ikke komme så mange mennesker med lavt selvværd, sindstilstande der grænser til psykoser og des lige.
Det ses så tydeligt på svigtede mennesker, at de fra fødsel til død vil opleve noget i den stil - også selvom de er elsket og stættet.
Det samme gør sig gældende for flere fostre. Svigtet består så i, at den ene forsvinder og efterlader den anden i et tomrum, et savn og en form for afmagt.
Båndet ER allerede dannet, og fornemmelsen for den anden tvilling vil altid være til stede. Det KAN man ikke tage fra tvillinger - uanset hvor tidligt i fosterstadiet den ene bliver fjernet.
apr 2006
tak
apr 2006
det vil sige du mener for at undgå det skal en kvinde som brændene ønsker sig trillinger men er så uheldig at tabe to eller de er syge og skal fjernes .altså have alle børnene fjernet ....ellers er hun egoistisk og tager ikke hensyn til barnet som er i live i mors mave ....eller
jan 2008
Jeg vil bare gerne have, at HVIS det her nu skulle blive tilladt (hvad jeg klart og selvfølgeligt IKKE håber SS), så håber jeg bare, at det bliver SÅ forbandet svært at få lov til det og at folk ikke gider at rode med det simpelthen fordi det er for svært - netop for at tage ansvar for sine handlinger.
Det jeg mener er, at når man vælger at nu vil vi gerne have et barn, så ved vi jo ikke om der kommer et eller to - med mindre vi har en doktorgrad i genetik og derudfra finder faderen til barnet. Og dem jeg kender med 2 og flere børn på en gang er drønglade for at de alle overlevede fødslen og hvad ved jeg og ville ikke undvære en eneste af deres unger. Og faktisk så er det ved tvillingebørnene, at jeg har oplevet den bedste opdragelse. Jeg tror at de opdrager på hinanden,men som det også blev skrevet tidligere, så er man også nødt til at lave nogle faste rutiner (det skal man jo alligevel også ved et barn) og lave tingene lidt på samlebånd.
Alt det der er fint nok - men det handler jo om - som du selv skriver det "at slå børn ihjel" .....
apr 2006
nov 2006
Hvis en kvinde aborterer et eller flere fostre, så kan barnet vide HVORFOR det lider det savn, og barnet vil ikke få samme skyldfølelse, som det vil føle, hvis/når det finder ud af, at mor og far ikke kunne magte mere end et barn.
apr 2006
kan godt følge dig .
og det er en svær balncegang .
derfor mener jeg også det må være op til lægen og den enkelte kvinde / par . hvad kan virke ok i en sag eller det rene vanvid i en anden måske
nov 2006
Vil du byde dit eget barn denne følelse?
Vil du byde dit barn, at det risikerer at få svære depressioner på baggrund af dit valg?
apr 2006
og nu blir jeg desværre nødt til at sige godnat til alle jer nat ravne .....skal tidligt op ...og tiden går jo når vi snakker .hihi ......men igen tak for debatten
nov 2006
Mit sidste ord i denne debat må blive, at jeg finder det uetisk og amoralsk. Og jeg kommer aldrig til at ændre min mening desangående.
apr 2006
GODNAT til alle
apr 2006
jan 2008
Jeg havde for nogle år siden en dame i regression. Hun var blevet fjernet fra hjemmet som lille, og havde det forfærdeligt - hun var på det tidspunkt omkring 45 år. Hun fortalte at hendes mor aldrig havde brudt sig om hende og at moderen havde misrøgtet hende, da hun var lille,hvilket da også var årsagen til at hun blev fjernet fra hjemmet. Faderen var på det tidspunkt flygtet fra hjemmet og det var åbenbart ikke helt normalt at være enlig far eller også har han ikke magtet opgaven og valgte derfor at lade kommunen fjerne den lille pige. Der var hun ca. 3 år.
Ved regressionen fandt hun frem til undfangelsestidspunktet og kunne konstatere at hendes forældre havde elskete hinanden højt og at hun var et ønskebarn i den helt store stil. Hun fandt ud af, at alt havde været idyl, indtil kort efter fødslen, hvor moderen hvade fået en fødselsdepression. Og så gik alting galt. Moderen slog barnet og gav hende intet at spise, ingen bleskift o.s.v. Hun gennemgik det at hun blev fjernet fra hjemmet og så, at hendes far faktisk var med og kærtegnede hende og græd over forholdene og over at han var nødt til at tage afsked med hende.
At tænke sig at hun hele sit liv har troet at de hadede hende som pesten og at hun var uønsket og at hun derfor var blevet overladt til myndighederne.
Hun fik det over tid bedre og bedre - men at det havde ødelagt hendes liv var der ingen tvivl om.
Så deet med at at gå tilbage i sit liv, det kan man sagtens ja.
Og så er det jeg tænker - jamen, hvis hun kunne se og opleve alle disse ting. Hvad så når der kommer en kanyle med saltvand og sprøjter det ind i hjertet på en lille bror eller søster?
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 781
jeg har tvillinge piger på 9 uger og ud over det har jeg oz 2 drenge en på 14 år og en på 1½ år.....
og ja den store forskel er der altså ikke ......
man bliver støre når man er gravid og ja man bliver sygemeldt men tænker man sig om er det altså ikke så hårdt at være gravid med tvillinger...... og ja selve fødselsen var sgu hurtig overstået for det tog kun 1 time og 20 min. så var den første ude og 6 min. efter kom nr.2 så jeg var meget tæt på at føde i bilen .... og ja nr. 1 kom med hovedet førdt og var en fin pige på 2850g og nr. 2 kom med enden først men det gik som smurt og var en fin pige på 2520g....
nå men det jeg vil frem til er at det behøver ikke være så svært at få tvillinger som nogen gerne vil gøre det til eller dyre ..vi har feks. købt en tvillinge barnevogn til 800kr. og det er da odder. den er brugt men pæn.....
jeg ville aldrig kunne vælge en eller flere fra hvis det var en flerlinge gravidtet... for det er da gud gave at få børn og så er det altså lige meget om det er 1 eller 2 eller flere.
aug 2005
jan 2008
Skønt at der endelig kom en på banen, som har prøvet det på sin egen krop ;o)
Desværre tror jeg at alle de andre er tøffet i seng nu, og jeg gør det også selv om få minutter.
Så sov godt - jeg håber at de andre læser dette i morgen.
aug 2005
men ja jeg håber da de læser det jeg har skrevet men ikke sikkert de forstår -gs-
Fosterreduktion