{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

Slet ikke hunde relateret {{forumTopicSubject}}

Jeg må bare lige ud med det for jeg er godt nok ked af det hvordan kommunen her behandler de ældre mennesker.
Jeg har en meget gammel nabo ( næsten 100 år )( det bliver hun i år) .... en ældre dame og hun kom grædende ind til mig kl 8 i morges for hun havde vandskade ...
Hun havde glemt at få slukket for vandhanen igår så hele hendes hjem var oversvømmet ... Fik fat i hjemmeplejen og de nægtede at komme hende til undsætning idag ... De kunne da ikke sådan komme rendende og være oprydter !!!
Jeg blev godt nok gal da de sagde det til mig og jeg har osse tænkt mig at gå videre med det !!!! Grrrrr

Nå men der var jo så ikke andet end at få flyttet alle møblerne og få fjernet det tæppe og så ellers få tørret alt det vand op og få kontaktet en vvs der er tilknyttet egndommen og få en luftfugter ud til hende ...

Nu er alle møblerne sat på plads igen og fugteren kører og så må jeg få resten ordnet på mandag ...

Tænk at hjemmeplejen behandler folk sådan !!!

Hun er kun lige blevet visiteret til at kunne få et nødkald for kommunen mener hun sagtens kan være i sit hjem og jeg har hele 3 gange været inde og samle hende op i sidste ugen og jeg fatter ikke at hun ikke kan få lov til at komme på en plejehjem.
Håber ikke jeg bliver så gammel engang og skal være afhængig af Tårnby Hjemmepleje for jeg synes de behandler de ældre SÅ fandens dårligt !!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slet ikke hunde relateret
  • #1   1. mar 2008 min mor er inde for ældresektorern.. og det er ufatteligt så dårligt de er stillet.. altså (hun er på et plejehjem godtnon) men da hun var ude i marken for nogle år siden, de har jo ingen resourcer (staves).. så hvorend hjemmepljene godt vil hjælpe kan de ikke! men i det her tilfælde vil jeg da mene man godt lige kunne finde 5 min og komme forbi og hjælpe/kigge til hende..

har hun ikngen familie du kan kontakte og få til at hjælpe med at få hende i en beskyttet bolig (en bolig hvor der konstant er tilknytte en pljejer- fx ligger de tit ved sidne af plejehjemmet så det en del af hjemet- men de tadig kna bo alene) eller få hende på et hjem?? hun ender jo med at brække hlasen den stakkels kvinde!!

• #2   1. mar 2008 hold da op stavningen kører smiley

• #3   1. mar 2008 Puha noget svineri ... Har hun ikke nogen børn eller familie?

Da jeg arbejdede i hjemmeplejen havde vi en gammel dement dame og hun rendte altid nøgen rundt når man kom og havde tisset alle vegne...

Hendes søn var aldrig på besøg hos hende, men han ville ikke have at hun skulle på plejehjem...
    Det var så synd for hende..

Men jeg må altså lige sige til hjemmeplejens forsvar at man ikke har ret meget tid hos den enkelte borger - det er jo ikke hjemmeplejernes skyld men kommunen og staten....

• #4   1. mar 2008 Jo hun har lidt fam. men de bor meget langt væk .. så derfor er jeg nærmeste kontakt person !

Jeg er selv ansat i den kommunale pleje 37 timer og arbejder døgnet 24 timer med at passe min søn der er svært handikappet.

Jeg ved jo selv hvordan det er at kæmpe for de små banale ting så man kan en dagligdag til at fungere

• #5   1. mar 2008 Men selvom de boer langt væk er det stadig muligt at kontakte dem, så i sammen kan få dem til at forstå at den er gal..

• #6   1. mar 2008 Nej de har kæmpet med kommunen i snart 2 år omkring at få den rette hjælp så hendes dagligdag kan fungerer

• #7   1. mar 2008 Ok Modstander af HG's logo - men så er det jo ikke hjemmeplejen men kommunen der er galt på den....

• #8   1. mar 2008 okay.. ja jeg ved desværre ikk hvor man så skal gå hen.. det bare utroligt .. er hun dement, eller er hun til at føre en damtale med.. mener hvis hun er frisk nok oveni, så hjælpe hende til at selv at bede om at komme på et hjem..

• #9   1. mar 2008 Hun har skam tigget og bedt om at komme på plejehjem og nej hun er ikke dement

• #10   1. mar 2008 Øv hvor trist:-(

Hvor er det dejligt at hun har en nabo som dig.

• #11   1. mar 2008 Sådan går det når man stemmer på venstre....
    Vi sparer op istedet for at dem der har arbejdet for landet hele livet skal have nogle respektable kår resten af deres liv.
    Det er på samme måde med min mormor, og min mor arbejdet også indenfor hjemmeplejen.- Der er det bare plejen den er gal med, for der er nogle der glemmer at give de ældre der bor hjemme mad som de skal, og hvis det er de samme i vagt i en uge får de ingen aftensmad hele ugen..
    Der burde følges op på den slags

• #12   1. mar 2008 Ja, hver dag er jeg glad for jeg ikk steme venstre smiley så jeg da ikk skyld i alt det "lort" vi lever i hver dag!! smiley

• #13   1. mar 2008 Kai og Dorthe E : Enig. Som ude kørende i hjemmeplejen har man måske 15 - 25 besøg på en lørdag, og da ma køre med weekendt bemanding er der ikke tid til andet, end det mest nødvendige. Atlså mad, medicin og personlig pleje. Det er så nemt at sige det er hjemmeplejen der skal gøre det hele, men hvor er de pårørende henne i dagens danmark???

• #14   1. mar 2008 Kai + Dorthe & Mums
    oJ det er hjemmeplejen der skal træde til i sådanne situation for hendes nærmeste pårørende bor i Jylland og det er faktisk deres pligt at tilkalde evt. brandvæsen når der opstår en nød situation ...
    Hjemmeplejen er oss til for at varetage hendes ve og vel og når ens hjem står i 3 cm vand !
    Jeg har så igen haft en samtale med hjemmeplejen og de undskyldte4 deres mangel på viden og har også været forbi for at give en hjælpende hånd senere.

• #15   2. mar 2008 Hvor er det nedværdigende! Sikken en behandling - jeg er godt nok forarget!
    Den dame har måtte sidde i sin vandskade hvis du ikke havde hjulpet - det kan dæleme ikke være rigtigt.

BT har gang i et andet plejehjem pt - måske dette også var en sag de ville tage op?
    Jeg mener - jo mere der kommer frem i lyset - ja så er der måske håb for forbedringer end hvis man tier.

Kommentér på:
Slet ikke hunde relateret

Annonce