{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste-dans
  • #1   24. feb 2008 ja man kan rigtig se der hvorfor dresuren blev opfundet. udelukkende til krigsbrug..

    lige denne video som du linker til, giver et smukt eksempel på hvad spanske skridt med piuetter skulle bruges til, at holde fjender væk fra rytteren, smart, men meget godt at det ikke bliver brugt i dag, tænk at være en fredelig demonstrant, der kommer gående stille og roligt og bumb så får man en hov i maven...

    hehe måske det de skulle bruge i kampen mod div.s "gale" ting her i danmark.


  • #2   24. feb 2008 men utrolig smukt det er det...

  • #3   24. feb 2008 Betina G
    Ja det har du faktiask ret i , men jeg synes nu det er betagende smukt. Har prøvet at lære heste spansk skridt, og det er altså ikke alle der kan (ved blide metoder) - og desværre, ligesom med hunde, er der nogen som bruger tvang frem for lyst og motivation.


  • #4   24. feb 2008 På den anden side, hvis jeg var en skjoldmø i vikingetiden, ville jeg sgu gerne ha at min hest ku hjælpe og beskytte mig *G* Hvad galt ku det gøre??

  • #5   24. feb 2008 ja det jo det.. ja vil give dig rat i at ikke alle heste lære lige hurtigt og ja metoden er oftes tvang, og må desvære sige at ja det virker jo desvære på heste, om resultatet bliver flot, næ bestemt ikke men det skider mange folk højt og flot på. penge penge..

    Har selv engang i mine teeneger år, da jeg havde min nordbakker, været på nippet til at mishandle ham på det groveste. han ville ikke som jeg ville, det enste jeg ville have ham til var da at lave en travvassade skråt iggennem i fuld samlet holdning.. hmmm
    havde så bare lige glemt undervejs at ponyen kun var 6 og slet ikke burde lave de øvelse på den måde, og selvf spassede han da ud, jeg gik fuldstændig i koma over det, og gik streks igang med at spænde indspændings tøjler på ham, og fik hentet to piske så jeg rigtig kunne få hans røv på plads.. hmm red to meter, hvor der så lige gik et lys op for mig og jeg indså hvad det lige var jeg havde gang i.. hold op jeg blev ked af det. rev bare de skide tøjler af ham igen, og slog armene om ham. føj jeg hader mig selv for den dag.

    man ja på den tid kunne det helt klart være praktisk hvis ens hest kunne det..


  • #6   24. feb 2008 Nej man når ikke ret langt med tvang. Min tidligere ridelærer træner og avler western heste, og mange tror det er lidt som rodeo - men NEJ : en 4 års hingst havde evnerne til spansk skridt og gjorde det næsten uden hjælp, og han kunne bukke ved håndtegn. Den eneste træningsmertode var et lille prik med en pisk og godbidder .(ligesom når vi træner hunde) På samme måde ku den spinne (svarer til piruetter bare meget hurtigere og det ene bagben skal være i jorden hele tiden) både med og uden rytter - og der var ALDRIG brugt pisk andet end som retningslinje.

  • #7   24. feb 2008 hehe ku min fjordko også.. hehe måske ikke helt perfekt, men det gik dælme stærkt. jeg lærte ham så også at sparke bagud, ved at "kilde" ham med pisken og ja så klap og ros. men det lå nu helt naturligt til ham, med et lille glædes hop inden man sku et eller andet, han var en meget glad pony, du kan se ham inde på heste galleri. min kusine har ham oprettet. han hedder jesper olsen og er en norbagger ( ved du jo sikkert godt, bare for en sikkerheds skyld) og min kusine hedder maria p

  • #8   24. feb 2008 Jo en norsk fjordbakker fra norge smiley Har selv redet mange af den slags, syns bare de er så stive i halsen... men vi havde en der bleve helt god til western.
    Tror også jeg vil lære Keesha spansk skridt og piruetter - hun stritter med forbenene i forvejen når bare hun ser en godbid *G*


Kommentér på:
Heste-dans

Annonce