805 visninger
|
Oprettet:
ååh.. im confused! {{forumTopicSubject}}
fandt lige ud af idag at jeg er gravid og er ca. 4 uger henne :o.
og for at være ærlig ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.. :/.
eftersom jeg selv synes 17 er alt for tideligt at få børn i .. så vil jeg heller ikke have en abort ..
Selv om det skulle være en dejlig nyhed..
og jeg self er glad for deet.. kan jeg bare ikke helt .. se det super glædelige i det .. Da det vil forandre meget..
.. ååh confused
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
mar 2007
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.642
Fik selv fjernet et barn i den alder - Var virkelig fucked up forvirret over det -
Så barnevogne OVERALT i september hvor barnet sku være født -
Idag er jeg glad for det valg jeg tog - både for min og for barnets skyld -
Men 4 uger henne - så har du jo heldigvis lidt tid til at tænke tingene igennem - har du ik en du kan tale godt med - ??
Samt undersøge lidt omkring dine muligheder -
Kan se du skal til at starte på PGU -
Prøv at undersøge hvordan du er stillet omkring din uddannelse hvis du får barn om et lille år etc etc -
Mange ting skal der jo tænkes på. - men syns ik du skal afvise og blot få lavet abort - pga alder - hvis du mener at du kan magte opgaven - og fx har en god stabil ung mand i ryggen, - smiler...
Held og lykke med det hele -
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
.. Tja.. har jeg men ingen har lyst til at lytte.
Problemet er jo de har i så åh så meget andet at have tid til :(.
Min bedste veninde bruger kun tiden på henndes kæreste og deres planlagte fremtid.. Og deres kommende barn..
så ingen tid for mig : / eller mine problemer
mar 2007
mar 2007
min far slår mig ihjel ^^, så tror ikke det er en mulighed.. og min mor er aldrig hjemme : /
mar 2007
nov 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 324
apr 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 128 Svar: 767
Det er en vigtig ting at snakke om.. og føler du at du kan få råd og vejledning her er det fint..
Du skriver bare til mig privat hvis du har brug for at snakke jeg lytter gerne
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
Du bliver nødt til, at snakke med nogle om det og synes også det vil være en ide, at få snakket med dine forældre...
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.371
Jeg synes du skal tænke meget over fordele og ulemper , det er dejligt at få et barn , men det kræver dig 100 % og din ungdom ryger sig en tur , og måske også dine fremtidige uddanelses planer *S* ...for ikke at snakke om veninderne der synes det er belastende med en veninde der skal babysitte hver weekendt .
Jeg snakker af erfaring , det er bestemt ikke nogen dans på roser selv om man bagefter ikke vil være barnet foruden .
Tænk dig om ... du er ung og kan få børn senere når du er klar til det og en abort er ikke et stort indgreb *SS*
Held og lykke til , og følg dine fornemmelser og hjerte .
jul 2005
Jeg har skrevet til dig privat - Du siger bare til hvis du har brug for en der gider lytte - komme med råd - og evt hjælpe - hvis der er ting du har brug for hjælp til -
At stå som 17 årig næsten alene med den slags er sgu ik rimeligt -
Smil herfra...
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 52 Svar: 384
jeg bestemte at beholde det, men så efter ca 1 uge fik jeg så ondt at jeg næsten ikke kunne gå og fik af vide at mit barn ikke levede mere og jeg var ved at abotere.. Det var hårdt og er stadigvæk den dag ked over det..
Lav en lang liste over det gode og dårlige..
og ellers så her er min msn så kan du skrive misslulo@hotmail.com
har en veninde der selv har bort adopteret pga. hun ikke var klar til barnet og hendes far døde så ved hvor hårdt det også kan være..
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Svar: 1.063
og det er ikke lige frem noget jeg kan anbefale...
der er mange ting som slet ikke er færdigudviklet i en 17 årig, og som jeg plejer at sige, så er der ingen baby der ønsker sig en teenage-mor...
jeg havde ikke nogen særlig stabil opvækst, rent følelsesmedsigt, ikke at min mor drak, eller noget andet super upassende, hun studerede...
men der var bare for mange punkter hvor hun ikke var moden nok
( på mange områder var hun sikkert meget moden ) og det har bare betydet en hel masse for mit voksne liv...
jeg siger overhovedet ikke at du ikke ville kunne klare det, det ved du kun selv bedst, men det kan have store konsekvenser...
jeg kan se nu at min mor er en langt bedre mor for min lillebror der nu er 12, end hun var dengang for mig, og det er alderen ihvertfald en grund til (nok også træningen..:-)
der er sikkert massere af eksempler på at det er gået fint med en ung mor, men min erfaring som datter af en er ikke god....
held og lykke hvad end du vælger !!!
og snak med nogen om det, det hjælper altid...
marie-louise
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.727
jeg fik selv en dejlig datter 3mdr efter jeg fyldte 18år og det var sku hårdt.............i dag er hun en stor dejlig pige på 7½år og jeg fortryder hende ikke et splitsekund...MEN....det er altså virkelig hårdt at være mor i så ung en alder.........
hvorfor er abort ikke en mulighed?
mar 2007
dec 2007
Abort er ikke et stort indgreb? Det kommer fandme an på om du ser på det psykisk eller klinisk..
Sådan en kommentar kan du jo ikke give altså.. Bare det hun er i tvivl vil gøre at hun vil blive ulykkelig over at få det fjernet, fordi så viser hun allerede der hvor meget hun et eller andet sted gerne vil..
mar 2007
apr 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 128 Svar: 767
Du kan skrive med en masse der er unge mødre på
www.ungmor.dk det er en go side
nov 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 324
har i været kærester længe?
jun 2005
Tag dog at slap af .... Og læs sammenhængen i mit indlæg istedet for at lukke galde ud
Mange er bange for indgrebet og JA klinisk er det ikke det store .. psykisk måske i en periode men man kommer over det . Man kan tilgengæld ikke smide barnet ud hvis man senere fortryder ,
OG læs den sidste linie ....følg dit hjerte og fornemmelse .
mar 2007
og rigtigt mange varme kram til dig !!!! er ked af at du føler dig sådan alene med det... det gør det da ihvertfald ikke nemmere...
og husk at du er ikke alene om det her..1000 vis af piger har stået hvor du står nu, i samme situation, incl. mig selv, og selv om at det kan vær svært, grænsende til det umulige, så syntes jeg alligevel du skal fortælle det til dine forældre... mit gæt er at de ikke reagerere som du forventer... du kan evt skrive det i et brev, hvis det er nemmere for dig...det er ikke en rar hemmelighed at skulle bære rundt på...
kram !!
mar 2007
håber jeg da.. men .. som sagt.. jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre.. eller vælge
dec 2007
Ved du hvad jeg har sådan set læst dit indlæg..!!!
Og synes stadigvæk det er forkert.. Hvis du ikke selv (hvilket det ikke tyder til) har prøvet det så ssssh fordi så ved du det ikke..
ALLE jeg har mødt der har fået abort og som der har været i tvivl tænker stadigvæk på det flere år efter ligesom jeg selv..
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Jeg ville tale med lægen og hør hvad der er af muligheder for dig, hvis du vælger at beholde barnet.
Derefter synes jeg det er tid til at fortælle dine forældre det. Jo før jo bedre. Selvom du siger din far "myrder" dig, så sker der nogen gange det modsatte af det man frygter. Så jeg håber for dig at de er der 100% for dig.
jun 2005
Tjjaaa ..
Nu har jeg så selv prøvet det , men vi er jo alle forskellige ..Ikke sandt .
Jeg har fået fjernet 2 , en uden for livmoderne og et der var dødt inden i mig ..så kom ikke her og belær mig .
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Jeg ved ikke hvad du skal gøre, men havde det været mig der skulle være far som 17-18 årig, havde valget været klart og det ville så være en abort.
Du må følge din egen fornemmelse og snakke det hele godt igennem med din kæreste og derefter synes jeg i skulle tage ud til dine forældre sammen og fortælle dem hvordan det hel står til nu.
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 5 Emner: 64 Svar: 2.180
Men en ting du lige så godt kan gøre, er at snakke med dine forældre, for du er (i dette tilfælde) desværre under 18 og ikke myndig så derfor skal enten din mor eller far skrive under hos lægen, før du kan få fortaget en abort.
Og ønsker du ikke en abort vil de jo med tiden se at din mave vokser, og finde ud af det den vej.
Men under alle omstændigheder er det kun dig og dine fornemmelser der kan træffe det rette valg.
Mange knus Kamilla
jun 2005
jul 2005
Ungelinien etc - ????????
mar 2007
selvfølgeligt er der tendens til at blive sentimental og det føles som der kun er barnevogne og babyer alle vegne, mens det stadig er tæt på, men det forsvinder lige så langsomt med tiden..
det er en psykisk belastning at få en abort, der er da ingen der gør det med glæde, men det er da noget man lærer at leve med.. det er ikke sådan at jeg skammer mig, men jeg er selvfølgeligt heller ikke stolt.. men mit liv er bestemt ikke traumatiseret af det...
mar 2007
Ja det ved jeg godt.. det er også derofr jeg overvejer det hele godt og grundigt inden jeg beslutter noget.. lige.. pt.. ved ejg det bare ikke..
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.267
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Du lyder til at være en rigtig sød pige! Og jeg læser dig også som et fornuftigt menneske.
Du skal tage dig tid hvor du får vejet for og imod så du selv er sikker på din beslutning.
Jeg kan hverken råde dig fra eller til - men bortadoption er et MEGET følelsesladet område - og et eller andet sted, tror jeg slet ikke det er det du skal overveje.
Selvom din far ryger i vejret - så skal han nok komme ned igen. Har du besluttet dig for at beholde barnet når du konfronterer ham, vil han acceptere det før eller siden.
Prøv at kontakte nogle af de link andre har lagt herinde - måske det kunne hjælpe dig til en afgørelse når tid er.
Mange varme tanker fra Karin
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.267
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 274
ååh.. im confused!